Behringer BCF 2000 dubbel gebruik Cubase SX 3

Zoals in eerdere posts gezegd: Je kunt het idd met mackie control doen en dat zou volgens michielhemmer moeten werken. aangezien je er blijkbaar niet uitkomt zou je het toch een via de generic remote kunnen proberen zoals ik hierboven al heb beschreven.... Hierin kun je namelijk gewoon ZELF helemaal instellen welke fader / knop is toegewezen aan welke functie van cubase.

ik heb het nog even opgezocht bij mezelf en dit tsaat er bij mij in device setup.

folder: remote devices

- generic remote.......(hier staat niets bij midi in en midi out)
- mackie control........(hier staat USB AUDIO DEVICE bij midi in en out)
- mackie control........(hier staat USB AUDIO DEVICE (2) bij midi in en out
- mackie control........(hier staat USB AUDIO DEVICE (3) bij midi in en out)

bij de devices (boven in beeld in cubase staan ook de 3 mackie controls) waar ook file .edit,project ect: staat

start ik nu een nieuw project op dan schiet de bcf2000 in de volgende stand op het display..........01.02

als ik dan een audiotrack aan maak schier gelijk de fader naar 0 db oftewel ze doen het.

meer kan ik er ook niet over zeggen.........(zet dat ding terug naar fabrieks instellingen en doe wat erop de behringer site staat....dus die update en volg dan de rest en dan moet hij het gewoon doen)

succes...

:biertje:

ok

ik geef het op

Ik HEB alle mogelijke stappen van de behringer site gevolgd
ik HEB zoveel verschillende tips en procedures op 1001 verschillende manieren geprobeerd, me doorgestuurd door mensen en gepost op fora, etc etc
Ik HEB dat knuddeding nu al 100 keer geherprogrammeerd naar de Factory defauls, naar Cubase settings van t net enz enz en HET WERKT DUS NOOIT NAAR BEHOREN

Ik werk ondertussen al meer dan 8 jaar intensief met Cubase en heb 6 jaar fulltime IT ervaring.
Ik ken het programma en ook de computer van binnen en van buiten.

Dat deze hardware na misschien wel meer dan 100 uur proberen in totaal nog steeds niet werkt, moet dan alleen maar te verklaren zijn doordat het gewoon totale waardeloze rommel van de bovenste plank is.

Ik kan er geen enkel andere conclusie meer aan verbinden.

Gr LJ

Is het misschien niet zo dat je de device id's verschillen moet maken in de bcf's? misschien dat daar iets fout gaat?

Origineel geplaatst door LJ_78
ok

Dat deze hardware na misschien wel meer dan 100 uur proberen in totaal nog steeds niet werkt, moet dan alleen maar te verklaren zijn doordat het gewoon totale waardeloze rommel van de bovenste plank is.

Ik kan er geen enkel andere conclusie meer aan verbinden.

Gr LJ

Da's gek. Ik heb soortgelijke rommel (BCR2000) en die werkt perfect! zonder problemen. (en bij meerdere gebruikers werkt het prima...)

Had je mijn test bestandje al geprobeerd? Als het niet werkt in Mackie mode, probeer het dan gewoon een keer in de generic Remote.

Ok, ik geef het niet op!!!

Ik geef je nog één procedure die gewoon móet werken. (tenzij er echt iets stuk is of je bcf's zijn niet goed geïnstalleerd)

-Sluit de bcf's alsvolgt aan:
bcf1 via USB aan de PC. bcf2 via midi kabels IN/OUT aan bcf1.
-Zet bcf1 in USB mode u-4, bcf2 in mode S-3.
-Programmeer de bijde bcf's zó dat elke fader / knop een ander cc nummer verstuurt, mag allemaal op hetzelfde midi kanaal. Dus Fader 1= CC1, fader2=CC2.....Fader 9=CC9 etc...

