JelleWaltman
Ouwe rot
identiek
garageband is in principe gratisch..behalve als je een nieuwe versie wilt bij je oude mac..
garageband is in principe gratisch..behalve als je een nieuwe versie wilt bij je oude mac..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door gremlin23
Volgens mij werken de logic faders op basis van het zwaar verouderte 127 increments (midi volume) concept, of is dit al verholpen?
Even gegoogled naar plaatjes en het lijkt nog steeds zo te zijn.
Origineel geplaatst door Slipperman
je kan aan een plaatje zien hoeveel de interne resolutie is in bits? Respekt!

Origineel geplaatst door gremlin23
Hehe, ik heb weer even op google naar plaatjes gezocht en ben er achter gekomen dat sommige van die mixer faders wel normalere values aangeven in de trend van -7,9dB. Gister zag ik drie fotos met getallen als 56, 48, en 127 enz. Het lijkt erop dat dit de faders waren van een oudere logic. Hoe dan ook, ik weet niet precies hoe het zit maar ik kan mij een recente thread herinneren waar men over de "ouderdom" van de logic mixer sprak...
Overigens met wat Cubase, Logic en DP betreft.
Volgens mij wordt het meerendeel van de populaire muziek (pop, rock, electro) met logic gemaakt. Deels door het imago dat apple heeft : " Ben je creatief op film, foto of audio gebied, dan moet je met een Mac werken" en deels simpelweg door het programma zelf dat goed in elkaar steekt.
Ik heb er helaas nog nooit echt mee kunnen werken. Laatste keer was 5 jaar geleden op een PC voor 2 daagjes..
Waar DP en Cubase zoiezo boven Logic uitsteken is op het gebied van audio voor Film. Op dit gebied wordt logic een stuk minder gebruikt.
Ik heb ook het gevoel dat Cubase over een hogere learning curve beschikt. Misschien schrikt dit sommige mensen af.
Hoe dan ook, ik werk op Mac, ben Cubase gewendt en zie geen enkele goede reden om Logic uit te proberen
Ik heb ook absoluut geen tijd om me in nog een nieuwe daw te verdiepen...
Die geven altijd die output...Origineel geplaatst door JHR
Het is een hartstikke leuk programma, maar wel met beperkingen....Logisch ook : als je meer wilt, dan zal je Logic Express moeten kopen.

- Steinberg levert standaard de versie voor Mac en Windows
Dit geeft mij de flexibiliteit om naar een studio te gaan en daar mijn software te installen en gebruiken.
EIgenlijk is Logic ook stervens duur en snap zelf niet echt waarom... Aan de andere kant, zelfde met Pro Tools. Kost ook stervens veel en het is niet eens Hi-end hardware en de software zelf loopt ook een aantal jaartjes achter...- De meest uitgebreide versie van Cubase was goedkoper dan Logic Pro.
- DP vond ik geen optie, ook werd het mij bij feedback afgeraden vanwege de compatibiliteit met andere studios.
Heb er zelf ook jaren lang mee gewerkt en heb het nog steeds (ook op mac, alleen heb meer AU dan VST dus gebruik liever digital performer waarbij ik meer tracks heb en flexibeler ben dan in cubase LE)Origineel geplaatst door Slipperman
Of dit echt mag betwijfel ik... Neem niet aan dat je software maar eindeloos mag installeren overal ook al heb je het pakket gekocht. Naar mijn weten mag je het maar op 1 machine draaien. Naar een andere machine verplaatsen mag maar dan moet het pakket wel van de voorgaande machine afgehaald zijn...
Echter, daar moet je je agreement op naslaan. Misschien dat het wel mag...
Daar zijn die dongles juist voor .
Mag dus wel . ( denk ik )
Trouwens al zou het niet mogen .
Heb een hoop euro's voor pakket met updates ed betaald dus ik zet het op welke machine ik wil![]()
Ik heb Ableton ook al 5 keer op een andere machine mogen installeren .
Moest ze alleen even een mailtje sturen en verhaal uitleggen waarom .

Origineel geplaatst door dextah
Is de Garageband die ik bij mijn OSX kreeg hetzelfde als de Garageband die je los kan kopen ?
Origineel geplaatst door dextah
Vond dit nog : http://comtechlab.iupui.edu/tutorialsfolder/garageband.html
Mischien wel handig .. online tutorial filmpjes voor garageband .
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Mac kicks asssss big time, ik kan de interface van Windows niet meer zijn (vind Cubase ook zo spuuglelijk) alleen sinds de Intel Mac is ie niet stabieler geworden die Mac van mij...veel meer freezes en hikups..niet echt blij mee...Iemand gelijke ervaringen????