[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

Een nieuwe model15 kost $10,000. Helaas zijn zowel de remakes als de vintage modellen zo duur dat het wat moeilijker is om een objectieve indruk te krijgen over de meerwaarde van authentieke vintage. Dit is niet zo'n makkelijke vergelijking als Voyager vs Model D. Het zijn, voor zover ik weet, echt dezelfde units gebouwd volgens dezelde specs.

Een nog moeilijker gewetensvraag is de meerwaarde van deze in vintage óf nieuwstaat, versus een drie keer zo goedkope clone van CotK of MOS-Lab.

Ik denk dat de doelgroep verzamelaars zal zijn, niet per se gebruikers/toetsenisten. En dan wel de gefortuneerde verzamelaar..

Ik ben op zich wel benieuwd of iemand zich onderbouwd weet te branden aan verschil in performance/klank/kwaliteit tussen de drie opties: Vintage, remake, of clone.

Laatst gewijzigd:
nooit een rob hordijk te koop ofwel ?
:verkoght:

Leuk setje, maar je betaalt inderdaad wel 1000€ voor de handigheid van het allemaal in 1 keer te hebben. Ach, niks te klagen want hier lacht er alvast een MS20 me toe.

ms50 zo ik wel weer eens naast m'n ms20 willen hebben, de rest hoeft niet perse
maar leuke set inderdaad

Zou ik toch een oude ms20 met midiinterfaceje aan cubase hangen of zoiets
Ieder z'n smaak

beetje veel geld allemaal , 13.000 voor een synthi aks...

beetje veel geld allemaal , 13.000 voor een synthi aks...

het is wel een hele mooie, maar met de huidige dollar/euro zal deze toch sowieso niet deze kant opkomen, zou je denken.
zelfs met een fatsoenlijke dollar van 75 cent, is het en heel stevige prijs. maar blijkbaar toch ook gangbaar.

hij heeft een heel mooie verzameling. ik heb wel eens een pracht vcs3 met dk2 en vocoder aan hem opgestuurd. ongeveer voor het geld waar nu de aks voor te koop staat - iets meer ;)
zo gaan die dingen.

Back