korg ex m1r

martin h

Stamgast
zitten er in de korg exm1r module dezelfde geluiden als de korg m1 keyboard?
en zo niet,bestaat er dan een soort van kaartje met de originele m1 sounds?

De M1R EX bevat de geluiden van de M1 plus extra geluiden (ook gebruikt in de T series). EX staat eigenlijk voor "expanded".

Beetje googlen had het je zo verteld trouwens, maar ach ik verveel me... :)

korg exm1r

korg exm1r

Origineel geplaatst door Slipperman
presets van de M1 kan je ook in de M1R (ex) inladen...

Zoek je nog een M1R?

nee,ik heb zelf een exm1r maar ik krijg de indruk dat er een heleboel originele presets ontbreken(veranderd door de vorige eigenaar ofzo)
toe hij net nieuw was ben ik wel eens gaan spelen op dat ding,en ik meen dat er ook een orchestra hit in zat
ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van rom kaart waar alle originele geluiden opstaan
trouwens,heeft u een m1r?
is hij nog in goede staat en wat kost hij?

Je kan met behulp van een PC en sequencer software een zogenoemd "sysex" bestandje inladen en doorsturen naar je M1REX waarmee je de originele "fabrieks presets" terug krijgt.

Je kan het bestandje op het net vinden... Ik heb hem ook thuis ergens op mn pc staan, zal ff kijken. Zit nu op mn werk dus kan nu ff niks voor je doen.

Re: korg exm1r

Re: korg exm1r

Origineel geplaatst door martin h
nee,ik heb zelf een exm1r maar ik krijg de indruk dat er een heleboel originele presets ontbreken(veranderd door de vorige eigenaar ofzo)
toe hij net nieuw was ben ik wel eens gaan spelen op dat ding,en ik meen dat er ook een orchestra hit in zat
ik ben eigenlijk op zoek naar een soort van rom kaart waar alle originele geluiden opstaan
trouwens,heeft u een m1r?
is hij nog in goede staat en wat kost hij?

ja nog in goede staat. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=82551 zie die topic dus...vraag er 185 voor. Is gewoon een M1R.

Als je alleen de geluiden wilt hebben (je hebt zelf een M1R EX) dan kan je die gewoon op internet vinden... Kan even kijken of ik ze hier heb liggen op me mac voor je. Gewoon sysexje inladen. Niets geen rom kaart nodig...

exm1r

exm1r

Origineel geplaatst door Laurens O
Je kan met behulp van een PC en sequencer software een zogenoemd "sysex" bestandje inladen en doorsturen naar je M1REX waarmee je de originele "fabrieks presets" terug krijgt.

Je kan het bestandje op het net vinden... Ik heb hem ook thuis ergens op mn pc staan, zal ff kijken. Zit nu op mn werk dus kan nu ff niks voor je doen.

bestaat er soms een floppy met sysex gegevens voor de atari ste 1040?
ik heb namelijk geen geluidskaart met midi op mijn pc

Re: exm1r

Re: exm1r

Origineel geplaatst door martin h
bestaat er soms een floppy met sysex gegevens voor de atari ste 1040?
ik heb namelijk geen geluidskaart met midi op mijn pc

Geen idee, als je een usb poort of joystick poort heb dan zijn er diverse midi oplossingen te koop...

Back