Behringer BCF 2000 dubbel gebruik Cubase SX 3

LJ_78

Nieuwkomer
Hoi

Ik ben in het bezit van 2 BCF2000 controllers van Behringer en heb een aantal problemen in het gebruik:
- kan 1 enkele BCF2000 aan de praat krijgen via MIDI, door het wegschrijven via MIDI-OX van de 2.2+1.06 sysex in de BCF en deze instellingen in Cuabse ook aan te geven. Wanneer ik dit doe werkt 1 controller prima

Voor wat betreft aansluiten via USB, ontvangt cubase wel MIDI signalen maar reageren de faders niet.

ondertussen allemaal in orde gebracht:
- OS upgedate v 1.10 (wordt ook netjes weergegeven op de BCF)
- USB driver = 1.1.1.1

Dus, USB werkt helemaal niet en nu komt nog het belangrijkste: ik ben in het bezit van 2 BCF2000 controllers en wil deze beiden gebruiken in Cuabse. Dit werkt volgens de handleiding enkel wanneer je ze via MIDI met mekaar verbindt maar via USB met de computer. Aangezien ik zelfs niet 1 enkele controller via USB aan de praat krijg, ziet dat er dus helemaal niet goed uit :-(

Ik heb vernomen via sites en fora dat je de controller ook in Mackie mode kan laten werken in Cubase maar weet ook niet hoe dat dan zit met 2 controllers.

Kan er iemand helpen aub? Ben hier al maanden mee bezig en vind maar geen oplossing.

Alvast bedankt!

Gr LJ

In cubase kun je via de generic remote (ik blijf het een briljante functie vinden) je BCF helemaal werkend maken voor de functies van Cubase. Verder hang je de 2e BCF via midi aan de eerste en moet je de juiste operating mode kiezen in de 1e BCF (mode 4="Expanded", zie handleiding). De 1e hang je dan via usb aan je PC.

Kwestie van de Generic remote goed programmeren. Óf je download de Cubase preset van de Behringer website.

hallo,

Uiteraard ken ik de generic remote.
Deze heb ik aangemaakt, een preset van Behringer voor Cubase erin geladen en wanneer ik dat doe, dan ontvangt Cubase steeds MIDI maar beweegt de mixer in Cubase niet wanneer ik de controller beweegt en visa versa, dat is nu net het probleem.

Gr LJ

ik werk met 3 bcf controllers in cubase en dat werkt prima!! in de mackie stand.

ik heb een usbhupje aan mijn pc gehangen en dus de 3 controllers via usb aangesloten en nooit problemen....;)

werkt gewoon heerlijk.....24 motorized faders voor je neus en niks door klikken gewoon alles binnen hand bereik.

Ja dat zou voor mij ook heel k-leuk zijn, alleen hoe pak ik dat dan aan?
Ik wil dan bvb controller 1 gebruiken van 1 tem 8 en controller 2 van 9 tem 16.

Kan je mij vertellen hoe ik dat dan best aan pak ?

thnx already

LJ

Heb je de juiste midi input en output gekozen in de Generic remote? (behringer BCF2000)

Werken met 2 controllers: Zoals gezegd, Hang de 2e bcf via midi aan de 1è bcf. De 1e bcf via usb aan de pc. Stel de 1e bcf in op mode U4 (expanded). Programmeer de juiste CC nummers en MIDI kanalen in de beide BCF's. Stel deze CC nummers en MIDI kanalen overenkomstig in bij de Generic remote van Cubase zodat de juiste functies in Cubase worden aangestuurd vanaf de controllers.

Kwestie van de zaak goed programmeren!

Origineel geplaatst door meesha74
Heb je de juiste midi input en output gekozen in de Generic remote? (behringer BCF2000)

Werken met 2 controllers: Zoals gezegd, Hang de 2e bcf via midi aan de 1è bcf. De 1e bcf via usb aan de pc. Stel de 1e bcf in op mode U4 (expanded). Programmeer de juiste CC nummers en MIDI kanalen in de beide BCF's. Stel deze CC nummers en MIDI kanalen overenkomstig in bij de Generic remote van Cubase zodat de juiste functies in Cubase worden aangestuurd vanaf de controllers.

Kwestie van de zaak goed programmeren!

Als ik het goed begrijp doet michielhemmer het heel anders. Die koppelt de BCF's niet aan elkaar, maar prikt ze alledrie via USB aan de PC. Als je ze dan alle drie in Mackie emulatie mode opstart hoef je, dat neem ik aan, ook helemaal niet te programmeren (net als met 1 controller in Mackie mode).

Kan ook. Weet alleen niet of je dan iets moet omprogrammeren in mackie mode. Ik gebruik er één via de generic remote. (BCR2000) Je moet het gewoon effe proberen wat handig werkt.

