problemen met het aansluiten van midi

puddingbroodje

Ingeburgerd
hallo allemaal ,
in het verleden was ik alijd lekker bezig met muziek maken met sampler ,s enz . ik heb zo,n 6 jaar niets meer gedaan .
nu wil ik weer beginnen met muziek maken maar moet alles weer aansluiten maar ,.......IK KOM ER NIET UIT !!!
wie kan mij helpen met de tip om het goed aan te sluiten op midi gebied ..
de spullen zijn als volgt ik wil alles laten draaien via de atari 1040 (zit in en out op )

_keyboard die alle midisignalen doorgeeft (geluiden van keybaord zelf doe ik niks mee)
_3x een sampler (in ,out, thru)
_korg electribe (drumcomputer die moet gewoon meelopen )
_midi expander (soort midi patchbay als ik het goed zeg)met daarop midi in 1 midi thru 1_ 2_ 3_ 4
midi in 2 midi thru 5_ 6_ 7 _8
zie foto , want er zitten wat schuifknopjes op waarmee je de signalen kan veranderen ??????????
WIE KAN MIJ HELPEN ???????
B.V.D
mvrgr .
patrick

Attachments

• 100_1919.jpg
    100_1919.jpg
    33,2 KB · Bekeken: 100
ik neem aan dat je atari de boel squenced. Als ik het goed begrijp heb je ook drie samplers?
midi out keyboard --> midi in atari
midi out atari --> midi in 1 thru box
midi thru box thru 1 t/m 3 --> midi in's van de samplers
midi thru box thru 4 --> midi in electribe

Als ik je verkeerd heb begrepen en je maar 1 sampler hebt, dan heb je de thru box in principe niet nodig en hang je de sampler midi in direct aan de midi out van je atari en de electrbe midi in aan de midi thru van de sampler.

als je de midi thru box gebruikt moet je het schuifje zo zetten dat input 1 verbonden wordt met thru 1 t/m 4 in mijn voorstel

hoi hazes,
ik geloof dat je me ontzettend heb geholpen .
ik heb inderdaad 3 samplers .
ik heb gedaan wat je zei ,de electribe ,plus 1 sampler heb ik alvast aangesloten via het midi boxje .
van midi in 2 naar thru 1,2,3,4.
en dat werkt goed !!!!!!!!!!!!:D :D :D :D :D
de rest ga ik later doen .

hartelijk dank
mocht er nog wat zijn hoop ik je nog te vinden .

mvrgr,
patrick

ik heb te vroeg gezegd dat het ok was .
de midi geeft die wel door maar ik hoor ,wanneer ik een toets indruk van het keyboard verschillende geluiden bv van sampler 1 en sampler 2 of van sampler en een geluid van de drum computer terwijl ik bv sampler 1op midi kanaal 1,sampler 2 op kanaal 2 .
ik snap er helemaal niets meer van !!!!!!!!!!!:(

wie kan mij verder helpen ????????????????

heb ik ook geprobeerd als ik ze op off zet hoor ik nog sampler en drum computer

wat ook zo raar is ,... als ik de atari instelt op midi ch . 1 en de sampler ch.1 omnioff .hoor ik gewoon geluid maar als je dan op de atari het midi ch.veranderd hoor je geen geluid te horen ,....maar dat blijf je gewoon horen als je de keyboard indrukt .

staat de atari op 1 en ik verander het midi kanaal op de sampler bv. naar 2 dan is het geluid wel weg .

zou er dan ergens toch een midi kabel verkeerd zitten ?????????????????????????

bv mijn sampler nr 2 geeft alleen geluid met omni on maar dan heb ik ook het geluid van sampler 1 eronder .......hoe los ik dit op ???

veel vragen he ???? :)

wie o wie weet de oplossing ?????????????????

Toch een midikanaal kwestie als ik het zo hoor. Haal alles eens los en ga stap voor stap dingen weer aansluiten en uittesten.

weer iets raars ik heb nu een andere versie van cubase aangezet en nu doen de samplers het goed appart van elkaar maar ,................nu loopt de drumcomputer niet mee ;{

moet ik iets instellen op cubase ????????????????????

het is opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:) :) :) :) :) :) :)

allemaal bedankt voor jullie reacties .:doei:

Back