-Check in Cubase bij de devices of bcf1 wordt herkent.
-Maak in Cubase een nieuw project aan met 16 audiotracks.
-Maak in het device panel een Generic remote aan.
-kies als in en uitgang bcf1 (als dit niet kan is de bcf niet goed toegewezen in het "Device Setup" "Windows MIDI" paneel.)
-Voeg 16 controllers toe met de ADD knop.
-Vul de juiste CC nummers / midi kanalen in bij de overeenkomstige faders. (Kan ook met de learn knop; eerst fader bewegen en dan op learn drukken). Zorg dat bij de flags zowel R (receive) als T (transmit) staan aangevinkt.
-In het onderste gedeelte van de generic remote staan nu ook die 16 faders. Hier kun je instrellen dat de controllers moeten worden toegewezen aan: (Mixer - Audio 1, 2, 3 etc...)
- Wil je meer dan 16 kaneln kunnen bedienen, dan moet je het hele verhaal nog een keer herhalen door op ADD te klikken rechts naast het onderste scherm. (je kunt ook het xml bestand zélf editen)

Het zou nu moeten werken.

Ja, het is even wat programmeren maar als je het werkend wilt krijgen, kun je dit in ieder geval programmeren. Als dit niet werkt, dan weet ik het ook niet.

Ik ga ervan uit dat je weet hoe je de bcf moet programmeren en hoe je de generic remote moet aanmaken / editen. LET OP. De generic remote heeft dus NIKS met Mackie mode te maken.

Succes!

Jongens, ik heb zelf 2 BCF's en het is echt "te" simpel om dit voor elkaar te krijgen:

Als je geen geklooi en gezeik wilt, dan sluit je alles aan via USB, zoals ik ook heb gedaan. Dus niet de ene BCF via de andere met een midi kabel ofzo, maar elke BCF apart met een aparte USB kabel. (als de handleiding zegt dat het anders moet,-wat ik zelf overigens nergens heb kunnen vinden-, F#%!TFM! dat is echt gelul en klopt dus niet).

- Zorg ervoor dat beide controllers in "Mackie Emulation" modus zijn opgestart.

- Tevens is het erg belangrijk dat de drivers goed geinstalleerd zijn, je zou uiteindelijk in je windhoos apparaatbeheer dus 2 stuks BCF moeten zien staan.

- In cubase voeg je 2x de Mackie Control toe.

- Ga naar de eerste en zet de in en out ports naar BCF nr. 1, vergeet niet om meteen op apply te klikken, anders vergeet cubase de instellingen. Doe hetzelfde bij Mackie Control nr. 2.

- Je moet niks met midi instellingen klooien want dat heeft hier niks mee te maken, dit is alleen van toepassing als je je BCF via midi en niet via USB hebt aangesloten.

- Zorg ervoor dat je ff een projectje met 16 kanalen ofzo open hebt.

- Open je mixer, en test de schuiven. Het kan zijn dat de boel omgedraaid is (ik haal het altijd door elkaar). Dus dat je eerste BCF de 2e groep kanalen (9-16 in dit geval) aanstuurt en vice versa. In dit geval moet je dan ff de BCF nrs omdraaien bij de Mackie Control instellingen.

Dit moet gewoon werken! Succes!

Inderdaad. Als het zo werkt is dat mooi! Ik zou ook zeker niks extra gaan doen met programmeren etc als dat niet nodig is. Reden voor mijn bovenstaande uitleg was dat topicstarter het blijkbaar niet voor elkaar krijgt via mackie mode (hoewel dat blijkbaar erg simpel zou moeten zijn), en het wellicht wel voor elkaar krijgt via generic remote.

Wellicht is er een ander probleem aan de hand en zoeken we op de verkeerde plaats naar het probleem.

Afijn, we horen het wel...

:D

Als je 2 exact dezelfde apparaten hebt moet je toch op een 1 of andere manier je PC duidelijk maken dat het niet 1 apparaat is maar 2. Dus moet je bijde apparaten een unique ID geven en dit is volgens mij het device ID wat je in je apparaat kunt instellen. Heb je hier naar gekeken of niet?

