Mellotron

Mellotron

• Ja zeker. Tis weldegelijk een sampler. De eerste zelfs die is uitgevonden

Stemmen: 10 27,8%
  • Haha, echt niet. Kom op zeg. Mellotron is mellotron...

Stemmen: 7 19,4%
  • Ermm, wat is een mellotron???

Stemmen: 4 11,1%
  • Hou eens op met die enquetes...

Stemmen: 15 41,7%

• Totaal aantal stemmers
    36

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja brand hier maar eens over los. Een mellotron speelt eigenlijk samples af die op tapes staan dus lijkt het me een primitieve sampler maar misschien dat jullie er anders over denken.

yeps, ik denk dat je dit een analoge sampler kunt noemen, alleen dan dat je niet zelf tapes kon opnemen maakt t wat dubieus

nope mellotron is de eerste sampleplayer/rompler.(de tapes zijn dan dus het rom gedeelte)

maakt het wat uit hoe je het noemt?
het is gewoon een van de geilste instrumenten die er zijn!
vooral die koorstemmen zijn echt vet...

Origineel geplaatst door Slipperman

Daar is de mellotron zo beroemd om geworden denk ik. Vind de strings ook wel mooi eigenlijk. Lekker vol en harmonisch.

nou niet echt alleen de koor. toch de flute en de strting hebben meer voor zijn status gezorgd. maar de choir is wel lekker apart en heel duister in de lagere octave.:)

een mellotron is en multitrack tape sample-player met toetsen, sluitbijvoorbeeld een 16-track fostex G16S aan een midisysteem en zet alle schuiven open en je hebt midi unison mode mellotron-sound............of niet?

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik persoonlijk vind de flute niet echt mooi maar dat is mijn opinie. Op strawberry fields klinkt ie niet echt mooi vind ik en ook in genesis klinkt ie voor geen meter.

Ik vind juist die flute wel mooi. Heb ik ook in m'n "theme" gebruikt. 8)

ik heb 'm nog niet in een gearlist zien staan

trouwens, waren die dingen speciaal gemaakt om zo te klinken of klonken ze gewoon uit zichzelf zo gaar (maar eigenlijk toch lekker) omdat het toen niet beter kon?

Origineel geplaatst door Pim
Wie van jullie heeft er allemaal eentje?

Okee, ik speel een klein beetje vals. Ik heb namelijk de M-Tron VSTi. :engel:

Ik heb een expansion board van Roland met de mellotrons. Dichterbij kom ik niet. Blijf het een heel warm geluid vinden. Tip; probeer eens 2 verschillende mellotrons te combineren! Verder hoorde ik vroeger altijd dat het een #$@%-apparaat was omdat-ie zo kwetsbaar was.

Enne, een echte sampler kan natuurlijk ook opnemen. Mellotron is gewoon een ordinaire preset-bak. Sterker nog; tis dat het toetsten heeft, anders hoort-ie geeneens thuis op dit forum ;)

Mellotron's zijn gaaf! Daar bestaat voor mij geen twijfel over, maar dat de echte moeilijk in onderhoud zijn, klopt. Stemmen schijnt ook een probleem te zijn (zeker als ze intensief gebruikt worden). Dat is dan ook de reden dat Mr. Rick Wakeman (YES) in een wanhopige bui een (of zelfs 2?) Tron in de fik heeft gestoken (aaaaaaaarg!!!!).

Lotuz, vraagje voor jou. Draai jij die M-Tron onder windows XP? Ik krijg hem daar namelijk niet aan de praat.

Groeten,

Rutger

Back