Low budget synth voor electro (mfb of ms2000?)

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey Forummers,

Ik ben de laatste tijd wat op synthforum aan 't snuffelen voor een synth die goed zou zijn voor 't maken van electo. Met electro bedoel ik niet de commerciële stuff maar meer de muziek die uitkomt op het Bunker label. Ik weet dat de Juno 106 hier ideaal voor is maar de laatste tijd kun je deze ook niet meer goedkoop meer vinden. Heeft er soms iemand van jullie een alternatief voor een goede 'electro' synth? Ik had gedacht aan een Mfb Synth Lite of een MS2000. Ik zoek wel iets goedkoop dus onder de 500 euro. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Pfr (yes, i'm a noob).

de ms2000 zou ik afschrijven.

mfb synths (mfb synth 2 jammie)
korg ms 10 / ms20
roland sh-101
juno 6 / 60 (klinken veel dikker dan de 106)
crumar bit

en niet te vergeten oude stoffige effectapparaten (compressors, gates, delays, galm)

dit soort dingen zou ik eens naar zoeken. genoeg geluidsvoorbeelden op het net te vinden alsmede andere informatie :)

Thanks voor de info, guys. Ik ga eens verder rondsnuffelen maar ik denk dat het een Mfb gaat worden aangezien ik toch liever voor eerstehands producten ga. Greetz,

Pfr.

Origineel geplaatst door PrayersForRain
maar ik denk dat het een Mfb gaat worden aangezien ik toch liever voor eerstehands producten ga.

wat denk je dat de bunker gasten gebruiken, meesten zijn afgeragde oude bakken :D

Nja, als er maar geluid uit komt toch ;) Ms2000 zou ik dan ook niet afschrijven, lijkt me best een okay ding...
Er zijn tracks op Bunker die alleen uit Amiga samples bestaan :D

Maar serieus, voor 500 euro kun je al een heel eind komen...
Een paar dingen die zeker in je budget passen:
Casio CZ101 / 1000 en andere CZ's, Yamaha DX 7 / 21 / 100, Crumar Bit 99, Siel DK80, Boss DR660, Tr707... Ik denk dat je deze allemaal wel voor 150 euro zult vinden...
Iets duurder maar nooit veel meer dan 300 euro: Akai AX serie, Roland Jx8p / 3p, Juno 60, 106, Clavia Nord Rack 1, Novation Nova... Genoeg leuks wat niet teveel aan je budget vreet, lijkt me.
Het is niet persé een sport om met zo goedkoop mogelijke en afgeragde spullen iets te maken, maar het kan echt wel.

Thanks Chinetti & Elektrovolt voor de tips. Ik zal nog wat verder rondkijken voor wat synths op de kop te kunnen tikken. Ik vind het wel belangrijk dat een synth nog in goede staat is en zo ... voor mij geen afragde spullen. En 't is natuurlijk leuk om er niet teveel voor te betalen. Ik heb zonet een Boss DR110 gekocht en die lijkt me al leuk voor een basisdrumcomputer om electro mee te maken. Bedankt voor de reacties!

Een Roland D-110 is ook zeer bruikbaar voor electro en kost erg weinig (80 euro of zo) dus kan je er altijd bij kopen. Is echt een aanrader; enig minpuntje is dat de bediening wat minder vriendelijk is zonder de editor.

Origineel geplaatst door Chinetti
Nja, als er maar geluid uit komt toch ;) Ms2000 zou ik dan ook niet afschrijven, lijkt me best een okay ding...
Er zijn tracks op Bunker die alleen uit Amiga samples bestaan :D

Maar serieus, voor 500 euro kun je al een heel eind komen...
Een paar dingen die zeker in je budget passen:
Casio CZ101 / 1000 en andere CZ's, Yamaha DX 7 / 21 / 100, Crumar Bit 99, Siel DK80, Boss DR660, Tr707... Ik denk dat je deze allemaal wel voor 150 euro zult vinden...
Iets duurder maar nooit veel meer dan 300 euro: Akai AX serie, Roland Jx8p / 3p, Juno 60, 106, Clavia Nord Rack 1, Novation Nova... Genoeg leuks wat niet teveel aan je budget vreet, lijkt me.
Het is niet persé een sport om met zo goedkoop mogelijke en afgeragde spullen iets te maken, maar het kan echt wel.

ik sluit me by chinettie aan ;
tip ik heb een bit 99 te koop 8o) mooi ding persoonlijk fetter dan 106[jun o 60 weet ikniet ]
2x dco +2x lfo meer soundpotentiel....

de siel synthjesniet vergeten ,..vaak cheap ik scoorde laattst een dk700 onbder de 100
gat nooit meer weg \soort polysix zonder knoppen creatief zijn dus

en idd sla de ms2k niet over heb m net en wat je wil/maken / doen / in je hoofd heb t kan ...
en idd t kan beter met en jp8/.moog maar dist is een digi synth asje m netejs traint / afstelt kan die erg goed klinkne ,..
digi kararkter ...
tisgeenmicrowave ofso ,..
wel maar 4 voice poly ,...wel genoeg knobbies om gelukkig vvan te worden ,..
ik verkies boven een mfb synth

er staat op mp een jx3p leuke 2x dco synth ook met sequencer
zuidholland
150.- eu d8ik

Origineel geplaatst door PrayersForRain
Thanks Chinetti & Elektrovolt voor de tips. Ik heb zonet een Boss DR110 gekocht en die lijkt me al leuk voor een basisdrumcomputer om electro mee te maken. Bedankt voor de reacties!

verkocht jij geen drumstation
snap ik niet
is leuke basis drumachione
genoeg knobbies om aan te tweaken ,..
en 808 achtig
electro dus ?? najaaa
asje thuis geen egte tr heb is een drumsation best ok
vondt m erg leuk altyd
opnemen terwijl je draait aan knobs

:okdan: :doei:

Ik heb zonet een Boss DR110 gekocht en die lijkt me al leuk voor een basisdrumcomputer om electro mee te maken. Bedankt voor de reacties!

Als je een Boss DR110 hebt is er eigenlijk maar een keus qua synth en dat is een Roland SH101, want die kan je op elkaar aansluiten, de sequencer van de 101 kun je syncen/aansturen met de trigger output van de DR110, da's ook de enige sync optie die die heeft (behalve natuurlijk als er MIDI of een andere sync modificatie opzit)
Je kunt natuurlijk ook gewoon live spelen over de DR110 zonder te syncen

Of heeft die MFB ook een trigger in

Die Boss DR110 werd overigens gebruikt op ouwe bunker platen

wacht ff das helemaal niet waar wat ik zeg, er is naast de SH101 ook nog een andere synth die een ingebouwde sequencer aanstuurt met een trigger input en dat is de Roland JX3P en die is nog veel goedkoper en polyfoon...maar niet zo rauw en geen sliders/knoppen (behalve als je de PG200 programmer erbij hebt)

Al aan een evolver desktop gedacht? Kwa bass niet de krachtigste synth, maar kwa sound mogelijkheden zeer interessant. En als je wat je overhoud ff opspaart kun je er nog een Pulse bijkopen voor de Bass! :D

Waarom synth lite?

MFB Synth II is veelzijdiger, hier stukje waarvan de bass uit mn MFB Synth II komt :

Attachments

• mfb synh ii bas.mp3
    684,5 KB · Bekeken: 91
volgens mij heeftie een boss dr110
digi drumachine
die van gekko
zoals de 670boss

w8af

Back