Hoe klinkt jouw TafelDistortion??-thread

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
spirit_fx8.gif

da's een mooi tafeltje zeg!

ik ben zelf net van yammie overgestapt naar compact mackie. al is de grote yam mg wel pro genoeg hoor. mackie klinkt wel veel strakker en het was me om de klank te doen.

Origineel geplaatst door bounce
ik had ook eens een mackie vlz 16nogwat pro
daar heb ik 3 keer de opamps mee opgeblazen met de kick van de TR-808
ik overstuurde niet eens zo erg veel
2 keer naar de fabriek terug geweest, na de 3e keer hoefde ik hem niet meer.

Hmm, ja die 808 kick heeft natuurlijk errrrug veel en diep laag, en dat neemt natuurlijk veel dynamiek in beslag :)

Hier een oud stukje met een 303 erbij overstuurd met een omnitronic rs1622 .Maar mackie is natuurlijk het beste voor oversturing.Maar die kosten ook heel wat duiten.

Origineel geplaatst door gerrie79
lekker :L

ja die inkel is wel een goede mixer voor z'n prijs (paar tientjes). mooie oversturing (ook voor subtiele saturatie-achtige sound), houten zijkantjes (!), een BBD echotje..en een hele bak ruis

Origineel geplaatst door ez`
ja die inkel is wel een goede mixer voor z'n prijs (paar tientjes). mooie oversturing (ook voor subtiele saturatie-achtige sound), houten zijkantjes (!), een BBD echotje..en een hele bak ruis

hoe klinken drums door die tafel?

wat ik me afvraag ,zijn de de hardcorebasdrums opgenomen met een denoiser er tussen ???????
want ruis hoor je niet ,dat hoor je bij mij duidelijk wel .

Origineel geplaatst door puddingbroodje
wat ik me afvraag ,zijn de de hardcorebasdrums opgenomen met een denoiser er tussen ???????
want ruis hoor je niet ,dat hoor je bij mij duidelijk wel .

Ik zou een noisegate gebruiken daarvoor. Tast je geluid minder aan dan een denoiser :)

ok goeie tip .maar is de mackie enz. nou zo ruisloos (ondanks dat de gain voluit staat )of is er een apparaat tussengezet????

Neen, als je bij een Mackie de gain vol open gaat draaien gaat ie ook ruisen.. Het zal verschillen per tafel hoeveel hij ruist, maar als je de gain totaal opschroeft zal iedere analoge tafel wel ruisen... Makkelijkst op te lossen is dit door een noise/gate te gebruiken als insert.. Die kapt de ruis dan af als je hem goed instelt, of het geheel moet echt te extreem ruisen dat het signaal niet onder de treshold komt van de gate..

trouwens ,ik zit gelijk te zoeken naar een noisegate .nu zie ik de behringer xr 4400 die heeft 4 frequentie afhankelijke utr expander noise gates .
is dit een goed apparaat als noisegate ???????

Origineel geplaatst door puddingbroodje
gelijk nog een vraag over ruis kunnen krakende pot meters ook voor ruis /brom zorgen ???????????

Lijkt me niet puddingbroodje....haha....grappige naam trouwens. Je zou even een vergelijking kunnen maken door alle schuiven van de mengtafel naar beneden te zetten en slechts de schuif met de krakende potmeter omhoog te gooien. Vervolgens luisteren naar de ruis en vergelijken met een nog goed werkend kanaal.

Hier ruist de Mackie (24.4 VLZ PRO) ook gewoon als de gain open gaat hoor. Is bij elke tafel zo. Ik lost het op met de gate van een Focusrite Compounder.

Back