Kun je BCFview nog gebruiken als je meerdere BCF's aansluit ?
Hoe werkt het met dingen als eq en vst-bediening ? Heb je dan 1 "master"-bcf o.i.d. ?

Je kan zoveel BCFviews draaien als je wilt, en je kan ze afzonderlijk op de door jouw gewenste BCF instellen, dus das geen probleem.

Wat betreft de bediening en functies van de knopjes: Als je ze in normale modus aansluit via generic device, dan kan je in principe alles zo gek maken als je zelf wilt.

Ik zelf heb ze dus in Mackie emu modus draaien, en dan is alles per kanaal op de BCF gericht op panning (draaiknoppen), mute, solo record enable. Wat handig is als je zoals ik 2 BCF's hebt, en in totaal dus 16 schuiven, maar je project bevat meer dan 16 kanalen, dan kan je met de preset toetsen als het ware in stapjes van 8 vooruit of achteruit door je cubase mixer heen waardoor de BCF's andere kanalen vertegenwoordigen. BCFview is in dit geval wel handig voor het overzicht...

Origineel geplaatst door Laurens O
Je kan zoveel BCFviews draaien als je wilt, en je kan ze afzonderlijk op de door jouw gewenste BCF instellen, dus das geen probleem.

Wat betreft de bediening en functies van de knopjes: Als je ze in normale modus aansluit via generic device, dan kan je in principe alles zo gek maken als je zelf wilt.

Ik zelf heb ze dus in Mackie emu modus draaien, en dan is alles per kanaal op de BCF gericht op panning (draaiknoppen), mute, solo record enable. Wat handig is als je zoals ik 2 BCF's hebt, en in totaal dus 16 schuiven, maar je project bevat meer dan 16 kanalen, dan kan je met de preset toetsen als het ware in stapjes van 8 vooruit of achteruit door je cubase mixer heen waardoor de BCF's andere kanalen vertegenwoordigen. BCFview is in dit geval wel handig voor het overzicht...

Dat van BCFview, nice ! Zo hoor ik het graag ! :)

ik gebruik mijn BCF ook in mackie-control mode (met cubase) en gebruik hem dus ook voor eq en vst's. Dit kun je kiezen met de bovenste 4 knoppen aan de rechterkant van je BCF. (zie deze pdf hoe dit te doen)
Eigenlijk is mijn vraag hierover dus nog niet echt beantwoord..... =(
maar toch bedankt natuurlijk ! :)

waar kan ik die downloaden : Mackie Emulation" modus om de bcf in op te starten
op de behringer site neem ik

BCF2000 Version 1.07 (846 KB) - Optimally matched to B-CONTROL EDIT software
- Additional functions for Mackie Control Emulation (Cubase/Nuendo): Save and Revert function
- Additional functions for Baby HUI Emulation: list completed
- Bug fixes

en krijg ik alleen de pdffile meer niet .

iemand help want ik krijg em ook niet aan de praat zoals het zou moeten zijn

Origineel geplaatst door D-Dell
krijg ik alleen de pdffile meer niet .

Die mackie emulation-modus zit er al ingebakken. In de pdf staat omschreven hoe je deze in moet schakelen. (errug makkelijk, 2 knoppen ingedrukt houden tijdens inschakelen ofzoiets)

usb idd makkelijk maar toch nite

usb idd makkelijk maar toch nite

Ja,

ik kan ze idd makkelijk in Mackie modus opstarten, USB aansluiten en ze worden allebei herkend door Windows MAAR ONDER DE ZELFDE NAAM

dus NIET BCF 1 en BCF 2 maar BCF en BCF

vervolgens in Cubasqe trapt het programma volledig langs zijn pedalen en stuurt de commando's naar beide appraten en deze storen mekaar, bootsen mekaar na enz enz

het is volgens mij dus de issue dat Window ze herkend als 2 devices maar ze op windows niveau dezelfde naam geeft, waardoor Cubase ze niet meer uit elkaar kan houden......