Denk wel dat als je het allebei via USB doet dat je dan 2 remotes moet aanmaken omdat je via verschillende MIDI inputs binnenkomt.

Hoi

Ja hoor, MIDI in en uit allemaal prima ingesteld.

Dat programmeren, loopt dat dan via de BCFEDIT ?
Hoe pak ik dit precies aan, is me tot noch toe volsagen onduidelijk.

Gr LJ

In de handleiding van de BCF staat hoe je hem kunt programmeren. Ook in de Handleiding van Cubase staat over de generic remote uitgelegd. Lijkt me niet dat ik dat hier uitgebreid moet gaan voorkauwen...toch?

Je moet er iig voor zorgen dat de CC nummers / MIDI CH van alle knoppen op de BCF(s) overeen komen met de CC nummers/ MIDI CH die staan toegewezen aan de Faders / knoppen etc. in de Cubase Generic remote.

Meesha,

zou ik te lui zijn om handleidingen te bekijken en dingen uit te zoeken ,dan zou ik ook te lui zijn om tijd door te brengen op fora om te melden dat ik het niet aan de praat krijg.
Ik meld alleen maar dat ik de "voorgekauwde" procedures volg en het TOCH niet werkt, en vraag nu aan zo veel mogelijk mensen welke procedure ze volgde en op welke manier om er zo achter te komen of ik iets anders doe of iets heb overgeslaan enzovoort; ik weet ook niet meer hoe ik het anders nog moet aanpakken.

Dit probleem houd me nu al 4 maand bezig...

No offence

Gr LJ

None Taken!

Tja, het lastige bij dit soort dingen is dat er eigenlijk geen voorgekauwde procedure is.

Checklist:
-Ontvang je midi als je de BCF beweegt? Dacht het wel toch?
-De juiste generic remote ge-importeerd?
-MIDI input gekozen van de BCF?
-Juiste instellingen in de BCF?
-Heb je (audio/MIDI) tracks aangemaakt?

Bijv:
In de Generic Remote-Bovenste gedeelte:
Fader1= Controller
CC number =01
MIDI CH=01
Max value=127

Onderste gedeelte:
Fader1= Toegewezen aan VST Mixer-Volume Audio1 (of iets dergelijks)

Generic remote MIDI in = BCF2000
Midi out =BCF2000

In de BCF:
Fader1= Continous Controller
MIDI CH=01
Parameter=01
Min Value=00
Max Value=127

Kun je vertellen wat er precies in de Generic remote staat?
Kijk eens via de learn knop of je wel juiste midi data ontvangt van de BFC

......ik heb nooit iets te hoeven programeren!

kijk op de behringersite hoe je de bcf2000 met cubase moet laten samen werken (is echt heel simpel) en als je ze gewoon op de usb aansluit doet hij het perfect.

je moet alleen in cubase bij gen remote elke bcf2000 die je hebt apart vermelden (dus ik heb er 3 staan)

op de site van behringer staat het echt simpel uitgelegd dus gewoon ff checken.

werkt dus alleen in de "mackie mode"

hoi,

zou je mij dan kunnen vertellen hoe he dat in gods naam voor mekaar krijgt ?

Bij mij werken ze enkel en alleen als ik via MIDI-OX van de 2.2+1.06 sysex in de BCF en deze instellingen in Cuabse ook aangeef en de controller via MIDI aansluit.

ik krijg de controllers niet via USB aan de gang, helemaal niet: Cubase ontvangt MIDi maar de fader doen niks, ook neit wanneer ik de controllers opstart in Mackie mode.
Met de controller in Mackie Mode, wat doe je dan in Cubase? Ik heb 'm op generic remote dan staan met bcf2000 als apparaat maar dat geeft enkel het bovenvermeld probleem als resultaat :-s

Help would be very appreciated !!!

Thnx LJ

Heb je mijn één na laatste post al geprobeerd? Hiermee kun je namelijk testen of de commando's die je stuurt vanuit de BCF juist worden vertaalt naar Cubase toe. Levert de learn functie in de generic remote nog wat op? Kun je zien in MIDI OX wat voor midi data de BCF verzend?

Om je te helpen (ik ben in een goede bui) heb ik een generic remote aangemaakt waarmee je kunt testen: www.xs4all.nl/~misjavw/Web2/Test.xml (rechtsklikken en "Doel opslaan als...")

Maak in Cubase een nieuw project aan met 1 audio track.
Maak in Cubase een generic remote aan.
Importeer het bestand.
Kies zowel bij input als output de BCF

Zorg ervoor dat in je BCF de eerste fader alsvolgt is geprogrameerd:
type=CC
CH=1
Par=1
Val1=0
Val2=127
Mode=ABS

Zorg dat de operating MODE staat ingesteld op U-1.

