tb-303 font

Origineel geplaatst door 6 trak
ik vind het verbazend knap als iemand het voor elkaar krijgt om alle letters die niet zijn gebruikt te kunnen 'raden'...
het complete alphabet is voor zo ver ik kan zien niet eens aanwezig op een 303...

Nieuwe ....' Recreate the original font contest ' ?

NOT:D :D

Hier heb ik nog een link naar een lettertype die op de Roland X series wordt gebruikt.
Het font: Theramin kwam ik hier nog niet tegen. Helaas is de black/extended (die op de Fantom gebruikt wordt) niet te vinden :(

Laatst gewijzigd:
ik vind het verbazend knap als iemand het voor elkaar krijgt om alle letters die niet zijn gebruikt te kunnen 'raden'...
het complete alphabet is voor zo ver ik kan zien niet eens aanwezig op een 303...

Een tijdje geleden heb ik geholpen met een vriend om alle letters op te zoeken. Vreemd genoeg zijn ze allemaal te vinden op oude roland en boss apparaten.
enige wat nog ontbreekt is de kleine letter j (als ik me niet vergis), dus die hebben we moeten "uitvinden"
Er is een TTF font van, die we beide in onze apps gingen gebruiken.

Ik heb die hier staan, maar ik weet niet of ik hem mag delen ;)
Screenshot kan geen kwaad natuurlijk:
RCv24l.png

De 303 font varieert trouwens heel licht tov de fonts in de rest van de boss reeks

Boss is toch ook van Roland?
Dan neem ik aan dat het om het zelfde lettertype zal gaan.
Ik dacht trouwens dat het lerttertype 909 (elders in dit draadje) origineel 'Organic' heet.
Dit heb ik eens gezien in de fontlijst van een Roland handleiding (PDF).

Maar @Rvooh, het ziet er goed uit! :okdan:

Het lettertype 909 die elders in dit draadje staat heet bij Roland:

RbioformPlain.

Schermafbeelding 2012-08-03 om 10.41.32.jpg

Nu staat ie 3x in 1 draadje. :D

Is dit nu die RbioformPlain?

edit:
Soms is lezen best moeilijk:stupid. Ik zal vanacht wel wat teveel tindampen hebben gesnoven. :z

Yup, dat is de RbioformPlan!
Als iedereen nu even goed leest, weet nu iedereen dat het TR909 font RbioformPlain heet :okdan:

Welterusten :z

Dat is een kwestie van smaak.
De gehele set van @Rvooh vind ik persoonlijk mooier dan jou voorbeeldje.
Het font wat gebruikt is dat jij poste is volgens mij gewoon een verkrachte Helvetica als ik naar de cijfers kijk.
Ik denk als je even goed Googled dat je dan wel een soort gelijk font zult vinden. Zij het met hele kleine verschillen in details.
Succes.

Back