breakcore test

Metroid

MarkID
tiz niet slecht hoor maar als je dat hebt gehoord weet je wat pas slecht is :duivels:

kheb je 2e nummer geluisterd... wat me opvalt is dat ie vreselijk zacht staat. dus ik luister m even met mn versterker op 3/4 ;)

die beats snares die door de delays en filters heenzitten op de achtergrond vind ik wel tof dus die zou ik persoonlijk wat meer op de voorgrond proberen te krijgen.

het lijkt ook alsof je een soort chorus ofzo op de bassdrum hebt zitten.. dan gaat ie wel minder klapperen maar het staat wel mooi bij t sfeertje met die strings enzo..

wat versta jij een btje onder breackcore.,, van mij kan t niet ranzig en onbeschoft genoeg of veel extremer ofzo..

pff ik ben niet gewent om zulke stukken te typen.
veel plezier

:dj:

ps.. moetje alec empire's the destroyer luisteren en nog s een track maken ;)

Nou van alles iets meer, meer bass meer distortion en vooral meer gestructureerde chaos...meer breaks en een domme sample die je onthoud

ik ga nu die shizl van lukast maaar even opzoeken...........

Hee lukast zeer veel dank voor je uitleg over de track dat hij zacht opgenomen is klopt heb het op een avondje gemaakt zegt genoeg over de track hahaha had hem nog niet genormalized. Wat betrefd de basdrum en snare heb zeker een aantal effecten over die snare en drum heen laten gaan vond het zelf wel wat mechanisch hebben.

Ik zal eens gaan luisteren naar die gast heb overigens vandaag ook nog zitten luisteren naar ZOd records wauw wat een herrie zeg dat zou ook breakcore moeten zijn is me eigenlijk wel wat TEEEEE heftig en rommelig.

Plieuw thanks voor het luisteren en het achterlaten van een berichtje.

:biertje: Hee Metroid ...

Weer 2 vaage tunes hoor ... echt lekker experimenteel !

De 1e .. is echt om te speecen / 8>
.. vaaguh pads ! echt een metroid sound !

De 2 e is wel heel anders .. idd denk ook meer breakcore ... wel vet .. eej !
Gekniptuh .. amen breaks .. ook weer een lekkere duistere ondertoon in je tracks ... zoals ik van je gewend ben ! :)

Het mag miss wel wat dikker/viez klinken ..
probeer eens wat rauwe basslijntjes te droppuh .. tussen bv die geknipte breakbeats ..

Goed bezig dude
:okdan:

Grtz ///M

Hee mtech dude,

Super dat je eff reageerd wel cool dat je ze kan waarderen ondanks dat ze echt niet uitgewerkt zijn en alles in een keer is opgenomen echt onhandig als je maar twee handen hebt zeker als ik de synth zelf speel en dan een beat erin moet laten komen hahaha wel leuk om te doen.

Ik zal snel weer wat anders posten en probeer je advies erin mee te nemen. Zal snel jou laatste track eff beluisteren.

Greetz en zou zeggen geniet van het weekend.

Laterrr

Metroid

hey metroid!

had je mail gekregen, maar ben net terug van vakantie dus kon niet eerder antwoorden

bij deze mijn meedogenloze verdict:

1: mooie pads en vage geluidjes, kickgeluid ben ik zelf niet zo voor, maar das misschien smaak.
zou het ook geen breakcore noemen, maar dat hoeft heeft het dan ook niet te zijn. :)

2: ook weer vage pads hier, is blijkbaar wel je ding :) wel lange intro, maar wordtl lekker als die breakbeat erbij komt :)

Hee geschirrspüler en rvooh,

Dankje jullie voor de feedback en het luisteren. Dat het geen breakcore is ben ik reeds achter gekomen en weet dus ook dat dat niet mijn ding is. hahahah ik hou zeker van vage beats en snare dus das zeker mijn dingen ben nu serieus bezihc met een echte track te bouwen wel in de soort gelijke stijl welicht dat ik een andere basdrum ga gebruiken dit na wat tips uit omgeving.

Ik zou zeggen allemaal een goed weekend.

ps. geschirrspüler lekkere vakantie gehad veel inspi. gekregen voor een nieuw trackie???

Greetz
'
Metroid

:biertje:

ik vraag me af he, waarom toch altijd weer precies dezelfde amen break ? op die manier gaan alle 'breakcore' nummers hetzelfde klinken. ik heb vaak genoeg op feesten meegemaakt dat in bijna elke plaat dezelfde amen zit, en dat is heel vervelend.

luister bijvoorbeeld allemaal ouwe funk platen, sample ze en bewerk :D en dus niet alleen van the Winstons en James brown :p

maargoed over jouw nummertjes, het is IMO niet rauw genoeg om het breakcore te noemen. wel space en dat is ook prima natuurlijk. ga er mee door want er zit zeker iets in.

Origineel geplaatst door Metroid
ps. geschirrspüler lekkere vakantie gehad veel inspi. gekregen voor een nieuw trackie???

wel, ik heb 14 dagen lang lam gelegen van de griekse warmte, dus zoveel inspiratie niet gehad :D maar was wel in gezellig gezelschap gelukkig

en bij thuiskomst stonden hier een tr-707 en een stapeltje platen op me te wachten, dus ben sinds ik terug ben alleen nog maar met muziek beziggeweest:D
eerste geslaagde track die er zo gekomen is staat in het acid topic:)

Thanks elektrovolt voor je kritische kijk op de genre je hebt gelijk wat betrefd de tracks het is zeer zeker geen core want daar is het toch echt achteraf te lief voor. Na heel wat keren luisteren vind ik ze best cool wat simpel heel wat fouten maar daar is het een test trackie voor toch??. Ik ga er zeker mee verder ben momenteel druk bezig met de volgende echte track zal wel in de zelfde stijl gaan valen hoop dat je mijn nieuwe track ook eff luisterd.

Greetz

Metroid.

ps. geschirrspüler wat een leven toch lekker dat het zo releaxe was nu weer er hard tegen aan met school en muziek maken. zal straks je trackie beluisteren als ik hem kan vinden.

:okdan:

Back