mpc2000 - 8output board

Lawtji

Ingeburgerd
Hallo,
ik heb hier een 8 out mutec board uit een S2000 gehaald voor in me mpc.
Nu moet ik de metalen plaat aan gaan passen en een andere flat cable erop zetten.
Heb hier toevallig nog een floppy kabel ligge en die past perfect, alhoewel et eene is met 3 connectors, dus int begin, midden en einde een connector. Deze kabel past dus volges mij zou het goed moette zijn, in de kabel zelf kan weinig verschil zitte lijkt me. Magoed ik heb er dus totaal geen verstand van, dus als iemand dit kan bevestigen zou mooi zijn. Maak zo wel even een foto.
Bedankt;)

Let goed op dat je de rode lijn van de floppydrive aan de juiste kant doet. Ipv het metalen bakje aan te passen kun je er ook voor kiezen om 8 moertjes te scoren bij de electronica zaak. Het zijn niet hele std maten maar er viel iig wel aan te komen. Met 8 moertjes en de scroef boven de digi i/o houdt de boel stevig op zijn plek. De floppydrive kabel kun je btw het beste op de kaart leggen, dat het zwarte afdek ding er op en dan met een tang voorzichtig aandrukken. Succes!

Heb net de plaat al aangepast die past er nu gewoon in. Dus et enige waar ik rekening mee hoef te houde is de rode lijn op de goeie plek? Als dat goed is kan er weinig fout gaan neem ik aan he?

Lol ik zie nu dat er dezelfde code op de connectors staat dus moet gewoon goed zijn. Heb em al ingebouwd zit stevig vast, gaat lukken hehe. bedankt voor de reactie.

Toch voorzichtig zijn,
als de kabel verkeerd zit knalt er een weerstand uit.
Buiten het feit dat dit stinkt en een beetje rookt,
start je MPC niet meer door.

Heb je het Mutec board of de originele Akai?
Draait-ie al?

Hij werkt al,
Had vannacht met em gesproken.
Alleen nog klein probleempje met zn inputs (waarschijnlijk kabel die net te strak zit ofzo)

Idd probleem met men inputs, maar lijkt niet door et board zelf te komen(dat ie in de weg zit ofzo) maar alleen als ie aangesloten zit. Best vaag hehe, als ik de kabel eruit haal doen de inputs et gewoon. Zal straks nog eens kijken. Ik heb trouwens het Mutec Ado Board en niet de Akai IB. Zit daar trouwens verschil in? De outputs zijn plastic en de andere in en outputs van mpc zelf hebbe een metalen laag van binnen.

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4

Hier even wat foto's van de gebruikte kabel etc.
Zoals ik al zei heeft ie 3 connectors en heb ik de eerste en de tweede aangesloten, de 3de connector heeft 1 gaatje dicht, zoals ik ook bij andere floppy kabels heb. Dus kon alleen deze gebruikken. Zou in principe geen probleem moette zijn maar ik ga em wel nog vervangen met een kleinere zonder aanhangsels en shit hehe.

Back