Midi voor Boss DR110

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey Forummers,

Ik heb zojuist een Boss DR110 in nieuwstaat op de kop kunnen tikken via Ebay. Nu zou ik graag Midi voor dit bakje hebben. Ik weet dat er verschillende mods op 't net te vinden zijn maar er zijn er gewoon geen apparaten te vinden die je er gewoon aan kunt koppelen? Ik heb gekeken op de site van Dtronics en is de MS-06 V2 midi to sync conventer hier geschikt voor (zie website www.dtronics.net)?

Greetz,

Pfr.

Ik heb mijn D110 voorzien van een sync input zodat hij met een geschikte midi-sync converter in het tempo loopt van mijn computer.
Een geschikte converter zou een doepfer MSY2 kunnen zijn van pak 'm beet 100,- nieuw.
De modificatie kost bijna niks aan onderdelen.
Maar je moet wel kunnen solderen.

Mocht je geinteresseerd zijn in die modificatie, dan post ik met alle plezier de beschrijving/schema hiervan op het forum.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom

Mocht je geinteresseerd zijn in die modificatie, dan post ik met alle plezier de beschrijving/schema hiervan op het forum.

Zou je dat willen doen Matthijs? Ik ben ook geinteresseerd en het is sowieso handig om dit soort dingen op het forum terug te kunnen vinden. :)

Dat is het hem juist ... Ik zou hem niet willen solderen of zo aangezien hij nog in nieuwstaat is zou ik de Dr110 nog in de maagdelijke toestand willen houden :D Kan ik gewoon geen apparaat erop inpluggen of eraan verbinden? Alleszins al bedankt voor de reacties.

Origineel geplaatst door PrayersForRain
Kan ik gewoon geen apparaat erop inpluggen of eraan verbinden?

Nee dat kan helaas niet.

ik hebter ook nog een die moet ook nog onder t mes
heb wels t schemaatje gezien ,..paar parts maar xtra erop
,..goed idee mathijs !! uwe naam worden geheijligd

mijn heeligt al een hele tyd in een doos ,..........
is wel lekker machientje beetje vergeten analoog drumachientje
ten tyden van de cash xpolsies van tr machienes
:{

Ik wilde ook graag MIDI op de Boss DR-110. Imipolex is daar eens bezig mee geweest, volgens mij ook met een ktije van dtronics, maar het was lastig goed werkend te krijgen.

dr110

dr110

Die van mij ligt bij Boemtsjak , er zijn ook hele leuke modificaties mogelijk, base hihats snare, die clap is vetter als een 909 clap, echt een heelrijke clap!

Ik heb net ff op mijn computer gezocht naar de informatie.
Maar ik zag dat ik net zo goed gewoon de link kan geven van de site waar ik het vandaan heb.
Da's veel handiger.

http://www.hoohahrecords.com/resfreq/mods/dr110/sync.html

Daar staat alle informatie die je nodig hebt om een sync input op je dr110 te maken.
De mijne loopt al een tijdje fijn synchroon danzij deze site.

Origineel geplaatst door koediman
thx matthijs. die van mij ligt trouwens ook bij boemtsjak, net als m'n dr55. :-)

heeft boem geen vakantie
hij heft maar druk met ...jullie *D
ik ga snel een kijken ...ofkerwat mee kan
hail thijs

Het midi kitje voor de DR110 is niet meer leverbaar, het was gewoon te lastig om hem in te bouwen.

Wat je wil is dit qua connectie neem ik aan :

http://nl.youtube.com/watch?v=co98jg3JuHM

Althans ik vind het hier niet echt klinken .. Maar sinds die laatste matrix blog post ben ik ook hooked !

http://nl.youtube.com/watch?v=giPSbJWZOTU

Hier klinkt ie echt super .. die clap ! die bass drum .. damn !

Jammer alleen dat het jachtseizoen nu echt geopend is .. iemand die me zijn dr 110 wil verkopen ? :engel:

Sinds 2 dagen eentje in huis.. echt een heel lekker bakkie, zeker met multibandcompressie erop.. 8~
(kan ook bijna niet anders met maar 1 output; separate outs zou helemaal rulen.) Klank ligt tussen tr-606 en tr-808 in

Eventjes gekeken op de links hierboven en die gast heeft er ook een eigen pagina aan gewijd; http://haha-fresh.blogspot.com/2007/11/dr-rhythm.html
Dit is wel een heel interessante mod.. triggeren vanaf een mpc, decay op de kick etc. :luv:

Mooi gedaan ook met die aansluiting op de zijkant.

Het was me trouwens (eenmaal thuis pas) wel opgevallen dat het display het op de 15e en 16e step af laat weten, behalve op de Accent regel..
Zijn hier meer problemen mee bekend? Zo ja is dit eenvoudig te verhelpen?

Attachments

• DR-110 display.jpg
    DR-110 display.jpg
    71,2 KB · Bekeken: 104
Help!!

Help!!

http://www.hoohahrecords.com/resfreq/mods/dr110/sync.html

QUOTE]

Okee dit is dus erg lastig....het lijkt erop dat deze site is verdwenen, althans ik kan er niet meer op komen.
Ik heb dus pasgeleden de Dr110 van Ron overgenomen en was wel van plan m te gaan modden. Maar dit was een projectje voor de toekomst aangezien er nog wat andere dingen liggen die wat attentie verdienen.

Is er iemand die de notities heeft van de modificaties?

Schema's etc heb ik al alleen niet de info over de mods.
Blijkbaar staat er nergens anders info over......

Dude je bent echt een lifesaver aan het worden voor me top!!!

Alles staat erop......ik ga alles ook meteen ff opslaan.....

Maar wederom thanks!

Enige wat er niet op staat zijn de schema pics helaas.

Heeft iemand die?

Back