Micro Korg

micro

micro

zaterdag ff mee geknoeid

lekker geluidje :D absoluut en lekker compact formaat

wat ik erg negatief vindt is die grote draaiknop voor de program select

en dan van die namen als trance/ retro etc erop.... geeft het een ietwat foute indruk

ik had liever een normaal data draaiknop hiervoor gezien

niet zo snel te editten als de K-station die qua prijs en concept het dichtste in de buurt van deze komt

te weinig knoppen dus

en de prijs had wel wat meer micro gemogen

589 Euro's is nog erg veel

maar het is wel een erg aantrekkelijk apparaatje en ik vrees dat dit de eerste hardware VA gaat worden die naast de echte analogen op mijn desk mag zitten

Had ik ook met die text er op van trace enzo erg on retro
en het hout vond ik ook aan de dunne kant.en ze hadden er beter soort van
SH 101 toetsen op kunnen gooien.

ik vond de ms2000 altijd interessant..maar helaas vinnik de filters absoluut niet lekker klinken....dat vinnik bij de k-station veel beter...daarnaast zijn idd de interfaces van de microkorg en de k-station niet te vergelijken

Olaf

als ik in info op de Korg site lees, dan haal ik daar uit dat die kleine toetsen vooral bedoeld zijn om andere midi-functies aan te sturen dan waar toetsen normaal voor bedoeld zijn. En dus lijkt het mij een goede keuze om goedkope toetsen te gebruiken. Lekker vol me stickers plakken voor allerlei midi functies. Geweldig toch :)

Origineel geplaatst door Boost303
Zit er eigenlijk verschil in de filters van de Microkorg en de ms2000?

En verschil tussen de vocoders en multitimbraliteit enz?

Volgens mij zijn beide apparaten gelijk. Misschien zijn ze bij Korg wel zo slim geweest de filter-algoritmes opnieuw te programmeren.... Geen idee.
Volgens mij mist de Microkorg ook de Mod-sequencer van de MS2000 :confused:

Dat toetsendek is idd wel gaar, maar de meesten hebben toch 1 synth(masterkeys) waar je alles mee inspeelt.
Hij is toch volledig midi en als je hem aanstuurt heb je bovendien 2 handen vrij voor knopjes draaien! 8P
Hij lijkt ook wel een beetje (heel erg) op die andere kleine van Korg , poly800 :frons:

...Voor mij zou die wel handig zijn want ik heb tog geen ruimte meer voor een full-size toetsenbord!

Heb de demo's op korg.com ook gehoord maar dat is allemaal 13 in een dozijn....

Ik heb twee weken terug de microkorg gekocht, ik ben echt helemaal kluizenaar geworden... Die vocoder klinkt echt VET. Inderdaad het klaviertje is knap waardeloos om te spelen, ik stuur em gewoon aan met mn masterkeyboard.

Ook minder is zn bassie en adriaan look; rood/geel/groene lichtjes met de draaiknop.. Retro lijkt verder erg cool. Maarrrr, uiteindelijk gaat het toch om de sound! Deze is absoluut te gek, MS2000 beyond!

Sla maar es een akkoordje aan, de arpeggiator maakt met sommige geluiden echt iets waarvan je van je stoel pleurt!! En ook erg stoer, er zit er een loos 'clip-on' microfoontje bij wat de hele starship enterprise look compleet maakt.

MS2000 beyond? mm..lijkt me sterk..volgens Korg zit er gewoon de MS2000 engine in..... zitten vast wel nieuwe presets in..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
MS2000 beyond? mm..lijkt me sterk..volgens Korg zit er gewoon de MS2000 engine in..... zitten vast wel nieuwe presets in..

Olaf

correct, nieuwe presets, maar wat voor!! damn.

Dus als ik het goed begrijp biedt dit bakje het matige geluid van de MS2000, alleen met een veel slechtere interface. Wow. Maak me gek. Waar kan ik 'm kopen?

Ik wacht wel op de Macro Korg...................:D

Origineel geplaatst door lo-fi
Dus als ik het goed begrijp biedt dit bakje het matige geluid van de MS2000, alleen met een veel slechtere interface. Wow. Maak me gek. Waar kan ik 'm kopen?

LOL!

Origineel geplaatst door Sycorax
haha

ja dat haal ik eruit... ;)

Jeps ..... heb net ff een ms2000 'ter-hand' genomen en hij klinkt inderdaad hetzelfde jah !!!

Vaag ... had een jaar of 2 geleden eens met een ms2000 gespeeld maar had er een heel ander idee bij !!??

Maar hij klinkt hetzelfde.

:okdan:

Origineel geplaatst door glennplumber
Jeps ..... heb net ff een ms2000 'ter-hand' genomen en hij klinkt inderdaad hetzelfde jah !!!

Vaag ... had een jaar of 2 geleden eens met een ms2000 gespeeld maar had er een heel ander idee bij !!??

Maar hij klinkt hetzelfde.

:okdan:

Kijk, de MS2000 is niet zo'n bak waarvan je steil achterover slaagt als je zijn presets hoort, je moet hem echt goed leren kennen vooraleer je goeie sounds krijgt, ik vindt hem alvast niet matig zoals lofi... :)

Ik heb mijn Korg nu zo'n 2 maanden ongeveer en nu pas kan ik ermee beginnen werken en er uithalen wat ik wil...

Op ebay.de is iemand die meerdere micro korg's heeft p.s. 495 Euro met 2 jaar garantie
ook mc909 1840 nieuw sofort kaufen 1840 Euro

Back