Glitch The system techno track

Metroid

MarkID
Hoi allemaal
Ben weer eens de zolder op gedoken en ben lekker bezig geweest met mijn nieuwe track.
Als je nog leuke ideeen heb of goede adviesen zijn altijd welkom.

Track zal hier en daar nog wat moeten worden aangepast.

Greetz
Metroid
:biertje:

To track :

http://home.planet.nl/~fran1288/Clitch The System-2007.mp3

Vind je hem cool altijd leuk om te weten.

Wel origineel, kan hem zeker waarderen. De kick vind ik iets te "tikkerig". Heb het idee dat ie (de kick dan) wat laag mist, maar dat kan ook aan de speakers liggen waarover ik luister. Misschien nog 1 pakkend terugkerend melodietje erbij? :okdan:

Super jongens

Dankje voor jullie leuke ook kritsche kijk op de track. Wat betrefd de kick DJ Bies woo daar heb ik lang over zitten dubben. Als je de track over een zeer goede set hoord met een lekkere woover dan komt hij wat mij betrefd er lekker uit hahaha.

En yep geschirrspüler ook mijn vrienden vonden het weer een typische track van mij. Op zich wel een goed teken heb mijn eigen stijl.

Greetz en weer lekker tracks maken.

maar zeker meer laag in de kick en is inderdaad te tikkerig. Ben ik zeker mee eens. voor de rest zit er teveel thema's in. Dat basje is erg lekker en dat zou ik als thema aanhouden. Wat je in het begin met het basje doet is vet (transponeer je hem even. Wel dan een sublaag in houden!) , maar dan gaat ie over in een totaal ander thema. Dat je erg jammer. Mag ook stuk zachter en wat meer laag in. Dan krijgt ie een veel lekkere groove. Daar verder op bouwen. Dat kan op een minimalistische manier uitgevoerd worden. Waar je dan weer met effecten kan werken. Niet op bass, maar iets waar hoog of mid in zit. Zal ook voor een andere snare kiezen en af en toe daar een reverb (galm) op zetten Wel subtiel! Volgens mij probeer je een drum 'n Bass track te maken. Ik hoop dat er wat aan hebt. Succes verder!

Thanks easyboy
Voor je zeer kritsche kijk op de track weet dat ik nog zeer veel moet leren. Dat de track niet helemaal klopt is zeker waar.
Wat betrefd die kick ik weet niet precies waar jullie het op luisteren kan ook aan mijn setje liggen maar er zit toch best wat bass in. Maar goed dat ter zijde.
Ik zal kijken of ik de track kwa thema wat kan aanpassen. Ik moet wel eerlijk zijn dat het zeer zeker niet mijn bedoeling is om een drum and bass nummer te maken naar mijn idee is dat een totaal ander stijl. Maargoed smaken verschillen natuurlijk.
Verder vind ik die switch naar dat acid riedeltje wel lekker maakt de track ook intressant om naar te luisteren. Alleen maar het zelfde thema is naar mijn idee ook wat simpel je mag best wat afwisselen als de track maar niet teveel zijn drive kwijt raakt.

Wel dank voor je vele adviesen zal het zeker gaan toepassen/gebruiken in een nieuwe track.

Greetz en veel muziek maken allen

Metroid
:)

Graag gedaan man! Er is niks mis met dat acid riedeltje, maar je lead basje is dan verdwenen. Het nummer gaat dan een hele andere kant op en uiteindelijk kom dat basje weer terug en verdwijnt het acid riedeltje. Als dit riedeltje niet past bij het basje, dan iets anders bouwen waar hoog inzit. Het acid riedeltje kun je weer gebruiken in een volgende track met een basje die wel past. Heb je opeens twee tracks die je verder kan uitbouwen. Als je mijn kritiek toepast, dan ben ik zeker benieuwd naar het eindresultaat. Drum 'n Bass zat ik dan duidelijk fout. Als je de Bass als thema aanhoudt en de ritme aan dikt en qua BPM iets sneller dan begon het daar wel op te lijken, maar die kant wil je dus niet op begrijp ik. Ik ben zelf helemaal geen Drum 'n Bass fan. Ik maak zelf Electro, Techno en Minimal.

Hee easy Boy,

Ik begrijp nu beter wat je bedoelt. ik zal proberen een ander riedeltje te bouwen wat beter bij de lead bass past.

Ik heb vannavond eff geen tijd maar als ik het kan op brengen zal ik hem proberen aan te bassen. wellicht dat ik de lead bass lijn wat laat varieeren op het punt dat ik het acid riedeltje erin breng.
de kick zal ik ook aanpassen voor de test.

Greetz en als je zelf wat af heb laat het me gerust even weten ben erg benieuwd naar mede gasten die tracks maken.

laterrrr

Thanks man hoor wel wat je ervan vind ben er zelf weg van en heel wat vrienden vinden hem echt vet. Smaken verschillen en ik merk zeker op het forum dat als je zelf muziek maakt je veel sneller kritsche bent naar iemands muziek keuze en stijl.
Ik hoor het wel. Ik kijk eff of ik het op mijn werk kan fixen maar geloof dat ze ftp dicht hebben gezet das kut zeg.

Latterr

Metroid:biertje:

hehe..humor.. nu kan ik hem horen, en kan ik er echt niks zinnigs over zeggen! :D

ik ben totaal niet thuis in deze stijl muziek, wat ik wel kan zeggen is dat voor mijn smaak de bassdrum nogal overheerst, qua klank, qua volume, en dat ik heel nerveus wordt van het ritme..haha

en nu heb ik een kater 8)

:mega:

hahahaha het is opzich wel mijn doel om de kick wat op de voorgrond te houden vind ik persoonlijk lekker. Verder kan ik me zeker in het nerveus stukje van je vinden mijn pa vond hem erg leuk om te horen kon erg waarderen dat ik er zoveel tijd in heb gestoken maar kwa muziek vind hij het drie keer niets hahaha maarja smaken verschillen.

Ik zat laatst te luisteren naar een aantal platen van zod records en kon mijn oren niet geloven dat die muziek op plaat word geperst its a stange world we are living in.

Sterkte met je kater had vorige week zelf ook een finke zitten om deze tijd nu gelukkig niet.

:koffie:

Lekker dansbaar en ik vind hem mooi in elkaar zitten. Ik vind die kick eigenlijk ook wel lekker zo puntig. :)

Heee diet,
Thanks voor de leuke reactie. Vind hem persoonlijk ook lekker klinken. Heeft me heel wat moeite gekost om zo in elkaar te zetten is wat mij betrefd mijn beste track tot nu toe.
Dat de stijl wat appart is ben ik met andere eens maar als we allemaal het zelfde maken is ook niet leuk :)

Greetz en geniet nog eff van het weekend

Metroid:biertje:

Back