ik gebruik 3 bcf 2000's...

ik gebruik 3 bcf 2000's...

ik had gisteren hetzelfde probleem en kwam hier terecht...

nu dat ik eruit ben ga ik het hier ook neerzetten misschien heb je er iets aan...

ik denk dat je best alles opnieuw configureerd maar daarbij erop let dat dit niet in de Mackie Control emulatie gebeurd!

Ik heb alle usb pluggen buiten evetueel keyboard indien usb even laten zitten

daarna in het apparaatbeheer alle usb controllers verwijderd

XP herstart en vind en herinstalleerd dan alle USB controllers terug (misschien was dit voorgaande allemaal niet nodig maar toch...)

!!! DE BCF2000 (ALLEN) TERUG IN BCF MODE ZETTEN OM DOOR XP TE LATEN HERKENNEN !!!

ik sluit ze dan weer allen 1 voor 1 aan, XP vind ze en maakt ze klaar

daarna zet de BFC2000 weer in Mackie Control Simulatie

In de devices van mijn Cubase SX maak ik via Device setup 3 Mackie Cotrol's aan

(je ziet dan ook terug BCF2000, BCF2000(2) enz om te selecteren)

Je herstart Cubase en dan maak je een new test Project je start de mixer op en je bediend de BCF2000(zends) en dan kan het nodig zijn om de toestellen te herschikken afhankelijk hoe cubase ze gerangschikt heeft....1-8 & 9-16 ...)

Tracktion kan dit via de sofware " set extender order" misschien heeft Cubase sx dat ook, niet achter gezocht...gewoon de apparaatjes herschikt...

zo hopelijk helpt dit jou...

mvg

Marco R.

licht aan het einde van de tunnel

licht aan het einde van de tunnel

Hoi iedereen,

heel erg bedankt voor de hulp doorheen dit toch wel erg moeilijke vervelende proces.
Moest het andere mensen ook kunnen helpen, het is nu eindelijk opgelost !!! en het lag hier aan:

beide BCF's opstarten in Mackie Modus en apparaat ID's goed zetten: apparaat 1 op 1, apparaat 2 op 2 etc.

Dan USB pluggen en windows herkend ze als verschillende apparaten. Ik gebruik Windows XP Pro en als ik niet in een pas vers geinstalleerde windows meteen alles goed doe, dan herkend windows ze als 1 en hetzelfde apprataat en is ales naar de haaien.

Conclusie: ik vind de driverkwaliteit van Behringer toch maar bedenkelijk, dit soort onherstelbare (clean install nodig) problemen met windows zouden toch niet mogen. Voor de rest prima toestellen, erg goede prijs / kwaliteit verhouding.

Bedankt allemaal nogmaals !!!

Waarschijnlijk een domme vraag, heb daarom ook maar geen nieuw topic geopend. Maar kon het via zoekfunctie ook nergens terugvinden;

Heb sinds deze week ook mijn bcf2000 gehaald. Via de USB op macbook aangesloten, de firmware 1.10 geinstalleerd en live opgestart. De B-control maakt duidelijk contact met live, manual mapping is mogelijk. maar ik loop al vast bij het selecteren van de operating mode. Volgens de manual van de Behringer site moet je de Edit & Store toetsen ingedrukt houden waarna je de mode kan selecteren (U1 t/m U4 in mijn geval). Maar zodra ik deze toetsen indruk, gebeurt er niets! Ook de preset-knoppen reageren niet!

De (gemotoriseerde) faders reageren niet op aanpassingen in software, en ook de leds boven de controls zijn inactief.

Wil ik mijn B-control programmeren, moet dit toch kunnen. Wat doe ik fout?

Laatst gewijzigd:
Back