kabels synth voor opname in sequenser

Rubain

Nieuwkomer
hallo,
ik heb net een Superbass 4.4 gekocht en een kleine mixer soundcraft compact 4.
Ik zou deze graag bespelen via mijn midi keyboard en recorden in cubase sx.
hoe doe ik dit? en welke kabels heb ik nodig?
ik heb een standaard interne geluidskaart btw..

Origineel geplaatst door Rubain
het hoe en wat had ik gehoopt hier te vinden..

Eerst zelf proberen , lukt het echt niet dan kun je altijd nog hier vragen :)

ik heb het geprobeerd,lees m'n 2de reply... ik heb bepaalde kabels nodig om via mijn geluidskaart te recorden in cubase..maar welke weet ik niet

Origineel geplaatst door Rubain
ja met midi kabels kan ik em alleen maar bespelen,en ie is mono.
deze inputs heeft ie; midi in,thru en out,vcf in en res adjust..maar daar heb ik geen ervaring mee.
als je m wil opnemen heb je allicht OUTputs nodig.

ik zou eens iets proberen met midi en/of audio.

check de handleiding van je mixer daar staan doorgaans hele duidelijke schemaatjes in!

Is dit de bewust mixer?

1e1f51e84d503602c059b85026aabdb9.jpg

Doe als volgt:

voor de audio:
neem een jack-jack mono kabeltje (jack is gelijk aan 1/4 inch op het plaatje van DigiMod)
steek de stekkers vervolgens in de output van de spacebass en de mic/line 1 van je mixer.

Neem vervolgens een kabeltje met aan de ene kant 2 tulp pluggen (doorgaands wit en rood, RCA in het plaatje), en andere kant een 3.5mm stereo plug. Steek die tulp pluggen in de record-out van je mixer, en steek de 3.5 mm in je audio-in van je geluidskaart, waarschijnlijk het 'blauwe' gaatje. Slinger de 'record' draaiknop een eind omhoog, en als je lampjes uitslaan op je mixertje moet je iets binnenkrijgen op je pc.

En zo te lezen had je het midi gedeelte al voorelkaar.

dus midikb > synth midi in.
synth audio out > mixer audio in.
mixer audio out > geluidkaart audio in.

kabeltjes gewoon midi <> midi en gewoon jack <> jack. evt naar geluidkaart met minijack

Ja dat is de mixer, sidefx.
Ik heb die kabeltjes besteld,volgende week heb ik ze,ik laat je weten of het lukt dan.;)
bedankt voor de reply's

hey,
ik heb alles correct aangesloten en ik krijg een signaal maar met storin/noise en dit blijft continue...
iemand een oplossing ?

slechte of dunne kabel?
synths ruisen ook altijd wat.
monitors ruisen ook altijd wat.

mooi mixertje trouwens hoe langer ik ernaar kijk!

Wellicht dat de ruisvorming aan de geluidskaart ligt? Je schrijft in je beginpost zelf dat je er een standaard geluidskaart in hebt zitten. Wat voor kaart heb je?

ik heb het probleem al gevonden ik had die jack mono in de superbass' "vcf in" gedropt ,noob die ik ben :stupid
Bedankt voor de hulp iedereen :biertje:

Back