Levert dit iets op?

(ik gebruik nooit de Mackie control setting dus daar heb ik geen ervaring mee...)

wat jij dus fout doet is dat je in cubase weer bcf2000 aangeeft bij gen remote en dat moet niet!!!

daar moet je dus een mackie control aangeven ik heb daar 3 mackiecontrols aangegeven.

en alles via usb dan moet het toch echt kloppen..........heb je al gelezen hoe je dit moet doen op de behringer site???

http://behringer-en.custhelp.com/cg...nMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1

citaat:

=======================VERY IMPORTANT!======================

For Cubase/Nuendo, you want either "MCC" or "bhuI" displayed on your BCF2000 before proceeding. Once you have got this indication showing on the BCF2000 display, you must make one final setting adjustment which varies depending on the software used. For Cubase/Nuendo:

YOU MUST ADD A "MACKIE CONTROL" REMOTE INTERFACE IN THE CUBASE/NUENDO SOFTWARE IN ORDER TO ALLOW COMMUNICATION BETWEEN THE BCF2000 AND CUBASE/NUENDO (INSTEAD OF USING THE SOFTWARE'S 'GENERIC REMOTE' INTERFACE AS IN "BC" MODE).

ONCE THE MACKIE CONTROL INTERFACE FEATURE HAS BEEN ENABLED IN CUBASE/NUENDO, THEN 'SELECT' THE BCF2000 AS THE MIDI INPUT/OUTPUT DEVICE FOR THIS 'MACKIE CONTROL' INTERFACE...

WE RECOMMEND REFERRING TO YOUR CUBASE/NUENDO DOCUMENTATION OR CONTACTING STEINBERG SUPPORT FOR MORE INFORMATION.

Ik spreek alleen maar uit ervaring met een BCR2000 (dus geen bcf).

Lijkt me dat je met de Generic remote ALTIJD een midi controller kunt toewijzen aan cubase (ik gebruik nu 4 verschillende die allemaal zijn ingesteld in de Generic Remote.) Als het eenvoudiger is om een BCF via mackie control te doen zou ik dat zeker proberen...

hoi Iedereen,

ik experimenteer op dit ogenblik met mijn BCF2000 in Mackie mode;
bij generic remote staat nu mackie mode en de BCF staat ook in MC C

met de 2de BCF deed ik precies hetzelfde, ook via USB en in Mackie mode

nu in Cubase:
bij MIDI input of output staat nu 2 keer BCF2000[1]
hij ziet dus de 2 BCF's maar noemt ze allebei hetzelfde

wanneer ik ze nu wil toewijzen, staat in de lijst die BCF2000[1] twee keer vermeld.
Ik selecteer bij de ene Mackie control de eerste uit de lijst , in en uit en bij Mackie Control 2 de tweede uit de lijst.
Maar ... Cubase kan ze dus niet uit elkaar houden; wanner ik naa ze in te stellen weer ga kijken, staat bij beide Mackie controls enkel de eerste aangevinkt en de controllers werken dus niet als 2 remotes maar als 1 niet goed funxtionerende...

Wanner 1 slechts 1 BCF2000 aansluit in Mackie mode, dan is er geen probleem en werkt alles naar wens.

Ding is dus: hoe krijg ik in cubase 2 verschillende benamingen voor mijn BCF's zodat hij het onderscheid WEL maakt en ik dus elke Mackie control in cubase kan toewijzen aan een verschillende BCF ????

Ik ben er bijna... ik zou het laate beetje info enorm op prijs stellen !!

Dankjewel alvast !

:-)

LJ

Laatst gewijzigd:
UPDATE:

ik heb ondertussen gezien dat ik in "Device Setup" en dan "Windows MIDI" de apparaten andere namen kan geven.
Ik gaf hier dus mijn beide BCF's andere namen: "1" en de andere "2", makkelijk denk je dan.

Wanneer ik deze nu in Remote devices, ga aansluiten:

MACKIE CONTROL: MIDI IN: BCF 1 MIDI OUT BCF 1
MACKIE CONTROL 2: MIDI IN: BCF MIDI OUT: BCF 2

dat lijkt dus nu allemaal mooi voor mekaar, alleen wanneer ik ze nu terug ga bekiujken achter (en ja heb "apply" en 'ok" gedrukt dus alles netjes opgeslaan) dan zet cubae toch bij beide mackie controls de in - en outputs terug op BCF 1 en dus bijgevolg werkt enkel 1 van de 2 BCF's en bedient hij mijn mixer als volgt:

fader1 = ch 1 en 9
fader 2 = ch 2 en 10
enz ....

H E L P !!!

Back