[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

het ziet er wel allemaal mooi uit inderdaad.
vraag me wel eens af of , als ik zoveel geld zou kunnen uitgeven, ik niet bv voor een nieuwe schmidt polysynth zou gaan ? da's wel het mooie nu, zoveel keus, wie had dat ooit gedacht

Dat is de standaard reactie bij alles op het SF, ik begrijp dat maar het is niet zo interessant.

Het is wel interessant genoeg te weten dat het niet verkoopt voor deze vraagprijzen.

Meer hoef je niet te weten eigenlijk.

ik zag nog een quasi fonkel nieuwstaat juno-60 op ebay.de verleden zondag voor 1400euro verkocht terwijl al die aan 2300-2600 gewoon euwig blijven staan.

Heb een tweede superstaat AKS gekocht een maand geleden voor 7400euro,dat is grofweg 8500USD

Heel roland museum is te koop,dealers sla uw slag!:

Due to massive health and upcoming financial problems I have to sell my www.Roland-Museum.de in complete containing over 1000 different articles packed in over 100 (heavy) boxes, cases or wrapped in bubble foil.

Some of the devices are not working, in example both of TB-303, AP-5, SH-5 (filter, rest is working), RE-200. When I packed devices end of 2012 I checked about three quarts of the devices with most of them working, but I think now you will have to change a lot of the batteries (CR2016/CR2032) keeping user memory alive. Most of the devices are used and not in mint condition; I bought them over the time second hand to see in practise what Roland has been built.

It is too much to list here, so you can find detailled alphabetical and chronological lists and a sorting by package at

www.rolandmuseum.de/indizees/sell/box__en.php (hidden from rest of museum pages)

Aimed price is 75000 Euro and YOU will have to pick up all boxes from around Berlin (plan to have 4 strong men carrying 3 hours to bring boxes outside and a big lorry. Sorry I can't carry loads anymore).

Please do not ask me to split or taking out specific items, I only sell in whole. And because my eyes have become very bad, I hope you don't flood me with questions except you really want to buy all together.

Sjees, dat is tragisch. Ik vraag me ook wel eens af wat er met al die rommel van mij moet gebeuren als Magere Hein in aantocht is. Maar goed, dat staat pas voor over 50 jaar gepland.

Het is wel interessant genoeg te weten dat het niet verkoopt voor deze vraagprijzen.

zo is het, maakt geloof ik al zijn vierde rondje op ebay.

is nogal blase - als iets niet interessant is, gewoon overslaan en niet reageren. een ander kan het wel de moeite waard vinden.

ben geen roland fan, is een hele lijst om door te worstelen. wel een leuk avontuur.iemand zin om sam-sam te doen?

Heel roland museum is te koop,dealers sla uw slag!:

Due to massive health and upcoming financial problems I have to sell my www.Roland-Museum.de in complete containing over 1000 different articles packed in over 100 (heavy) boxes, cases or wrapped in bubble foil.

Some of the devices are not working, in example both of TB-303, AP-5, SH-5 (filter, rest is working), RE-200. When I packed devices end of 2012 I checked about three quarts of the devices with most of them working, but I think now you will have to change a lot of the batteries (CR2016/CR2032) keeping user memory alive. Most of the devices are used and not in mint condition; I bought them over the time second hand to see in practise what Roland has been built.

It is too much to list here, so you can find detailled alphabetical and chronological lists and a sorting by package at

www.rolandmuseum.de/indizees/sell/box__en.php (hidden from rest of museum pages)

Aimed price is 75000 Euro and YOU will have to pick up all boxes from around Berlin (plan to have 4 strong men carrying 3 hours to bring boxes outside and a big lorry. Sorry I can't carry loads anymore).

Please do not ask me to split or taking out specific items, I only sell in whole. And because my eyes have become very bad, I hope you don't flood me with questions except you really want to buy all together.

ik denk zo even, de lijst even globaal doorgenomen te hebben, dat 75000 euro nogal hoog gegrepen is qua prijs.

er zit erg veel nogal onverkoopbare rommel tussen.

cq, zoek 75 dingen die 1000 opleveren.....
:mega:

Een paar jupiters, niet eens een 8 zo te zien. Grotendeels hun digitale catalogus. Ik zou er niet aan beginnen. Met alle risico's voor de koper, dus zelfs al vind je 75 dingen die op papier 1000 waard zijn, zou je daar het risico op in korting moeten brengen. Hij zou er goed aan doen een vriend / willige student te vinden die de partij voor hem kan uitzoeken en los verkopen.

ben geen roland fan, is een hele lijst om door te worstelen. wel een leuk avontuur.iemand zin om sam-sam te doen?

ik niet ( los van het bedrag an sich )
vind er weinig echt heel bijzonders in zitten, geen jp8 , geen system700 etc
lijkt me allemaal wat optimistisch gesteld.
snap niet waarom hij het niet allemaal op vemia gooit ?

Een 700 heeft die man bij mijn weten nooit gehad hoor. En JP8 weet ik niet. Ik zie ze nergens in de oude museumfoto's. Daarbij, dan zouden de MKS80, 100M, JP6, SH5 en SH7 er toch ook uit zijn? Niet te rap met wilde theorieën gooien.

De man heeft simpelweg veel van de leukste Rolands niet: geen VP330, System100, 700 modular, JP8, JP4... Ook bv geen MPG80.

Tja het valt me toch een beetje tegen van die verzamelaar, een kitlist van een halve ton geinvesteerd in het museum en geen Juup 8 :D:D . Vermakelijk toch wel, en ja hopen maar voor hem dat een handelaar er wat in ziet :W

wie bereid is er veel werk en tijd in te stoppen, kan met deze startprijs wel uit de voeten denk ik.

Is dat de collectie van dat Roland Museum?

Verkocht voor 36400€, da's 36€ per item. :) Al zit er natuurlijk een bult spul bij dat erg moeilijk verkoopbaar is/weinig waard.

ik had er nog even over willen nadenken, had nog een mailtje gestuurd. als je heel relaxed rekende - 0 voor al die kaartjes en uitbreidingen, midden categorie synths paar honderd euro elk en de toppers 1000, kwam je rond de 25000 uit en dan zou er echt nog zat ruimte inzitten.

hij bood t eerst voor 75000 aan en toen heb ik nog ff een beetje serieus ziten tellen en had ik het idee dat je met 45000 al aardig uit de voeten zou kunnen, wie niet opziet tegen hard werken en er lol inheeft, kan op die 36000 heel wat verdienen. mooie deal, denk ik.

ik heb het nagerekend en het is gewoon te duur,veel van de juist interesante dingen waren ook stuk,dus nog veel werk erbij en geld ook nog

dan rekenen wij verschillend ;) je weet dat ik van de lage prijzen ben he?!

tja, volgens mij zat er zeker (zeker!) 10-15000 winst in (easy), zelfs na aftrek reparatiekosten. maar wel met veel, heel veel werk.
ik ben benieuwd, zou me niet verbazen als we straks een handelaar aan het werk zien. deze collectie daar kan je wel een webwinkel omheen bouwen. leuk hoor, ik heb al n beetje spijt dat ik niet wat doortastender was.

Back