Nananana nineteen anno 2007

Bob123

Sandgarden Rec. Studios
Hier,

Een ruw ideetje, beetje politiek getint en enkel en alleen gemaakt met een kleine electribe.

Lacheuhhh.

Attachments

• listen carefully.mp3
    800,7 KB · Bekeken: 82
geinig maar te veel dezelfde stemsamples... en waar blijft de rest qua geluiden, bass, lead, pads etc...?

afmaken, en dan het liefst met stemsamples die zo zijn geknipt en in een dusdanige volgorde zijn gezet dat ie de werkelijke inhoud van zijn plannetjes verteld 8)

Laatst gewijzigd:
Zo iets zal je bedoelen...

Bob

Attachments

• listen carefully2.mp3
    786 KB · Bekeken: 89
Tja man Front242...

Ik ben een produkt van de 60's en dus redelijk zwaar beïnvloed door o.a. Front.

Weet zelf niet in welk genre zo iets zou passen, maar na de jailhouse rock, artists against apartheid en dergelijke is het nu tijd voor greenhouse rock.

Muziek moet een boodschap overdragen...

Bob

dit lijkt volledig NIET op Front 242, het enige zijn de stemsamples die er op lijken...

Da's ook niet helemaal de bedoeling hé...

't Gaat om de boodschap die er in verborgen zit, dat deden ze bij front destijds ook, door samples en speeches te gebruiken van politieke leiders die onder vuur lagen...

:eureka:

Ach wat maakt het allemaal uit, ik zou het inderdaad wat dreigender moeten maken, weet alleen nog niet hoe...en als het van ver op front lijkt dan is dat prima.

Was oorspronkelijk een piano tune'tje (traag Claydermann ding :-) dat een beetje uit de hand is gelopen. Dat piano ding zit er nog in, op het moment dat B*sh zijn nederlaag toegeeft, verder moet ik nog wat aan het einde werken, dat moet zeker dreigender want het is net zoals ik veel te braafjes. Helaas kan ik de hele track niet posten. Heb wel wat webruimte maar mijn ftp progje wil niet meer meewerken.

Ik had toen ook nog geen sampler ter beschikking en heb de samples moeten knippen en plakken op de HD recorder.
Is helemaal gemaakt met een DR-880 en een X-50'je.

Heb het eens aan een bekende DJ laten horen en die zag er wel wat in mits wat aanpassingen.

BTW, ik ben op zoek naar een EMX:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=83554

Hoe het ermee staat, wel niks veranderd, nog niet.
Heb even niet veel tijd nu, wel een ideetje opgenomen om het nummer wat meer "bite" te geven maar dat is nog niet helemaal klaar, in feite wordt het dan wel een volledig nieuw nummer :-) met een scherp randje. Er staan nog geen samples bij...

De waarheid zal wel in het midden liggen zeker?

Attachments

• beathim.mp3
    650 KB · Bekeken: 77
Geen muziek, maar toch vind ik bushwhacked2 knap knip en plak werk (4 x maal snel herhalen) en ik denk dat er daar wel een aantal aardige samples voor het project uit te halen ziijn.

Back