nou dit is dus het vervolg op mijn eerste ambient track

DJ-Strife

Dreamy Hardcore producer
Laatst gewijzigd:
hum volgens mij is ambient zeer breed uit te leggen, maar dit zou ik zelf iig geen ambient noemen
behalve die bassdrum dan zitten er best mooie en bruikbare ambient geluiden in
uh ik vind deze combinatie persoonlijk dus niet echt geslaagd... gooi je die bassdrum eruit, dan heb je iig een basis voor een echte chilltrack

nou dit is eerlijk gezegt een crossover van Ambient en hardcore vandaar. :)

Deze is ook vet.... vooral tegen het einde vind ik hem erg goed worden, dan is ie lekker diep :)

Het lijkt mij ook vet als je zo'n soort nummer een keer vult met meer /snelle ritmes.. zodat ie sneller gaat lopen en meer dansbaarder is..zeg maar.

Meer ;)

Mwah ik vind 'm niet zo...

-De bassdrum vind ik sowieso niet mooi...Daarnaast komt 'ie er teveel op willekeurige plaatsen in, de hele opbouw ontbreekt eigenlijk. 't Kabbelt een beetje voort, ik mis de spanning. Die spanning die hardcore zo geweldig maakt, dat gevoel wat vanuit je tenen naar boven kruipt zo van "EN NU GAAT 'IE LOS!" zeg maar ;)
-Dat begingeluid (die pad) die gaat me al vrij snel flink irriteren..

Op zich wel leuke geluidjes verder, beetje PCP-achtig, duister...'t Probleem is alleen dat ambient erg rustig is en hardcore niet...Je moet dus een beetje de juiste balans vinden en precies de goede elementen uit de verschillende stijlen nemen. Relaxte hardcore werkt dus niet echt, er moet energie in blijven zitten. Is mijn mening dan tenminste :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Origineel geplaatst door Nightstorm
Mwah ik vind 'm niet zo...

-De bassdrum vind ik sowieso niet mooi...Daarnaast komt 'ie er teveel op willekeurige plaatsen in, de hele opbouw ontbreekt eigenlijk. 't Kabbelt een beetje voort, ik mis de spanning. Die spanning die hardcore zo geweldig maakt, dat gevoel wat vanuit je tenen naar boven kruipt zo van "EN NU GAAT 'IE LOS!" zeg maar ;)
-Dat begingeluid (die pad) die gaat me al vrij snel flink irriteren..

Op zich wel leuke geluidjes verder, beetje PCP-achtig, duister...'t Probleem is alleen dat ambient erg rustig is en hardcore niet...Je moet dus een beetje de juiste balans vinden en precies de goede elementen uit de verschillende stijlen nemen. Relaxte hardcore werkt dus niet echt, er moet energie in blijven zitten. Is mijn mening dan tenminste :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

waarvoor zou relaxte hardcore niet kunnen???

Het hoeft toch allemaal geen partystamp muziek te zijn???
want eerlijk gezegt mis ik de laatste tijd erg veel in Hardcore 60% van wat er uitkomt is gewoon bagger en onorigineel(alsof mensen allemaal aan het remixen zijn)

maar dat is natuurlijk mijn mening :)

Origineel geplaatst door DJ-Strife
waarvoor zou relaxte hardcore niet kunnen???

Het hoeft toch allemaal geen partystamp muziek te zijn???
want eerlijk gezegt mis ik de laatste tijd erg veel in Hardcore 60% van wat er uitkomt is gewoon bagger en onorigineel(alsof mensen allemaal aan het remixen zijn)

maar dat is natuurlijk mijn mening :)
Dat is ook wel zo en je hoeft er inderdaad geen duidelijke partyclimax in te stoppen, subtiel losgaan kan ook (bijv. PCP, daar kun je heel relaxed naar luisteren) zolang 't maar ergens heen gaat....Maar dit is niet echt een geheel, er zit (naar mijn mening) geen goed samenspel tussen de geluiden in. Die bassdrum komt er te pas en te onpas in en dat stoort nogal. Kijk, origineel zijn is goed (en dat ben je ook wel en dat waardeer ik zeker), maar de truuk is om 't ook nog goed te laten klinken. Hierbij krijg ik 't gevoel dat je een beetje vage muziek wil maken, maar ook origineel wil zijn en er daarom er ook maar een hardcore-bassdrum bijgooit. Maar naar mijn idee werkt dat dus niet zo. Vandaar...:)

Dat is ook wel zo en je hoeft er inderdaad geen duidelijke partyclimax in te stoppen, subtiel losgaan kan ook (bijv. PCP, daar kun je heel relaxed naar luisteren) zolang 't maar ergens heen gaat....Maar dit is niet echt een geheel, er zit (naar mijn mening) geen goed samenspel tussen de geluiden in. Die bassdrum komt er te pas en te onpas in en dat stoort nogal. Kijk, origineel zijn is goed (en dat ben je ook wel en dat waardeer ik zeker), maar de truuk is om 't ook nog goed te laten klinken. Hierbij krijg ik 't gevoel dat je een beetje vage muziek wil maken, maar ook origineel wil zijn en er daarom er ook maar een hardcore-bassdrum bijgooit. Maar naar mijn idee werkt dat dus niet zo. Vandaar...:)

in principe zit er een hele subtiele opbouw in maar........................deze opbouw zou als een HC track gewoon fout zijn.

