De Korg MS2000B of toch de Roland SH-201 ?

mra

AHB sytem8 user
Hallow !

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een geschikte synth voor mijn analoge werk.
Ik zoek een synth die wat vette geluiden kan makken zoals je hoort in de Drum and bass.

Nu ben ik gestuit op de Korg MS2000B voor zijn vocoder functie , maar maakt deze wel lekkere sounds ? of neem ik dan toch better de Roland SH-201 ?

Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Groeten S.

Je weet dat ze beiden niet echt analoog zijn maar virtueel analoog? Ik heb zelf de MS2000 (eerste versie) en ben daar erg blij mee. De SH201 heb ik wel eens op zitten pielen, maar was daar nou niet van ondersteboven. De MS2000 heeft zoals je zelf al zegt, als extra de vocoder. Alhoewel de SH dan weer de zogenaamde supersaw golfvorm heeft, kan je dat geluid met wat programmeerwerk ook wel redelijk uit de MS halen.

Even erop wijzen dat de MS2000 en MS2000B identiek zijn. B heeft alleen een andere kleur (boeiend), een vaste microfoon (boeiend, als je er zelf al eentje hebt) en andere presetklanken (boeiend, als je een bak koopt die helemaal gericht is op zelf klanken maken). Dus wat voor de 2000 geldt, geldt ook voor de 2000B. Hou er rekening mee dat men over 20 jaar plots wel beweert dat een 2000B doods en kil klinkt, terwijl de 2000 echt karakter heeft, en deze bijgevolg het dubbele waard is. 8o) ;)

De supersaw lijkt me interessant als je richting trance enzo gaat, voor drum 'n' bass lijkt het me minder relevant. Ik zou voor de MS2000 gaan. Hij kan ook lekker lag drukken bij de juiste settings. En je kan er heel veel soorten klanken mee maken.

Okay bedankt voor de snelle reacties !!!

Ik zal dus de MS2000B kopen.
Kan ook de KORG MS-20 kopen dus koop ik ze allebij gelijk *D

Bedankt gasten :biertje:

Groeten S

Een MS20 is inderdaad heel wat anders dan een MS2000, maar ergens heb ik het gevoel dat je, als je een MS2000 koopt, je beter een andere echt analoge synth dan een MS20 koopt. Kwestie van meer mogelijkheden te hebben. Voor het geld van een MS20 koop je toch ook een leuke moog ofzo, en aangezien die totaal anders is dan een MS2000 lijkt dat me een sterker legertje te vormen.

Hou ook rekening met midi/CV bakjes enzo als je met dat oude spul geautomatiseerd wilt gaan werken. Dat is voor mij minder van belang, ik speel track per track manueel in omdat mijn philicorda toch met niks gesynced of getriggerd kan worden :).

Nee joh. De MS2000 is de nieuwe MS20.... }:| ;)

Serieus, die twee zijn zeker niet te vergelijken en als je dat al wil doen dan is de enige overeenkomst dat je in de MS2000 (beperkt virtueel) kan patchen en dat je door beide audio kan jassen. Qua geluid liggen ze kilometers uit elkaar. -edit- Maar daarom vind ik dat je ze juist ook weer goed bij elkaar kunt gebruiken.

Daar valt iets voor te zeggen. maar lijkt het jou toch niet interessanter om voor iets helemaal anders te gaan (zoals bv een moog in de prijscategorie van een MS20) om nog meer verschillende mogelijkheden te hebben?

He, je hebt op zich wel gelijk, maar hier zit ook nog wat wishful thinking omdat ik zelf nog best wel een MS20 wil hebben. Oh well, eerst maar mijn juno 60 zaterdag ophalen en voorlopig maar gebruik maken van de legacy collection.

p.s. ik zal vanavond (eindelijk) een riedeltje uit de sequencer van de MS2000 toveren en posten.

Nou de reden waarom ik de ms20 ga kopen en niet een Moog bijvoorbeeld is omdat die gast waarvan ik de ms2000b koop de ms20 ook heeft maar deze waardeloos vind (hij gebruikt liever software) en hij verkoopt hem voor 400€ :okdan: Lang leve de onwetendheid 8)

Idd goed gedaan!! Gefeliciteerd en veel plezier met je korgjes!

Origineel geplaatst door mra
Nou de reden waarom ik de ms20 ga kopen en niet een Moog bijvoorbeeld is omdat die gast waarvan ik de ms2000b koop de ms20 ook heeft maar deze waardeloos vind (hij gebruikt liever software) en hij verkoopt hem voor 400€ :okdan: Lang leve de onwetendheid 8)

jesssssssssssssssssssssssuz
mazzeltjes o o
camiel toe ,..koopjij die van richard uit r donks veer ???
niet doen ,..
ik wil ...m
!
:z

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ron, ik ga die uit Arnhem kopen. Heeft een klein mankementje, maar dat gaat wel goed komen.

ok die richard uit r donksveer
had er ook was redelijk priced en had een peotentiele koper vandaar
sc6
wilm ook

Back