Wie gaat er naar Genesis?

Akikaze

Japans voor 'Herfstwind'
Wie gaat er naar Genesis a.s. zondag 1 juli? En ga je dan voor het oudere werk uit het Gabrieltijdperk of daarna? Ik voor beide. Ik heb begrepen dat ze nummers uit alle perioden gaan spelen.

Met. Dit is dus die tour. Iedere oudere fan hoopt dat Gabriel ook komt; hij is toch in Nederland, maar dat zit er niet in.

De interviewer van Music Maker zat heel erg te vissen naar een verborgen agenda, want geen album uit etc, maar die gasten antwoorden doodleuk: "We houden gewoon van muziek en hebben de grootste lol." Kijk, daar hou ik van :W

Ja! Ik ga :D

Heb zelfs twee keer kaarten gekocht, ben mn eerste set kwijt geraakt =(

IK heb redelijk wat cd's liggen, maar dat is alleen uit de Phil Collins tijd.

Ik ga ook :D. En slipperman ging volgens mij 2x een keer in Nederland en een keer in Duitsland.
Ze spelen iig een medley met ouder werk en volgens mij behind the lines als openingsnummer.
De setlist staat al op het internet volgensmij.

Groeten,

snorie

Peter Gabriel heeft toch zelf ook een kauwgombal?:D

Of doel je of ze poppy soloplaten?

Ik ga en ik heb ze al gezien in Dusseldorf. Peter Gabriel was vrijdag in Amsterdam en dat was erg goed al merk je duidelijk het verschil in opzet. PG komt gewoon om simpel wat dingen te spelen, niets meer niets minder, Genesis wilt echt een show neerzetten zoals iedereen van ze gewend is...

Fotos te zien op:

*! WARNING: SETLIST SPOILER *!

http://www.flickr.com/photos/suppers_ready86/

Origineel geplaatst door bliepertronic
die kauwgombal kan toch maar weer beter gaan drummen, en gabriel alles laten zingen....

nou dan luistert hij maar deels naar je... Hij gaat behoorlijk veel drummen maar technisch gezien is gabriel qua zang niet heel interresant. Phil kan veel meer en haalt er ook altijd veel meer uit. Ik hoor Phil nooit vals zingen, Gabriel daarintegen hoorde ik vrijdag nog vals gaan...

ik heb t ff gemiost allemaal welke bezetting speelt Genesis nu soms met Gabriel en soms zonder?

gewoon de 1992 lineup. Gabriel is niet eens in Nederland dus hij zal echt niet meespelen... Daarbij heeft Gabriel geen behoefte om het verleden naar boven te halen, hij kan dat niet hebben... Dus vanavond in de ArenA, Collins, Banks, Rutherford, Thompson en Stuermer...
I'll be front row ;)

de master in actie...

Attachments

• p7010482.jpg
    p7010482.jpg
    64 KB · Bekeken: 101
bij daglicht

Overigens erg strak getimed alles, Genesis was net weg en de roadys begonnen al gelijk met afbreken. Was nog niet eens 10 meter verderop gekomen en de wavestation en oasys zaten al in flightcases, de deksels al op de voorkant van de racks en ze waren al bezig met de A90...

in het rack:

mackie LM3204 rack mixer
Yamaha SPX-2000 Effect (x2)
Korg Wavestation SR
Roland JD990
Korg Wavestation SR
Roland JD990
Yamaha TX7

Mackie LM3204 rack mixer (geen idee waarvoor, niet gebruikt voorzover ik kon zien)
Emu Proteus 1 (custom)
Emu Proteus 2 (custom)
Emu Proteus 1 (Custom)
Emu Proteus 2 (Regular)
Miditemp PMM88 patchbay (2x)
Custom midi gate (voor mama)

De microfoon stond op een aparte bus aangezien deze alles oppikte wat er gebeurde.

Attachments

• p7010165.jpg
    p7010165.jpg
    60,5 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door Akikaze
Met. Dit is dus die tour. Iedere oudere fan hoopt dat Gabriel ook komt; hij is toch in Nederland, maar dat zit er niet in.

