Korg M1 - hoe kan ik sysex laden???

Herbie

Nieuwkomer
Hoe kan ik sysex laden bij een Korg M1? Alle prog en combi's zijn n.l. per ongeluk gewist. De midi aansluiting werkt wel (Logic). Het programma SendSX ook volgens mij, maar m'n M1 trekt zich er niets van aan. Wat zie ik over het hoofd?

Misschien wordt sysex eruit gefilterd door de m1? Kijk even of de midi instellingen op de m1 goed staan ingesteld. Zorg er ook voor de de sysex langzaam naar de m1 wordt verzonden, als je een midifile hebt met sysex, gewoon het tempo heel laag zetten. De vroegere korg synths (ik had dat bij de wavestation) gaan nogal snel over hun nek met veel sysex.

Bedankt, ik zal het proberen, maar ben een leek op dat gebied dus dat wordt manuals doorspitten....
Waarschijnlijk moet ik de M1 inderdaad in een speciale mode zetten om sysex te kunnen ontvangen.
Begrijp ik goed dat het via midi-files ook kan; dus midi afspelen via Logic?
Of weet je waar ik nog soundcards kan krijgen?
:confused:

Sysex wordt via midi verzonden, soms als midifile. Die kun je gewoon afspelen in bv Logic inderdaad, en dan wordt die data gewoon verzonden naar de synth.
Voor zover ik weet (maar ik heb zelf nooit een m1 gehad!) moet je de m1 niet in een speciale modus zetten, maar even kijken bij de instellingen (misschien het utility menu, ik weet niet hoe het op de m1 heet), en kijken of de m1 een midifilter heeft, en zoja, of sysex boodschappen eruit gefilterd worden.
In de manual moet je dus zoeken naar een functie die 'midi filter' heet o.i.d.
Succes!

global indrukken
dan 5 indrukken
dan omhoog
zorg ervoor dat exc op enabled staat
kijk of geheugen protecties uitgeschakeld zijn

kabeltjes aansluiten met computer

Midi OX starten met sysex bestand en t r a a g overzetten.

Mocht dit niet lukken, dan eerst:

int, card en prog (de 3 toetsen linksboven) gezamelijk indrukken en vasthouden, dan op de "aan" knop drukken.
Dat geeft een factory initialisatie, dan eerste verhaal weer uitvoeren.

Ik heb trouwens geen idee of dit in de handleiding staat trouwens, dit heb ik er niet teruggevonden, wel met google trouwens.

Sorry, maar het zal wel de compu.techniek uit het stenen tijdperk zijn...
Het lukt me nog steeds niet.

In de manual staat wel dit:

Strategy2: Remove all memory protections.
1. Set MIDI global channel to 1: GLOBAL 5 Down.
2. Set all MIDI filtering to ENABLED: + Up D Up F Up H Up.
3. Set program memory protect to OFF: 6 Down.
4. Set combination memory protect to OFF: + Down.
5. Set sequencer memory protect to OFF: + Down.
6. Set memory allocation to 100PROG/100COMBI: + Down.
WARNING!! If 100 programs and 100 combinations are already in the M1 memory, selecting 50PROG/50COMBI to gain the
larger sequencer will delete the last 50 programs and last 50 combinations stored in the M1 memory. If 50 programs and 50
combinations are already in the M1 memory, selecting 100PROG/100COMBI to gain the larger program allocation will delete the last
half of the sequencer data stored in the M1 memory. Proceed with caution!
7. Execute memory allocation: G G.

Is dat wat ik nodig heb? Hoe werkt dat, de toetsen 1 voor 1 na elkaar; of tegelijk indrukken?

Ik heb het programma Bome's SendSX geinstalleerd en de midi-in en midi-uit op USB gezet, want daat zit m'n midikabel nu aan. Dan laad ik een .syx bestand (origprogs) en verzend het met een vertraging van 100 ms. Het prog. geeft aan dat het verzenden goed is gegaan, maar ik heb nog steeds geen normaal geluid.

Enig idee?
Thanx!

Zie je tijdens het verzenden wel iets in het scherm van de M1 gebeuren?

En reageert de m1 wel op gewone mididata, bijvoorbeeld noten opgenomen in de sequencer?

Hmmm... Bij het versturen van sysex met Sendsx zie ik niets gebeuren in het scherm van de M1.
Midi-files vanuit de sequencer (Logic) worden wel afgespeeld via de M1; dus midi werkt m.i.
Midi-in werkt ook; Logic registreetrt iedere aanslag op de M1.

Vreemd hé?

Ik heb bij het laden van Sysex berichten ook nog nooit wat op het scherm gezien van de m1, bij de n364 idem dito trouwens.

Back