Noise reductie achteraf of vooraf?

SpaceAgent202

Sinds 2001
Normaal hou ik niet zo van die noisy apparaatjes, maar soms moet men eraan geloven.

Stel je hebt wat stukjes audio opgenomen met een cassettedeck. Stuur je dan het op te nemen signaal al door de dolby processor heen, of doe je dat alleen achteraf?

Dolby werkt volgens mij volgens een systeem wat je én op je bronmateriaal, én op je af te spelen opname moet toepassen. pas dan werkt t optimaal. Dat is mogelijkheid 1, en ik denk dat dat de beste manier is.

Het is natuurlijk ook mogelijk om achteraf nadat je je opname hebt gemaakt, om met software of wat voor processor dan ook je noise er met een stukje referentieruis uit te filteren., mogelijkheid 2 dus.

Nou heb ik het idee dat situatie 1 wat meer heel laat van het oorspronkelijke signaal , dan manier 2, omdat je tenslotte in je opname gaat lopen poetsen. Weet niet of dat bevorderlijk is voor de kwaliteit.

Hoe dan ook weet ik niet helemaal hoe dit werkt, dus ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen die met cassette of tape opnemen.

Zijn er mensen die achteraf pas noisereductie toepassen met software of een processor?
En waarom juist die keuze, of moet je het gewoon op de 'standaard' manier 1 doen.

Voor de pc deed ik het met bandrecorder en cassetes , doby is meer voor cassetedecks , moet je met opnem en met afspelen gebruiken , schiet niet zo op is meer een soort high filter, zowiezo is cassetedeck niet zo mooi als een bandrecorder , bandrecorder is knallen:D

geef mij de pc maar , dolby b c allebij kut:D
thomas dolby is oke

:dubbel:

op zich ben ik wel tevreden over noise reductie met plugins. maar vraag me af of dat op hele tracks geen slechte gevolgen heeft.

maar goed, dat heeft een dbx processor misschien zelf ook. want die doet wellicht hetzelfde als enige plugin.

wat ik dus eigenlijk wil weten is: wat is beter. vooraf + achteraf met processortje. of alleen achteraf met de pc.

Back