Deze man heb ik niet gespot nee in de ArenA

Attachments

• p6290077.jpg
    p6290077.jpg
    43,3 KB · Bekeken: 92
Ik vond het gister echt supertof, alleen het geluid viel wat tegen.
Alles was goed tezien en het podium super.
Phil Collins had echter wel bijna dezelfde tekst en grappen als bij de vorige tour.
Ontzettend gaaf toen ze na het drumduet overgingen in een nummer.
Alleen Tony was niet het netst gekleed, want deze keer was het toch echt Rutherford.
Tony vond ik sowieso weer lekker chagrijnig ogen als altijd, zelfs toen ze voorbij hem liepen
bij I can't dance, deed hij net alsof ze er niet waren.
En heeft hij die oasys voor korg neergezet als sponsoring, want zoveel gebruikte hij hem niet?

Groeten,

snorie

Origineel geplaatst door snorie
Ik vond het gister echt supertof, alleen het geluid viel wat tegen.
Alles was goed tezien en het podium super.
Phil Collins had echter wel bijna dezelfde tekst en grappen als bij de vorige tour.
Ontzettend gaaf toen ze na het drumduet overgingen in een nummer.
Alleen Tony was niet het netst gekleed, want deze keer was het toch echt Rutherford.
Tony vond ik sowieso weer lekker chagrijnig ogen als altijd, zelfs toen ze voorbij hem liepen
bij I can't dance, deed hij net alsof ze er niet waren.
En heeft hij die oasys voor korg neergezet als sponsoring, want zoveel gebruikte hij hem niet?

Groeten,

snorie

schijnbaar zag je helemaal niets want ik heb tientallen fotos van tony gemaakt waarop hij lacht en zelfs onder de indruk is van het publiek... Vooral aan het begin toen phil kwam met en Tony Banks is er ook krijg hij gelijk een big smile op ze gezicht... Tony chagerijnig? Nee nooit, hij heeft meer humor dan bijvoorbeeld Mike...

Die oasys werd meer gebruikt dan je denkt maar vaak ook als soundsource (Voce DMI64 heeft hij geditched, de oasys gebruikt hij nu voor orgels). Zowieso gebruikt hij de oasys wel meer in de studio. Bij de rehearsals had hij nog de 88 key versie maar dit lijkt op de 76 key versie (gezien de grootte in vergelijking met de A90)

Phil had overigens NIET de zelfde tekst en grappen als bij de vorige tour... Je merkte duidelijk dat hij er sneller door heen ging en het een beetje voor gezien hield maar op een leukere manier. Geluid was top trouwens vooraan met oordoppen in...

Ik moet zeggen dat er best veel net gekleed waren. Zowel stuermer als rutherford netjes in "pak" en tony dit keer de persoon in enkel een shirt en broek (net als collins en thompson).
Overigens, chester had dat oranje shirt ook aan in Dusseldorf...

En tip: zeg nog niets over setlists, sommige mensen moeten het nog zien en willen het niet van te voren weten...

Ik moet toegeven tony banks aan het begin een gezellig gezicht getrekt heeft, maar om hem nou ontzettend vrolijk te noemen. Laten we het houden op uitermate geconcentreert, wat natuurlijk ook nodig is.
Ik zat op de tribune in het midden dus je hoorde duidelijk dat het geluid achter later kwam en werd het af en toe een brei, galm enzo. Maar dat is wel vaker in Ahoy.
Zijn grappen waren misschien wat anders, maar ik zag duidelijk herkenningspunten met de vorige tour.
Ik doelde met de kleding op jou uitspraak dat tony altijd het nets gekleed was. Heb je ooit gezegd volgensmij.
En Chester hield zich inderdaag niet aan de dresscode zo te zien, al stak het wel mooi af bij zijn drumstel.

Oh en nu de setlist:

:D

Groeten,

snorie8>

Back