Hoe klinkt jouw TafelDistortion??-thread

pff wat voor d&r... ik heb de D&R dayner 28 kanalen... als je dat wat zegt :)

Soundcraft Spirit FX8 + TR-909

Soundcraft Spirit FX8 + TR-909

Spirit_FX8.jpg

Kale 909 door Spirit met Mid-sweep

Attachments

• 909doorSpiritFX8.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 172
Mooi Mixertje RSB,

klinkt stoer ,al dat oversturen..
kan je wel dikke hardcore dreunen mee maken.
en andere dreunen ook wel( maar dat boeid me vrij weinig:D)

zeker goed te samplen ook dit spul

Is al lang geleden maar heb channel + micpre overdrive geprobeerd van mackie en soundcraft spirit en dat vond ik best slecht klinken.
Dat mackie voorbeeld hierboven klinkt wel beter dan mijn mackie toen (weet niet meer welke ik had).
(trouwens, is die reverb alleen een effect send/return zonder dry signaal of is alles wat we horen nog ergens anders doorheen dan alleen de mackie?)
Dat soundcraft spirit voorbeeld klinkt hetzelfde als die van mij toen, herken het gelijk. Ik vind het verschrikkelijk persoonlijk.

Maar ik heb ook een kleine studer mixer gehad (geloof 926 ofzo weet type nummer niet meer) en als je die overstuurde line en extra boost met micpre) klonkt ie echt geweeeeeldig!
Echt heel groot verschil met mackie / soundcraft spirit hoor.

Laatst gewijzigd:
@MDV, Tja studer :z, leuke studer prijzen ook :P

Is geloof ik iets van 4 jaar geleden dat ik hem had maar heb er toen 600 voor betaald en daar ook weer voor verkocht.
Is nog te doen.
Was 8 kanaals geloof ik met 2 bussen.
EQ op elk kanaal (weet niet meer of die nou continu sweepable was of met clicks), micpreamps op 4 kanalen geloof ik.
Zat ook nog een compressor op 1 van de bussen.
Weet echt niet meer welk type nummer het was, maar ze waren juist zo leuk omdat je goede klank kon krijgen voor relatief weinig geld.
Misschien is prijs inmiddels wel weer gestegen. tb303 was toen ook nog geen 1500 :P

Weet ook alweer waarom mijn mackie niet zo klonk als die hierboven, ik had geen sweepable mid toen :) en ook nooit doorgelust naar andere kanalen (en misschien nog wel andere dingen, mijn klank was doffer en kleiner iets meer richting spirit voorbeeld).
Mackie hierboven klinkt idd goed.
Maar studer beter :)

edit:
Was een 269 volgens mij, en dan zonder meter bridge:
http://www.studerundrevox.de/index.php?page=118

Laatst gewijzigd:
trouwens, is die reverb alleen een effect send/return zonder dry signaal of is alles wat we horen nog ergens anders doorheen dan alleen de mackie?

is alleen mackie met een galmpje via send/return.
1 enkel kanaaltje. ken je nagaan als je hem nog 3 x doorlust. 8~
de soundcraft ghost doet het ook erg goed trouwens.

Yo!!! die mackie doet het lekker zeg :{
Tering, ik zit nu naar Mackie mengerts te kijken op internet.
Iemand een Spirit FX8 kopen :P :D

@MDV, Tja studer :z, leuke studer prijzen ook :P

staat er één voor 500 op mp, is iets mee.

Mark R. lekker demo idd, 3 x doorlussen is helemaal gekkenhuis :D
Heb zelf vorig jaar ook weer een 32.8 teruggekocht voor deze distortion :mega:

Zo klinkt een 909 door een behringer mx2442a.

Attachments

• 909.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 176
Kalusi> das nog eens terror \:D/ waar kan men je boeken voor een live act?

Nog even een oudje van een tijdje geleden, had 'm nog liggen, droge 909 kicksample uit een Akai S6000 door een Soundcraft 200b mixer.
2 kanalen doorgelust, verder een reverb toegevoegd en achteraf wat compressie = 2:00min 320kbps

Attachments

• DJ_Niel_BD-test_Soundcraft_200b_mixer.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 191
Kalusi> das nog eens terror \:D/ waar kan men je boeken voor een live act?
Stuur maar een PB ;)

Nog even een oudje van een tijdje geleden, had 'm nog liggen, droge 909 kicksample uit een Akai S6000 door een Soundcraft 200b mixer.
2 kanalen doorgelust, verder een reverb toegevoegd en achteraf wat compressie = 2:00min 320kbps
Da's anders ook wel terror! :okdan:

Back