Micro Korg

DJ Bies

Ouwe rot
Heeft iemand hier al op die nieuwe microkorg gespeeld? Lijkt mij in ieder geval wel een leuk ding, zeker voor dat geld.......

Ik heb 'm even uitgeprobeerd bij Morel Muziek. Erg leuk ding!
Klank is als de MS2000, maar wel betere en heftiger presets. Vocoder werkt echt fantastisch. Toetsenbord speelt zoals het eruit ziet (erg Casio dus).
Voor iets onder de 600 euro een leuke synthesizer (kan ook op batterijen).

Die vocoder is inderdaad goed. Ik heb destijds een demo bij Feedback gezien.
Ik vind de prijs (nu) nog aan de hoge kant, ik wacht wel op een 2dehandsie of op een prijsverlaging.

Het is echt een geinig ding!

Ik vind hem heel vet!! Ik maak Hip hop..en ik sample me kapot met me MPC..Maar ik moest altijd nog een een midikeyboardje kopen...en wou een analoge synth voor vette bassen...ik was erg onder de indruk na het horen van een paar demo's en het zien van dat filmpje..

ik hem hem zowaar nog als kleine fx unit gebruiken ook (via de 2 audio ingangen) kan ik daar samples door heen halen en weer terig naar me MPC.

en kan dan nog wel 17 jaartjes jong zijn..Maar die looks ervan vind ik erg mooi..lekker retro!

En ik vind die prijs eigenlijk wel heel netjes..mischien nog 50 eurotjes van ofzo. Maar ik heb het geld en zou hem zo kopen. Maar ik denk er eerst nog even over na

de enigste die ook in aanmerking zou komen is de K-station...Maar wat het groote verschil nou is tussen beide

Ik heb hem gezien maar niet gehoort vind hem er zeker cool uit zien
enkelt die de toetsen zijn erg klein over de prijs bij thomann is hij 575 Euro
en bij Feedback 589 Euro maar er is een muziek winkel in Deutsland daar was hij 508 Euro
was een aanbieding stond ook op de hoofd pagina :)

Origineel geplaatst door Kaymir
IkMaar ik moest altijd nog een een midikeyboardje kopen...en wou een analoge synth voor vette bassen...ik was erg onder de indruk na het horen van een paar demo's en het zien van dat filmpje..

effe om verwarring te voorkomen. Het is geen analoge synt hoor!.

microkorg & k-station verschillen in... (drum roll)

* formaat van de toetsen (is wel duidelijk)
* aantal toetsen (37 vs... em, 22?)
* aantal knoppen (5 vs. een hoop meer)
* polyfonie (4 vs 8 )
* aantal oscillators (2 vs 3)
* aantal effecten (vraag mij niet hoeveel of wat)
* uiterlijke kenmerken

wat je ook zou kunnen doen is proberen of je een tweedehands ms-2000 op de kop zou kunnen tikken...

Laatst gewijzigd:
dankje voor de verschillen...ik heb geen grote synth nodig

- ivm met ruimte
- ik sample 90% van mijn muziek tot nu toe van vinyl

de MicroKorg zal meer een funky aanvulling zijn voor bij me MPC, en als midi keyboardje dienen.

effe om verwarring te voorkomen. Het is geen analoge synt hoor!.

Nee? een VA dan...want het is volgensmij zeker niet een sample based synth...er zitten toch 2 oscillators in!

met verschillende wave vormen (op oscillators 1, 71 verschillende vormen meen ik)

een quote van een muziek site

State-of-the-art analog modeling and multi-band vocoding are finally available in a compact, portable instrument.

Shhhhiiiiiiiitttt deze mini korg ..... is mini maar vet in geluid j*z*s wat klinkt ie lekker. Dit word een bakkie avoor glennie !! En hier kan naar mijn mening geen k-station aan tippen !! Echt bizar ... als je op zo'n klein bakkie een accord aan slaat sla je steil achterover.

:doei:

Origineel geplaatst door Kaymir
Nee? een VA dan...want het is volgensmij zeker niet een sample based synth...er zitten toch 2 oscillators in!

ja, maar 'oscillators' - mijn xp-30 is ook sample-based, en die heeft er zelfs 64 oscillators in zitten, in groepen van 4 :).

met verschillende wave vormen (op oscillators 1, 71 verschillende vormen meen ik)

DWGS. digital waves, oftewel gewoon hele korte sampletjes :).

om de verwarring nu compleet te maken : virtueel analoog is niet analoog, en "oscillator" wil niet zeggen dat er een discreet circuit in zit dat met een weerstandje en een condensatortje een elektrische golfvorm genereert :). maar het is allemaal terminologie. het is wel zo dat de microkorg lekker analoog kan klinken, en dat hij vette bassen heeft, maar dat maakt 't machientje nog niet gewoon "analoog". maar dat is hoogstens om de echt analoge puristen even lekker mee op de kast te jagen. ik zou zeggen, kijk of 't ding bij je past, doe er je voordeel mee en heb er plezier van :).

Inkoopaktie

Inkoopaktie

Die MicroKorg staat ook op mijn verlanglijstje, kunnen we niet een gezamelijke inkoopaktie starten, en zo wat korting bedingen?

Grtz,
Jeroen

Nah...ik blijf em nog steeds dope vinden!! Alle knoppen sturen nog midi uit ook...HEERLIJK!!

Origineel geplaatst door Sycorax
idd, heb zelf een MS2000 en die gaat toch net iets verder dan de K/A Station...

ff bij the weg !! tis wel dezelfde engine als de ms2000 ... ???? Maar zo klinkt ie iid geval niet !!

Origineel geplaatst door glennplumber
ff bij the weg !! tis wel dezelfde engine als de ms2000 ... ???? Maar zo klinkt ie iid geval niet !!

Sja, ik heb de Micro nog nooit in het echt gehoord, maar als ik naar de demo's luister herken ik meteen mijn MS2000

Laatst gewijzigd:
Ik weet het niet..

Ik weet het niet..

Heb gisteren bij MusicStore in Köln nog even met dat ding staan rommelen.. en kan er écht niet over uit dat ze er zo'n enorm slecht klein rot-toetsenbordje opgezet hebben.. dat van een Casio SK-1 is nog beter.. grr..

De retro-look is overigens goed gelukt.. al vind ik die witte knoppen met die gekleurde lampjes een beetje 'snoepgoed' achtig overkomen.

Back