Dilemma! -> Motu 828 ruilen tegen 2408MKII of niet???

Ola,

Sinds vandaag zit ik met een groot dilemma en de beslissing MOET ik morgenochtend al nemen... lastiggggg.....
Goed, ik zal het even proberen uit te leggen.

Ik ben in het bezig van een Motu 828 (MKI) en die heeft altijd prima gewerkt. Nu heb ik ineens de kans gekregen mijn Motu 828 te ruilen tegen iemands Motu 2408 MKII (met kleine bijbetaling van mijn kant). Voordeel van de 2408 t.o.v. de 828 is de 8 extra uitgangen die ik goed kan gebruiken.

Momenteel heb ik het zo aangesloten:
Motu828_Mackied8b.JPG

En ik zou het dolgraag zo aangesloten willen hebben:
Motu2408_Mackied8b.JPG

Nu heb ik dit vandaag even geprobeerd en wat blijkt nu...
De SPDIF in- en uitgang van de Motu 2408 zijn alleen te gebruiken als je een volledige bank disabled.
Oftewel normaal heb je Banken A, B en C (totaal 24 kanalen), maar als je SPDIF enabled, valt bank C weg.

Dit is echt wel zooooooooo lomp van de Motu 2408.
Zo lomp zelfs dat ik er helemaal niks aan heb, want ik MOET de SPDIF aansluitingen hebben en dan blijkt dat ik het net zo goed bij mijn Motu 828 kan houden.

Is er uberhaupt een audio-interface waarmee ik 24kanalen (8 analoog + 16 adat) uit kan sturen EN tegelijkertijd de SPDIF in/uit kan gebruiken? Dus: 26 in / 26 uit!

Ik zou nu graag van jullie nog het volgende willen weten:
- Doe ik misschien iets fout / zie ik misschien iets over het hoofd???
- Eventuele andere oplossing voor mijn probleem???
- 828 houden, of ruilen tegen de 2408???

zit er geen spdif op je d8b? of laat je niet alles terug komen op je tafel?

Re: Dilemma! -> Motu 828 ruilen tegen 2408MKII of niet???

Origineel geplaatst door Subgroover
Is er uberhaupt een audio-interface waarmee ik 24kanalen (8 analoog + 16 adat) uit kan sturen EN tegelijkertijd de SPDIF in/uit kan gebruiken? Dus: 26 in / 26 uit!

Volgens mij kan de Focusrite Sapphire Pro 26IO dat wel. Maar is dit in de MkIII van de 2408 niet opgelost toevallig?? Of is het puur de pci kaart van Motu die niet meer dan 24 kanalen kan doorgeven, en dat je daarom moet kiezen tussen de S/PDIF en 3e ADAT?

als ik het goed begrijp:

828 in full effect:
8 analoog + 8 adat + stereo spdif.

2408 met spdif:
3 banken waarvan 1 disabled om spdif te gebruiken levert dus precies dezelfde situatie als op je 828.
namelijk 8 analoog + 8 adat + stereo spdif.

Origineel geplaatst door Roel
als ik het goed begrijp:

828 in full effect:
8 analoog + 8 adat + stereo spdif.

2408 met spdif:
3 banken waarvan 1 disabled om spdif te gebruiken levert dus precies dezelfde situatie als op je 828.
namelijk 8 analoog + 8 adat + stereo spdif.

Idd

voordeel van de 2408mk2 is dat je altijd nog kan uitbreiden met 2 of met 3 interfaces..(ligt er aan of er een PCI323 of een PCI424 bijzit)

Let er trouwens op dat de PCI kaart compatible is met je systeem!

Ik heb ook een 2408mk3 en daarvan geberuik ik ook de SPDIF je bent idd gelijk een bank kwijt. Voordeel is dat ie dubbel is uitgevoerd, dus IN en OUT ik heb er dus me finalizer geheel digitaal op een SP/Dif poort aangesloten.

Origineel geplaatst door Septic
voordeel van de 2408mk2 is dat je altijd nog kan uitbreiden met 2 of met 3 interfaces..(ligt er aan of er een PCI323 of een PCI424 bijzit)

Precies... dat is het dus... dan zou ik gelijk een 2408 interface erbij moeten kopen, puur voor de SPDIF in/uit.
Dat is toch eigenlijk wel stom. En een beetje aan de dure kant voor 1 spdifje =(

Maargoed... ik moet morgen beslissen en zoals ik er nu over denk heeft het geen enkel nut om de 2408 MKII over te nemen en m'n 828 de deur uit te doen. Jammerjammerjammer!

