[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

maar eh..... ik wil niemand bang maken of zo, maar ik lees dat de soldeerverbindingen moesten worden opgehaald. na 10-12 jaar. ;)

:gaap:

wel mooie foto's
denk dat de verkoper misschien een nieuwe aanschaft en de oude probeerd aan "marktconforme" prijzen te verkopen.
ben benieuwd of hem dat gaat lukken.
zijn die knoppen van bakeliet ?

wel mooie foto's
denk dat de verkoper misschien een nieuwe aanschaft en de oude probeerd aan "marktconforme" prijzen te verkopen.
ben benieuwd of hem dat gaat lukken.
zijn die knoppen van bakeliet ?

nee is een instrument uit 2000 of zo..

had ergens gelezen dat ze ooit speciaal knoppen uit het verre oosten hadden besteld , bakeliet, vroeg me af of dat voor deze versie van de fenix /synton was

ah hier...:
Paping remained a synthesizer player and fanatic, with a significant collection of instruments. For some purposes, however, nothing in his collection was quite what he wanted. So, in 1997, he got together with Vermeulen and the two of them specified and designed a semi-modular instrument that contained all the facilities Paping wanted. Although gainfully employed elsewhere, they also set about building their new design.

Since this project was a labour of love, the partners took great care not to cut corners. For example, standard knobs were not good enough for them so, instead of buying conventional bits and pieces for tuppence ha'penny in Amsterdam's local Components 'R' Ooos, they had bakelite knobs fabricated in Taipei

linkje: http://www.soundonsound.com/sos/feb99/articles/syntonfenix883.htm

zou ook wel bakelieten knoppen op de nieuwe willen..
neem trouwens aan dat iedere versie wordt verder ontwikkeld op eerdere ervaringen, ook bv tav knoppen( bakeliet ?), bevestiging printen , en andere eventuele zaken.
oooo, ik verheug me er al op.

De fenix heeft best een kaal paneel ivm de xl.....
Er zijn veel in-outputs en nieuwe modules op de xl bijgekomen :okdan:

De fenix heeft best een kaal paneel ivm de xl.....
Er zijn veel in-outputs en nieuwe modules op de xl bijgekomen :okdan:

dat viel mij ook op ja, de fenix is toch een tamelijk rechttoe rechtaan synth, de nieuwe fenix is heel wat spannender, daar valt toch van veel meer exotica te genieten.

ik had me nooit zo gerealiseerd (logisch natuurlijk gezien de naam) dat de eerste fenix al een wederopstandingproject was, in een interessante periode, met jullie welnemen. analoog was uit, digitaal was in. de nieuwe analoge hausse (of zit ik echt mis qua periode) was nog niet breed op gang gekomen.

oooo, ik verheug me er al op.
me too, vooral de combi met de sequencer... :okdan:
in 1e instantie wilde ik alleen voor de synth gaan maar het bezoekje aan Mono, discussie met Jena en Falafelbiels hebben me over de streep getrokken....
damn dat ding is echt uitgebreid..
dat viel mij ook op ja, de fenix is toch een tamelijk rechttoe rechtaan synth, de nieuwe fenix is heel wat spannender, daar valt toch van veel meer exotica te genieten.
het frontpanel op de xl zit helemaal vol...
er is echt geen plekkie meer over voor pots en/of in-uitgangen...
vorige keer bij Mono liep ik vast door alle mogelijkheden...
FAILURE, cpu overload :bekdicht:

toch vind ik de prijs voor de fenix op ebay schandalig...
voor dat geld heb je 2 xl's, nog voldoende geld over voor kabels en andere modulaire modules/sequencers..
Rombraz kocht 3 jaar geleden een fenix met expressionist (cv/midi converter) voor eur.5500/5600 (is ook nog veel geld :P )

De verkoper van deze Fenix is overigens compleet van de pot gerukt..vraag meer dan 500$ shipping...als je een vraag stelt die hem niet bevalt dan krijg je te horen "eat a bullit". Vorig jaar wilde ie ook nog eens dat je zijn Paypal fee ging betalen. Idioot..

De verkoper van deze Fenix is overigens compleet van de pot gerukt..vraag meer dan 500$ shipping...als je een vraag stelt die hem niet bevalt dan krijg je te horen "eat a bullit". Vorig jaar wilde ie ook nog eens dat je zijn Paypal fee ging betalen. Idioot..

dit is toch die hele dure verkoper die al langer aan de weg timmert?

Er is net een Formant voor 3000€ verkocht. Mijn systeem is zowat 3 keer zo groot. Misschien gaat die Detomaso Pantera ooit toch nog binnen bereik komen. :D ;)

Jups. Hij heeft de vette klank van een Moog, de afwerkingskwaliteit van een Siel, de technologische geavanceerdheid van een discrete begin jaren 70 synth, en de stank van een Philicorda. (nee echt, je ruikt hem vaak voor je hem ziet, als hij voor je rijdt). Het is gewoon een dikke US big block in een supercar monocoque gelepeld en klaarrr. Onbetrouwbaar, zuipend, vaak roestend, maar toch leuk. :) En boven de portemonnee...Daarom heb ik een 944, de poor man's Pantera. ;)

Maar goed, laat ik niet zoals zo vaak een draadje verder ontsporen.

Back