Faders BCF springen ineens terug

Flamehead

Ingeburgerd
Ik heb sinds vanmorgen een vreemd probleem met mijn BCF 2000 midi controller van Behringer. Ik heb het apparaat nu zo'n anderhalf jaar en gebruik het met veel plezier i.c.m. Reason 3.0 maar sinds vanmorgen gingen de schuiven ineens na activeren weer automatisch naar de nulstand.

In de eerste instantie dacht ik dat ik in Reason vergeten was de controller te ontkoppelen van een apparaat maar bleek niet het geval te zijn. Heb ook alle andere apparaten gecontroleerd op toewijzingen, maar was ook niet het probleem
Heb toen de firmware een aantal keer geüpdatet (verschillende versies) maar het probleem bleef bestaan.

Reason opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp ook niet.

Wanneer de BCF2000 aan een andere computer wordt gekoppeld met Reason vertoont hij exact dezelfde kuren, dus lijkt in het apparaat te liggen. Het probleem doet zich echter alleen voor als Reason is opgestart.

Verder kom ik er met de BC edit software van Behringer ook niet uit (geeft een foutmelding) en met MidiOx ben ik ook geen stap verder gekomen.

Iemand nog suggesties ? Of zou er intern "een bitje zijn omgevallen" / IC doorgefikt ? Kan trouwens nergens vinden hoe je zo'n BCF2000 kan resetten o.i.d.
Zou het ook te maken kunnen hebben met ableton Live ? (probeerde ik vanmorgen voor de eerste keer uit i.c.m. Reason)

Hallo Flamehead,

Ik werk nu sinds een paar jaar met de BCF2000 icm Cubase.
Bij het sluiten van een nummer, gaan de schuiven bij mij automatisch in de nulstand. Zodra ik dan een nummer open, nemen de faders van de BCF die posities weer over. Bij slutien van die song dan weer de nulstand van de faders.
Dus, zolang het in je song gewoon werkt, niets aan de hand. Als je faders niet meer reageren, is het iets anders.

Als Ableton de host is, met Reason in ReWire in slave, dan ligt het waarschijnlijk daaraan.

Suc6

Back