Precies... dat is het dus... dan zou ik gelijk een 2408 interface erbij moeten kopen, puur voor de SPDIF in/uit.
Dat is toch eigenlijk wel stom. En een beetje aan de dure kant voor 1 spdifje =(

Maargoed... ik moet morgen beslissen en zoals ik er nu over denk heeft het geen enkel nut om de 2408 MKII over te nemen en m'n 828 de deur uit te doen. Jammerjammerjammer!

in feite wel, maar met een additionele 2408 erbij heb je dus ook weer een ADAT-bus + 8x analoog erbij niet enkel de SP/Dif..hehe

Maar als je niet mer INs nodig hebt, ja dan is het een beetje overkill idd...

Dit betekent dus eigenlijk dat ik in de toekomst het volgende kan doen (met het oog op de overstap naar Mac):

- Ik koop een 828MKII. Deze heeft 12 analoog uit, 8 adat uit en SPDIF in/uit (dus in totaal 22ch uit).
- Ik koop 2x 2408MKIII. Maar gebruik van de 2e Motu2408 alleen de SPDIF aansluitingen (duur grapje).

Weet iemand of de Motu 828 MKII daadwerkelijk 22 outputs heeft. M.a.w. kan ik in Logic inderdaad kiezen uit 22 outputs???

Goed... de Motu 2408 gaat 'm dus echt niet worden!
Ook niet in de toekomst denk ik, want als ik het wil aansluiten zoals ik wil, moet ik er een 2e 2408 interface bij kopen en dat doe ik niet!

Ik overwoog de Motu 828 MKII nu als serieuze aanschaf.

Kom ik net in mijn grote zoektocht naar een nieuwe interface de RME Fireface 800 tegen!!!
TE GEK LIJKT ME!!!
Volgens de site kan deze precies wat ik wil: 26 outputs (8 analoog, 16 adat, 2 spdif).

Probleem is, ik heb nooit zelf een RME interface gehad, maar heb wel veel gewerkt met de Multiface bij anderen. Daar was het grote probleem dat ik nooit een bestandje in windows mediaplayer kon draaien terwijl ik mijn Logic heb draaien.
Ook was de driver-aansturing voor gewone windows mme-doeleinden niet al te best.
Nog een probleempje... hij is nogal erg duur (dan verwacht je wel kwaliteit natuurlijk!).

Iemand ervaringen software-/hardwarematig met deze interface?

Attachments

• fireface800_d1_small.jpg
    fireface800_d1_small.jpg
    49,7 KB · Bekeken: 87
En, o ja... Hoe zit het met de compatibiliteit met Mac en de RME Fireface 800???

Je kan ook een RME 9652 kopen.
Dat is een PCI kaart met 3 adat poorten en apdif.
Die kan je allemaal tegelijk gebruiken.
Dan koop je voor 1 adat poort een aparte adat converter erbij en dan heb je de setup die je wilt hebben.

Probleem is, ik heb nooit zelf een RME interface gehad, maar heb wel veel gewerkt met de Multiface bij anderen. Daar was het grote probleem dat ik nooit een bestandje in windows mediaplayer kon draaien terwijl ik mijn Logic heb draaien.
Ook was de driver-aansturing voor gewone windows mme-doeleinden niet al te best.
Nog een probleempje... hij is nogal erg duur (dan verwacht je wel kwaliteit natuurlijk!).

Maar jij hebt er gewoon geen verstand van. :W

Origineel geplaatst door Roel
Maar jij hebt er gewoon geen verstand van. :W

Oooow, dat krijg ik vanzelf als ik er eentje heb........ tenminste...... hoop ik :P

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Je kan ook een RME 9652 kopen.
Dat is een PCI kaart met 3 adat poorten en apdif.
Die kan je allemaal tegelijk gebruiken.
Dan koop je voor 1 adat poort een aparte adat converter erbij en dan heb je de setup die je wilt hebben.

Dat is inderdaad ook een goede optie. Hoef ik zelfs geen aparte adat-convertor erbij te kopen, maar gewoon een DIO8 adat kaart voor m'n Mackie d8b en dan ben ik volledig digitaal tussen m'n pc en mengtafel!

Nadeel is dan wel dat ik geen mic-preamps meer in m'n audio interface heb zitten en die uit de RME fireface zijn erg goed heb ik me laten vertellen.
Ook kan ik niets zomaar meer direct in m'n audio interface prikken (zoals een gitaar oid). Zal ik eerst via m'n d8b moeten (opzich geen ramp, maar zijn toch kleine nadeeltjes).
Nog een nadeel is dat de adat insteekkaarten voor de Mackie d8b heel moeilijk te krijgen zijn....

Ook al istie duur, heeft de fireface 800 nog wel een streepje voor moet ik zeggen...

Back