Numark Usb Platenspeler

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maximanius

Ingeburgerd
Sinds kort is er een paltenspeler uit van nUMARK met USB aansluiting om je vunylpltene op te nemen in je computer. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaat. Hoe is het geluid? is het meteen CD kwaliteit, moet je nog aan het volume sleutelen? neemt ie ook het gekraak en de ruis op?

er zijn er nog wel een paar, o.a. eentje van Lenco.
Bij de Wehkamp, de Kijkshop, Megagadgets, enz.
Ik vrees dat het kwalitatief niet echt veel voorsteld.
Ik zag dat ze er Audacity (of zo) software bij hadden gedaan, om een en ander relatief makkelijk op te kunnen nemen.
Dat kan dan via USB, maar ook met een line-uitgang, die je ook weer zo in je hifi-installatie kan prikken. De broodnodige voorversterker zit al in de pick-up ingebouwd.
Qua opname-volume moet je het net zien als vroeger, toen je een plaat op een cassette opnam. Het was dan ook altijd even stoeien met het opnameniveau, om de signaal/ruis verhouding een beetje acceptabel te houden.
Op zich wel grappige dingen, maar het kost nogal wat tijd om je platenverzameling te digitaliseren. En als dat eenmaal achter de rug is zit je met een apparaat wat je vermoedelijk niet meer zal gebruiken.
De echte vinyl-liefhebber, die nu nog steeds platen koopt, heeft sowieso geen behoefte aan dit soort dingen. Die heeft al een mooie echte staan.
Als je een inventarisatie maakt van alles wat je op vinyl hebt staan, wat je per sé digitaal wilt hebben, loont het ook de moeite om eens te kijken of je een en ander kan downloaden.
Ik vind dat dat eigenlijk illegaal is, maar hele volksgroepen brullen dat dat je volste recht is.
En dat het volgens de Nederlandse wet nog mag ook.
Met Grab-it of dat soort zooi rollen de mp3-tjes met wagonladingen naar binnen.

Bericht door een moderator:
Dit onderwerp is offtopic voor Synthforum. Probeer het eens op een hifi of DJ forum. En bovendien, dubbelposten is niet nodig.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back