[SymbolicSound] Kyma, iemand ervaring?

JohnnyBusca

rocket scientist
DSP MODULAR met ballen

DSP MODULAR met ballen

he johnny,

ik denk dat niemand dit kent, ik wel ( heb hem niet zelf). dit is namelijk een "nord modular" voor de echte mannen.

als die maat van met, die de grootste(stuk of 40 vco) modulare synthesizer van nederland heeft(gaan binnen kort foto's maken!!!!) en de bouwer van synton's, me verteld dat dit het echte werk is in dat gebied, dan weet ik genoeg.

het is niet voor niks dat in me micro modular verkocht heb( nee dit een geintje8o) )

maar hij zegt er ook bij dat hij het nooit zou gaan gebruiken om dat je toch met een computer bezig bent en niet reeltime met een synthesizer. om het nog gekker te vertellen, hij werkt alleen met een computer. het is niet zoals een nord, dat je patch's in je bakkie zitten. nee als de computer niet aanstaat komt er ook geen geluid uit. daar komt wel weer bij dat hij zeer weinig prossesor power verbruikt.

laat me weten of je er iets mee gaat doen!!

geroet bass-molecules

Dat dacht ik dus al. Iedereen met enorme modulars heeft het uiteindelijk over dit systeem.

Mag ik mee foto's gaan maken? pleeze.....

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Mag ik mee foto's gaan maken? pleeze.....

heb jij een digitale foto camera, zoja dan is dat heel mooi. ik ga even vargen of hij dat goed vindt.
hij gaat wel even drie weken op vakantie dit weekend , dus het zou volgend jaar worden.

ik hou je op de hoogte.

Origineel geplaatst door bass-molecules
heb jij een digitale foto camera, zoja dan is dat heel mooi. ik ga even vargen of hij dat goed vindt.
Ik koop er desnoods een...

Ik hoor het wel.

Ik weet dat BT het gebruikt...

Super vet - beetje prijzig (>$3000).

Origineel geplaatst door Tuur
Ik weet dat BT het gebruikt...

Super vet - beetje prijzig (>$3000).
Wie is BT?

autechre gebruikt ook kyma, het is wel erg vet alleen idd de prijs is een beetje erg TE :(

Foto's maken?

Van die Kyma of modulars?

Denk dat die Kyma gewoon een 'saaie' bak is met een paar knoppen en lampjes een een 'touwtje' naar een Apple computer.

Misschien dat de goedkopere Chameleon iets voor de DSP freaks is. ;)
( http://www.soundart-hot.com/english/index.htm )

Maar hij is er al heel lang:
(commercially available since 1991)

Een soort 'ProTools' voor sounddesigners. Geen wonder hoe BT dan aan die vette geluiden komt, zo kan ik het ook! ;)

En van een flauwvallende Johnny..

aiaiai, het synthforum wordt weer eens onderschat....bassmolecules, ik heb al jaren een demo-cd van kyma thuis liggen ;) :D

mooi ding, wordt ook veel door sounddesigners voor films ed gebruikt....maarrrr....is wel ERG prijzig.... de lofi versie ervan zou reaktor kunnen zijn....niet DSP maar native.....

Olaf

he olafmol, zeker niet onderschat hoor:)

maar had het er gisteren met iemand over, en zodoende de zoek functie gebruikt en kreeg alleen die thread van johnny naar voren met geen reactie's, dus vandaar......................( ook wist ik dat deze er al een tijdje is)

ik onderschat dit forum zeker niet, ben natuurlijk niet voor niks bijna elke dag online:halleluja

misschien moeten we maar eens een DSF Anonymous oprichten...... "hoi...ehh...ik ben Olaf en ik ben verslaafd aan het DSF" LUID APPLAUS!!!! hihi

Olaf

Tjongejonge..

Tjongejonge..

We hebben het op het forum al vaker over Kyma gehad. Het wordt door velen gezien als dé ultieme computer-based synthese (al is dat een veel te beperkt woord voor wat er met Kyma allemaal kan). Heb wel eens met een demo zitten rommelen.. maar het is veel en veel te uitgebreid om er 'zo maar even' voor te gaan zitten.

Back