vocal booth

Eevar

Stamgast
beste mensen.

graag wil ik mijn nieuwe trots met jullie delen. namelijk mijn zelf gemaakte vocal booth!!! :)

hij is van de achterkant open want heb er anders geen ruimte voor maar dat maakt niet uit. zo werkt het ook prima. de ingredienten zijn: houten balken, gipsplaten, isolatie spul en schuimrubber noppen spul. de totale kosten: 365 euro en 2 dagen werk. ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. oja, waar ik ook erg trots op ben is de koptelefoonplug in de wand. zie foto's ;)

grtz.

foto 1

Attachments

• booth 1.jpg
    booth 1.jpg
    45,5 KB · Bekeken: 100
Grappig, gemaakt. Ziet er gelikt uit.

Wat voor mic heb je een U87?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Grappig, gemaakt. Ziet er gelikt uit.

Wat voor mic heb je een U87?

is een rode nt2.

Origineel geplaatst door michielhemmer
ziet er heel ok uit om zelf te maken maar wat is nu het effect??? hoeveel beter is het vergeleken met opnemen zonder die booth?

wat voor materiaal heb je gebruikt?

het effect is dat je samples kan opnemen zonder het geruis van andere dingen. het geluid klinkt zo natuurlijk veel mooier plus je heb geen last van een rondzingende mic. materialen zijn gipsplaten, houten balken isolatie materiaal en schuimrubber.

Origineel geplaatst door Jellow
heel netjes, maar hoezo ook de buitenkant vol schuimrubber?

ten eerste is het voor de aukoustiek, m'n speakers staan er bijna tegen aan dus het geluid word door het schuimrubber niet teruggekaatst en ten 2e ziet het er natuurlijk niet uit om tegen een blok gipsplaten aan te kijken.

even offtopic: zijn dat de genelec 8030 of 8040's?

PHAT man, nu weet ik hoe ik het in mijn nieuwe crib moet gaan maken :D zo simpel, en ik maar moeilijk doen met muren erbij plaatsen deur erin bla bla... :halleluja thanks dude!

strakke genelecs :smeris:

Origineel geplaatst door Eevar
ten eerste is het voor de aukoustiek, m'n speakers staan er bijna tegen aan dus het geluid word door het schuimrubber niet teruggekaatst en ten 2e ziet het er natuurlijk niet uit om tegen een blok gipsplaten aan te kijken.
de lage tonen worden nog steeds terug gekaatst hoor, alleen je hoog wordt wat gedempt ;)

maar ik geef je gelijk, voor decoartioe is het zeker handig, heb ik zelf ook gedaan. Scheeld em een hoop verf werk ;)

Origineel geplaatst door nox
ik snap dat je enthousiast bent over je nieuwe hok maar dit is NIET de way to go

Waarom precies niet? en wat zijn de verbeterpunten? Altijd goed om te leren....... :geslaagd:

Back