CMU-800R op ebay nog 5 uur

OnAcid

Slager van Schiedam
CMU-800 met doos, handleiding, software etc.

Ik weet dat hier nog mensen zijn met ouwe AppleII's dus die kunnen dit ding aansturen. De prijs staat nu op $21,50, dus daar hoef je het ook niet voor te laten...

Dit is volgens mij een beetje 303+606+juno in een doosje met ook nog eens 8x VC/gate uitgangen.

Leuk toch

i-1.JPG

Hmmm, dat ziet er interessant uit. Een complete CMU-800R set kom je niet vaak tegen. Vooral de software en de computer interface zie je weinig.

De hele set bestaat uit:
- computer interface kaart
- CMU-800R
- software voor op computer

Die computer interface kaart stop je in je computer. Roland heeft 3 verschillende gemaakt: 1tje voor de Commodore zoveel, 1tje voor de Apple 2 en 1tje voor de PC Junior.

De CMU-800R sluit je aan op de interface kaart. Hiervoor zit er een brede flatcable achterop de CMU-800R.

Dan start je de software op de computer. De bediening van de software lijkt een beetje op die van de sequencer van de MC-202.
En dan kun je eindelijk 'lekker' je sequences gaan programmeren. Een andere manier dan deze om de CMU-800R te gebruiken is er niet.

De CMU-800R heeft een analoge, 606-achtige drumset met Bass Drum, Snare Drum, Low Tom, High Tom, Cymbal, Open- en Closed HiHat. Verder zitten er 6 digitale stemmen in, waarvan er 1 voor Bass, 1 voor Melody en 4 voor Chord worden gebruikt. Er zitten 8 eenvoudige (6-bit DAC) CV/Gate uitgangen op, waarmee je andere analoge bakken aan kan sturen. De sequencer heeft een in- en uitgang, waarmee andere apparatuur gesynced (niet DIN-Sync) kan worden en andersom.

Leuk als je een ouwe Commodore, Apple 2 of PC Jr hebt staan en alles zit erbij, anders kun je hem misschien beter als boekensteun gebruiken ;)

Orgineel geplaatst door bikkel
Waar kan ik die 'chord' sectie nou mee vergelijken?

Met de Chord sectie kun je akkoorden tot 4 noten tegelijk mee maken. Je zou het geluid kunnen vergelijken met het geluid, dat vroeger uit de speaker in je PC kwam en daar dan 4 tegelijk van ;)

Het geluid van de Bass sectie lijkt in zoverre op een TB-303 (met een Pulse als golfvorm), dat beide apparaten een pulse als klankbron gebruiken. Voor de rest is het appels met peren vergelijken.

Zo, is in de laatste vijf minuten toch naar 90 euro gegaan.
Gemiste kans..

Time left 23 hours, 56 mins +

dus je hebt nog een kleine kans

Maar is ie zonder AppleII te gebruiken? Ikzelf heb 3 AppleIIs, maar ik zou niet weten of ze het nog doen. Als die kaart een apple dedicated maakt voor deze bak dan is het goed, want of die disks van mij het nog doen na zoveel jaar..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar is ie zonder AppleII te gebruiken? Ikzelf heb 3 AppleIIs, maar ik zou niet weten of ze het nog doen. Als die kaart een apple dedicated maakt voor deze bak dan is het goed, want of die disks van mij het nog doen na zoveel jaar..

Nogmaals, de CMU-800R is niet zonder een Apple II, Commodore nogwat of PC Jr. te gebruiken (tenzij je er een custom trigger input kit of een MIDIkit voor laat maken). En dan is het inderdaad nog maar de vraag of de floppies nog 100% ok zijn. ;{

Leuk,

ik gok dat je (als het moet) de software heus nog wel via Roland zou kunnen krijgen...

Ik kijk vaak op ebay voor de cmu-810, maar die krengen zie je helemaal zelden. :'(

Iemand in Nl had eerst een 810 maar hij had een vast prijs en
daar had ik geen zin in.hij heeft 2 keer een advertentie geplaats en ik denk niet verkocht. Er staan ook maar een stuk of 2 fotos op het net.

Origineel geplaatst door OnAcid
ik gok dat je (als het moet) de software heus nog wel via Roland zou kunnen krijgen...

Je kunt bij Roland inderdaad proberen of ze daar de software nog hebben liggen. Ik wou zelf ooit een CMU-800R kopen en modificeren voor bij m'n 810, maar de 810 begon op den duur te vervelen, dus heb ik 'm maar weggedaan. De 810 is een leuk verzamelsynthje, maar je kan beter een SH-101 hebben, daar kun je meer kanten mee op. :L

Time left 13 mins, 57 secs

spannend

Back