akai s3200

Eevar

Stamgast
hey mensen.

ik heb sinds kort een akai s3200 sampler. ik heb nu de handleiding van de 3200xl gedownload maar ik kom er niet uit. het lukt niet eens om de modes te kiezen. heeft iemand hier de handleiding die echt voor de s3200 is en niet voor de xl versie. ik gebruik tot nu toe altijd halion en hardware samplers zijn nieuw voor mij dus misschien dat iemand me er wat meer over kan uitleggen? thnks ;)

grtz.

nou volgens de handleiding zitten er knoppen met single multi enz. op maar dat is bij mij nergens te vinden.

als ik mijn halion sampler gebruik dan laad ik een sample in, in stel de noten in en ik begin te spelen op mijn midi controller. maar hoe ga ik een sample van bv 3 mb op een diskette van 1,44 mb zetten. of heb ik nu gewoon een hele verkeerde gedachte van hoe een hardware sampler werkt?

Origineel geplaatst door Eevar
als ik mijn halion sampler gebruik dan laad ik een sample in, in stel de noten in en ik begin te spelen op mijn midi controller. maar hoe ga ik een sample van bv 3 mb op een diskette van 1,44 mb zetten. of heb ik nu gewoon een hele verkeerde gedachte van hoe een hardware sampler werkt?

via scsi

gewoon een kabel vanuit de computer rechtstreeks naar de scsi van de akai?

Origineel geplaatst door ruudvee
Ja, MESA op je pc installeren en draaien maar.

maar dan moet je toch een Scsi card in je PC hebben ?

Origineel geplaatst door Eevar
en dan ziet ie de akai gewoon als schijfstation ofzo?

De Akai wordt geen mass storage device, maar MESA heeft een soort verkenner aan boord waar je je samples op kan droppen zodat ze in het RAM van je sampler staan.

Zelf heb ik een 3000XL waar ik ook een SCSI HD in heb gebouwd, zodat je de samples vanuit RAM naar HD kan kopieren.
Weet niet of de S3000 ook een harddisk aan kan, dat zal iemand anders moeten kunnen vertellen.

oke. tot zover snap ik het. nu de rest van de apperraat nog :confused: niemand met een pdf handleidingkje van de s3200??

Aan alle s3xxxx en s2800 samplers kan een harddrive via scsi, alleen mesa werkt zover ik weet alleen op de XL serie.

het is ongeveer hetzelfde alleen zouden er mode knoppen op de xl zitten. ik kan ze op de 3200 nergens vinden. maja ik ga er nog effe een paar dagen mee stoeien en dan moet ik er wel uit komen hoop ik. in ieder geval bedankt.

grtz.

Back