[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

Als ik het geld had ....
Maar zal ook wel weer voor een veelvoud verkocht worden

zon vintage ADSR klinkt wel een stuk beter natuurlijk, zeker als er MOOG R.A. opstaat..

Ik zou gewoon lekker een bekje oakley modules nemen......

zon vintage ADSR klinkt wel een stuk beter natuurlijk, zeker als er MOOG R.A. opstaat..

Ik zou gewoon lekker een bekje oakley modules nemen......

je kan ze ook gewoon nabouwen,kost je goedkoper dan oakleys..

10.000 euro startprijs
Da's pittig

600€ per module lijkt me wat pittig. Maar goed, wat ik niet snap is dat je deze config hebt en dan een 181 klavier. Dit smeekt toch om een 184! Alleen al met het deel:

- 112 Dual VCO x 2
- 121 Dual VCF x 2
- 140 Dual ENVELOPE / LFO x 4
- 130 Dual VCA x 3

Heb je 4 voices met elk 2 enveloppes. Dit wil je toch polyfoon (kunnen) gebruiken... En dan de rest er nog bij. Ik zou het wel weten: 184 én 181 en dan even kijken hoe je 5 voices naar buiten gemixt krijgt (met de 132 te doen: eerste mixer voor 4 voice polyfoon, tweede mixer voor whatever je 181 nog aanstuurt ofzo). Lekkere polypads of arpeggios en nog een solo voice er overheen. Jummy.

10.000 euro startprijs
Da's pittig

Min of meer die config, maar gekocht met losse kasten, kwam voor mij op €7500 uit. Zelfs op ebay heb ik ze wel goedkoper gezien dan €3000 per kabinet.

Zitten ook niet veel esoterische modules in, alleen de 132 zie je wat minder vaak.

Met totaal 6 VCO's weet ik niet hoeveel je nou gaat hebben aan zo'n poly-keyboard, als je het mij vraagt. Het zijn geen gebalanceerde sets van gelijke synth voices, ik benader zo'n ding toch liever als een vette mono. Zonodig heb je altijd nog sequencers om wat met overtollige modules te doen.

Zie mij vorige post: je hebt 4 hardwarematig identiek geconfigureerde complete voices tot je beschikking, perfect voor een 184 (als alles goed gekalibreerd is). En dan heb je nog plenty over voor een 2 OSC solo voice met de 181.

Je kan hem als een ubervette mono benaderen, maar als er iets is waar een 184 polyfoon voor gemaakt is, dan is het wel 2x elk 112+121+140+130. 1VCO + 1VCF + 2ENV + LFO + VCA per voice, perfect

Ik zou er een 184 bijnemen en gewoon best of both worlds gebruiken.

Zie mij vorige post: je hebt 4 hardwarematig identiek geconfigureerde complete voices tot je beschikking, perfect voor een 184 (als alles goed gekalibreerd is). En dan heb je nog plenty over voor een 2 OSC solo voice met de 181.

Je kan hem als een ubervette mono benaderen, maar als er iets is waar een 184 polyfoon voor gemaakt is, dan is het wel 2x elk 112+121+140+130. 1VCO + 1VCF + 2ENV + LFO + VCA per voice, perfect

Ik zou er een 184 bijnemen en gewoon best of both worlds gebruiken.

Ik zie 184 keyboards ook niet zo vaak voorbijkomen. Geen idee hoe zeldzaam die zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door ralphvanzeel Bekijk bericht
MS-20 blackboard.

http://www.ebay.de/itm/MS-20-Korg-MS...item2ed39aee7d
Deze kende ik nog niet, als het een ''education tool'' is en de bevestiging voor aan de muur is origineel dan is het wel lastig om erop te spelen lijkt me.
Wel erg duur in vergelijking met de ''normale'' MS-20, zal me verbazen als hij voor deze prijs wordt verkocht want daar je ook al (bijna) de PS-3100 voor

Deze "blackboard" heb ik in 1 van de de vintage korg product demonstratie filmpjes voorbij zien komen, er kwam in dat filmpje een erg bekend interessant geluid uit. Als ik de yt link vind zal ik die hier nog s ff plaatsen.

Ik zie 184 keyboards ook niet zo vaak voorbijkomen. Geen idee hoe zeldzaam die zijn.

Valt relatief gezien mee, hoewel het het duurste onderdeel van heel het 100M systeem was. Als je er eentje wil kan je er normaal binnen het jaar eentje op normale afstand vinden, prijs zo'n 400-500€. Als je bereid bent er een 100M systeem bij te kopen, zal het vast nog vlotter gaan. :)

Back