een vraag over synthesizer ..

Origineel geplaatst door Ethereal
Err, misschien dat ik verkeerd geinformeerd ben, maar de R3 is dacht ik een Mini-triton, geen 2e MicroKorg! Oftewel, een bak met heeel veel geluiden die je maar gematigd aan kunt passen, terwijl de MicroKorg een volwaardige synth is in een (imho te) klein jasje! Wil je realistische geluiden, ga voor de R3, maar wil je zelf bizarre sounds sculpten, ga dan voor de MK!

Haha... Dan is mij op de musikmesse dit jaar verteld dat de R3 nog het meest op de Korg Radias is gebaseerd!
Hoe dan ook, niets voor mij :)

De R3 is een mini Radias en geen mini triton volgens mij. Denk dat Ethereal in de war is met de Micro-X.
De R3 kun je inderdaad wel een beetje zien als de opvolger van de Microkorg.
De Radias is in principe hetzelfde als de R3, alleen met veel meer realtime editmogelijkheden. Bij de R3 is alles wat soberder en heb je minder knoppen. volgens mij is dat zo'n beetje het belangrijkste verschil.
Door het gemis aan knoppen en zo lijkt de R3 mij niet zo'n goede beginners synth.
Je moet je ook afvragen wat je wilt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door renepela
De R3 is een mini Radias en geen mini triton volgens mij. Denk dat Gremlin in de war is met de Micro-X.
De R3 kun je inderdaad wel een beetje zien als de opvolger van de Microkorg.

Je bedoelt Ethereal8o)

Origineel geplaatst door Ethereal
...Err, misschien dat ik verkeerd geinformeerd ben, maar de R3 is dacht ik een Mini-triton, geen 2e MicroKorg! Oftewel, een bak met heeel veel geluiden die je maar gematigd aan kunt passen, terwijl de MicroKorg een volwaardige synth...

citaatje:
De R3 is een volwaardige synth met hoogwaardige klanksynthese met 37 aanslaggevoelige toetsen en een klankmotor die op twee kanalen met acht stemmige polyfonie is aan te sturen. De klankmotor gebruikt dezelfde MMT synthese zoals gebruikt in de Radias synthesizer en levert stevige, volwassen en crispy analoge klanken. De kwaliteit zal zowel amateurs als professionals bevallen, de R3 is een perfecte keuze om analoge sounds aan je studio of stage performence toe te voegen.

Back