Bassdrum vondt ik er juist lekker in :D

maarja vaga gasten maken vage muziek :D

Origineel geplaatst door DJ-Strife

Bassdrum vondt ik er juist lekker in :D
Ach ja, 't is jouw track dus je moet 't zelf weten :) Zolang jij 't maar lekker vindt! En er zijn nog anderen ook die 't lekker vinden, dus...

Van mij mag je...:P

Mja ik vind de kritiek van Nightstorm niet geheel onterecht.

Kijk je hebt bijna een hele nieuwe stijl aangeboord, maar je moet het echt nog gaan uitdiepen allemaal.

Origineel geplaatst door bikkel
Mja ik vind de kritiek van Nightstorm niet geheel onterecht.

Kijk je hebt bijna een hele nieuwe stijl aangeboord, maar je moet het echt nog gaan uitdiepen allemaal.

ben ik ook heel erg gigantisch mee bezig :D

Ik probeer nu ook met reaktor er special ensembles voor te programmeren.

Vind het leuk klinken " Strife" ! Zeker orgineel!

Maar noem het alsjeblieft geen "ambient-hardcore" ?

Geef er desnoods een eigen naam aan! Heb het lef! Klinkt goed! Echt!:)

Peace...

tnx voor alle feedback :)

hmmm een naam verzinnen :D

ff denken hoor..................

wat is dat 'vaag' nu altijd die ik lees? als je het niet begrijpt zeg het dan in duidelijk begrjpbare termen aub want van dat vaag word ik gek. als je net niet kunt omschrijven, zeg dat dan.
tegen Mozart zeiden ze tenminste nog: 'te veel noten, meneer W.!' hadden ze ook kunnen zeggen :' het is weer vaag, meneer W!'.. > en dan had ie vast op ze gescheten [sorry voor het taalgebruik]:doei:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
wat is dat 'vaag' nu altijd die ik lees? als je het niet begrijpt zeg het dan in duidelijk begrjpbare termen aub want van dat vaag word ik gek. als je net niet kunt omschrijven, zeg dat dan.
tegen Mozart zeiden ze tenminste nog: 'te veel noten, meneer W.!' hadden ze ook kunnen zeggen :' het is weer vaag, meneer W!'.. > en dan had ie vast op ze gescheten [sorry voor het taalgebruik]:doei:

Nou! Mr. Rozenburg.

Aan jou de "eer" om het woord "vaag" te veranderen in?

......?:confused: :) 8) :biertje:

Peace...

Maken we er mistig van (da's ook vaag) :D

Klinkt best wel Belgs..."Amai, lekker mistige track zenne!" :P

Maken we er mistig van (da's ook vaag) :D

Klinkt best wel Belgs..."Amai, lekker mistige track zenne!" :P

lol

ik maak mistige muziek :D

ja mijn hele voorhoofdsholte word er mistig van ;) heej hoor ik daar een fm7 preset :D

neej vind ut knap dat je ut doet en klink zeker aardig, maar dat padgeluidje waar je mee begint is niet cool, zou je misschien wat aan moeten passen en blijft te lang te rechtlijnig ervoor, verder de tinggeluidje iets harder misschien.

verder eigenlijk niks dan ga zo door hehe

Origineel geplaatst door endonyx
ja mijn hele voorhoofdsholte word er mistig van ;) heej hoor ik daar een fm7 preset :D

neej vind ut knap dat je ut doet en klink zeker aardig, maar dat padgeluidje waar je mee begint is niet cool, zou je misschien wat aan moeten passen en blijft te lang te rechtlijnig ervoor, verder de tinggeluidje iets harder misschien.

verder eigenlijk niks dan ga zo door hehe

tnx voor je feedback.

Maar het vreemde is ik heb er alleen een absynt en de wasp als Synt voor deze track gebruikt :S

Ik krijg het ook meer te horen das het vage :D

ja vreemd dan, want er zit een geluidje in die echt lijkt op een preset van fm7 , ooow neej man dat is er 1 van absynth idd je hebt gelijk hehe

Back