Vintage EQ

cream

Ouwe rot
Ik wilde binnenkort een eq kopen; de filtek mk3. De reden hiervoor is dat ik hele goede verhalen hierover heb gehoord en dat ze erg lekker kunnen klinken over je drums. Hier wil ik mijn eq dan ook voor gebruiken. Ik heb ook wat geluidsfragmenten gehoord en het klonk idd goed.
Nu heb ik eigenlijk nog niet veel kaas gegeten van die vintage eq's. Je kan ze ook niet even zomaar testen. Ik zie ook nog andere: Neumann, Telefunken , ANT. etc. Ook hier lees ik praktisch alleen maar goede verhalen over.
Okee wat vraagjes dan maar.

Welke merken/types kan je vergelijken met de filtek mk3, ik heb gehoord dat hij wat agressief kan klinken, dat is wel waar ik naar op zoek ben..
Heeft iemand nog een ander adresje voor op maat gemaakte 19 inch racks afgezien van vintagecity en hestudiotechnik?

Re: Vintage EQ

Origineel geplaatst door cream
Ik wilde binnenkort een eq kopen; de filtek mk3. De reden hiervoor is dat ik hele goede verhalen hierover heb gehoord en dat ze erg lekker kunnen klinken over je drums. Hier wil ik mijn eq dan ook voor gebruiken. Ik heb ook wat geluidsfragmenten gehoord en het klonk idd goed.
Nu heb ik eigenlijk nog niet veel kaas gegeten van die vintage eq's. Je kan ze ook niet even zomaar testen. Ik zie ook nog andere: Neumann, Telefunken , ANT. etc. Ook hier lees ik praktisch alleen maar goede verhalen over.
Okee wat vraagjes dan maar.

Welke merken/types kan je vergelijken met de filtek mk3, ik heb gehoord dat hij wat agressief kan klinken, dat is wel waar ik naar op zoek ben..
Heeft iemand nog een ander adresje voor op maat gemaakte 19 inch racks afgezien van vintagecity en hestudiotechnik?

Oude pultec ! of fairman ! Wat moet je betalen voor die filtek ?

Op de site van vintagecity staat bij de afdeling "racked pairs" een beschrijving van de sound van al die eq's die je noemt (als je op de plaatjes klikt dus..).

Al deze Eq's zijn zeker niet te vergelijken met de Pultec of de Faiman Eq's. Een Bfe, Neumann of ANT zijn bij vintage city allemaal onder de duizend euro voor één paar (dus stereo) modules. Vind maar eens twee Pultecs in goede staat en die bij elkaar passen. Kom je al gouw op een bedrag van boven de 5000 euro.
Ook qua opbouw (en sound) zijn ze zeker niet te vergelijken. Pultec is passief, Fairman is een buizen Eq (Pultec heeft alleen een buizen gain make up stage terwijl bij de Faiman ook het EQ gedeelte met buizen word gedaan) en de Bfe, Neumann en de ANT zijn solid state (dus met IC's) Eq's.

Probeer die Bfe/Neumann/ANT voor niet te veel op de duitse ebay te scoren. Mocht je het dan niets vinden dan raak je ze meestal voor dezelfde prijs wel weer kwijt, zeker als je ze mooi laat racken (dan maak je waarschijnlijk zelfs winst!)

Laatst gewijzigd:
Back