w-30 disks

En hoe werkt dat dan?

En hoe werkt dat dan?

Je kunt daar dus een zip-file downloaden waar een OUT-bestand in zit. Maar hoe krijg je dit OUT-bestand dan vervolgens op de diskette?

Maar ook bij dit...

Maar ook bij dit...

...programma moet je eerst met je sampler de diskette formatteren?
Nog even een vraag. Ik wil die oude libraries van de S50, S550...W30 op diskette zetten om met m'n dj-70 mkII te gebruiken. Kan ik dan welHD-diskettes gebruiken? Iemand ervaring? Die DD-diskettes zijn bijna niet meer te krijgen.

Er bestaat een programmaatje om als w-30 formaat te formateren, maar met de w-30 formateren is ook een optie. Wat de Hd disks betreft: het rechter-gaatje met niet doorzichtbare tape overplakken, zou moeten gaan.

Oké...

Oké...

...vanavond proberen. Bedankt.

Kubrick...

Kubrick...

...hier op m'n werk ff dat sdiskw geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit. Hoe moet je bijvoorbeeld het pad naar de bronbestanden aangeven? De read.me gaat uit van de oude dos-versie, met atttributen bij de command-regel en zo.

met andere woorden: hoe werkt dat sdiskw nou eigenlijk?

er is een usergroup voor de roland w30 bij yahoo groups, daar kun je ook het een en ander kwijt/halen

Weet ik....

Weet ik....

Origineel geplaatst door sunny pedaal
er is een usergroup voor de roland w30 bij yahoo groups, daar kun je ook het een en ander kwijt/halen

Maar die groep is inmiddels behoorlijk stilletjes, en een search op "SDISK" leverde niks bruikbaars op.
Maar ik zou graag van Kubrick willen weten hoe dat sdiskw werkt. Volgens mij kan dat niet ingewikkeld zijn, maar ik zie het niet.

Als je de w-30 file hebt uitgepakt dan start je het programma Sdisk op en steek je uw diskette in uw diskette station van je computer, daarna klik je op de write knop van sdisk v1.6, daarna selecteer je uw *.s, .out of .w30 file dan begint het programma automatisch de klankbank op uw diskette te schrijven in het roland w-30 formaat. Let wel je kan deze diskette niet meer lezen op je computer. Plaats hem in je sampler,... Tadaaa daar zijn je klanken op je w-30

Oké

Oké

..dus je kunt het bronbestand pas aangeven nadat je hebt gekozen voor read of write.

Ik snap 'em.
Bedankt.

Nee...

Nee...

...ik ben op het moment al die S-550 en S-770 sounds aan het downloaden. Gaat prima, ook het trukje met de HD-diskettes. Ik vind overigens de kwaliteit van de samples niet allemaal even goed, met name het loopen. Maar dat kun je natuurlijk ook weer zelf aanpassen.
Maar sorry, geen techno-sounds. Maar die kun je natuurlijk ook altijd zelf weer samplen, of als wave via de audio-in je sampler invoeren.

Succes en bedankt voor de hulp.

Groeten,
Pjeut.

Nog even een vraag....

Nog even een vraag....

....het lukt me (nog) niet om die S-770 outs op diskette te krijgen, terwijl dit juist the bomb is voor m'n DJ-70.
Probleem is dat als ik een diskette 1.4 Mbyte formatteer op m'n sampler, dat dan het programma Sdisk of Sdiskw die diskette niet wil slikken.
Hoe nu te handelen.;{

Graag reactie.

Groeten,
Pjeut.

hey Kubrick.

hey Kubrick.

Origineel geplaatst door kubrick
Heb jij soms techno sounds voor de W-30? Daar ben ik op zoek naar.

Ney, sorry, die heb ik niet. Maar op diezelfde site met al die libraries zou ik 'n skijken tussen al die andere bijdragen, dus níet de officiële roland samples. Volgens mij zit daar heel wat tussen wat je bedoelt.

Succes.

Re: Nog even een vraag....

Re: Nog even een vraag....

Blijkbaar moet je voor die S-770 samples wel een 1.4 meg geformateerde diskette gebruiken, en dan de dos-versie van Sdisk gebruiken. Maar weer proberen.

Origineel geplaatst door pjeut
....het lukt me (nog) niet om die S-770 outs op diskette te krijgen, terwijl dit juist the bomb is voor m'n DJ-70.
Probleem is dat als ik een diskette 1.4 Mbyte formatteer op m'n sampler, dat dan het programma Sdisk of Sdiskw die diskette niet wil slikken.
Hoe nu te handelen.;{

Graag reactie.

Groeten,
Pjeut.

Back