Tezcat - psy project

peter_snoep

krrchptika
hallo mede synth freaks

Ik begin ondertussen tracks af te werken, en zal vanaf september live sets spelen op goa party's...
nummers kan je vinden op http://tezcat.madhatter.be
en voor de myspace liefhebbers: http://www.myspace.com/tezcatmusic
ze zijn nog niet helemaal afgewerkt.. binnenkort gaat iemand mij helpen met final productie, en dan gaat iemand anders zijn master skills uitoefenen (met nadruk op oefenen, hij is nog geen "MASTER") kritiek op de productie is zeer welkom!

ik moet (tot waarschijnlijke frustratie van velen hier) onlangs bijna al m'n synths ingewisseld tegen een kick ass state of the art laptop. maar aangezien ik veel rondtrek, en veel muziek maak bij vrienden, was het behoorlijk lastig om die hardware mee te pakken...
kheb enkel m'n korg ms2000 bijgehouden (kging de laatste die overbleef bij houden) om live op te spelen, en ik ga binnenkort een kaosspad kopen om live te gebruiken. (ik ken het bakje, maar heb het nooit zelf gehad...)
kga nu beginnen sparen voor een polar TI (heb nagedacht over welke synth ik zou willen als ik er maar 1 zou hebben -> virus virus virus 8) )

anyway, feedback meer dan welkom.
en als iemand deze muziek op en zijn feestje wil hebben, just let me know...
cheers, peter

Ik vind hem heerlijk. Lekker mellow maar toch rollend. Subtiel maar toch niet saai.

De mix kan wel wat frisser en krachtiger. Ik heb het idee dat er vrij krachtig links/rechts/midden gepanned is. Wellicht een idee om iets meer gebruik te maken van de gehele breedte?

lekker :)

Naarmate er meer sounds inkomen verdwijnen de kick en bass een beetje....
En tklinkt allemaal erg euro trance, niet erg richting psy (ik doel op crack mac hierzo)
Voor de rest interessante ideeen maar nog niet helemaal goed uitgewerkt
Ik mis wat ruwe percussie, als je dit op groot geluid speelt ben je al je percussie kwijt

Voor de rest wat meer afwisseling misschien, korte breakjes en wat meer opbouw qua geluiden

Goed bezig wel :) maar zorg voor brightness in je mix
Dit is erg belangrijk voor als je livesets etc wilt gaan doen, beter teveel mid als te weinig omdat vaak al je sounds verdwijnen

hoop dat dit helpt :)

Edit: Deep dream vind ik erg lekker, minimal psychedelic
Lekker atmospherisch :)

Hi, klinkt gaaf!

Ik merkte in Dream dat je hi hat op vijf voor twaalf stond.
Vindt 5 over twaalf zelf beter. Lijkt op drumstel....waar je naar kijkt....
Toen ging ik naar je stereo-effects luisteren en vond ze leuker als ik mijn
hoofdtelefoon omdraaide. Links-rechts.
Ook weer niet met allemaal, dus ingewikkeld!
Er zit ook een psychologische betekenis achter van links naar rechts.en andersom.
Misschien bij eindmix overschrijven links/rechts kabeltjes omgedraaid?

Verder vond ik mid-verhaal ook ok en dat pannen.
Sommige sounds kun je lager pannen, vanwege hun kleur.
Er is nog mid-ruimte over in je klankbeeld.
Kun je zelfs nog nieuwe partijtjes in zetten dus.

Gave muziek, goede sfeer!

Heb ff naar je myspace geluisterd...............vindt het net iets te rustig voor goa.

maar ff een belangrijk punt, je hebt voor mijn oren de verkeerde bassline sound.......tis waarschijnlijk een substractief synth geluid nu en klinkt statisch................je MOET vindt ik voor je bassine een vst-i tje gebruiken gebaseerd op Karplus frequency modulation als osc(soor neppe bas gitaar gebaseerd op delays)

nu heb je geluk want die zijn gratis te downloaden....

ftp://ftp.steinberg.net/Download/Legacy_Plugins/Pc/VSTi_VB1/VB1_Virtual_BassPlugIn.zip

das vb1 welke vroegha in bijna alle goa producties zat!

gebruik zelf liever karbass

http://www.amvst.com/

(link is nu dood maar je kan em mailen)

merci voor de info!

Origineel geplaatst door plieuw

http://www.amvst.com/

(link is nu dood maar je kan em mailen)

wat bedoel ermee dat ik hem kan mailen? of bedoel je dat jij hem kan mailen?...
dat is allesziens zeer welkom (best naar tezcatmusic@gmail.com)
(of bedoel je dat ik de maker ervan kan mailen? maar waarom is de link dan dood?)

ik snap volledig wat je bedoelt met m'n bassline sound, maar ik probeer eigenlijk niet naar de sound te gaan die al in duizenden psytrance nummers gebruikt is, en in nieuwe producties nog altijd overgebruikt wordt.

maar dit is een beetje zoals metal zonder distorted gitaar...
dus bring it on die vsti's

cheers

Origineel geplaatst door peter_snoep
merci voor de info!

wat bedoel ermee dat ik hem kan mailen? of bedoel je dat jij hem kan mailen?...
dat is allesziens zeer welkom (best naar tezcatmusic@gmail.com)
(of bedoel je dat ik de maker ervan kan mailen? maar waarom is de link dan dood?)

ik snap volledig wat je bedoelt met m'n bassline sound, maar ik probeer eigenlijk niet naar de sound te gaan die al in duizenden psytrance nummers gebruikt is, en in nieuwe producties nog altijd overgebruikt wordt.

maar dit is een beetje zoals metal zonder distorted gitaar...
dus bring it on die vsti's

cheers

je zal hem zelf moeten mailen, maar het is een aardige hulpzame gast.
ja maar je bassline heeft nu net niet die space...wat essentieel is in goa, (die karbass is nog niet over-used, vb1 wel want die zat bij cubase)

nog ff over die bass, ik vind het juist wel vet dat er een beetje een zuigende clubbass in zit.

goa-producties zat idd :)

Hoi

Ik heb naar je tracks op je myspace geluisterd en ik moet zeggen dat het goed in elkaar steekt.
En supergaaf dat je optreed tijdens feesten.
Veel succes!

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Back