MPC 2000xl FREEZE!!1

Wat doe je dan precies? Gewoon normaal saven? En gebeurd het alleen bij een bepaald nummer waar je een wijziging in aanbrengt en dan opslaat of bij iets nieuws?

Origineel geplaatst door sander
Wat doe je dan precies? Gewoon normaal saven? En gebeurd het alleen bij een bepaald nummer waar je een wijziging in aanbrengt en dan opslaat of bij iets nieuws?

Yep, niets anders dan wat ik normaal doe. Ik steek er een floppy in om te saven, en zodra ik shift + save indruk gebeurt het. En het is steeds hetzelfde nummer waar ik mee bezig ben; had op 2 tracks wat opgenomen en tegelijk de tracks een andere naam gegeven en verschoven in volgorde.

Ik heb de MPC vandaag uit elkaar gehad en het een en ander maar wat aandrukt. Heb wat geprobeerd te saven en dat ging goed, dus wie weet.....I'll keep my fingers crossed. Het zou niet het eerste apparaat zijn, dat na een dergelijke "behandeling" ineens weer prima functioneert (laatste was mijn S950, geheel toevallig ook van Akai :D ).

Ik hoop echt dat het zo weer goed gaat, want mijn productieflow houdt toch al niet over en dit maakt het er niet beter op.

Ik zal nog wel even laten weten hoe het verder gaat :)

Origineel geplaatst door sander
Had je de geheugenuitbreiding al even verwijderd en een andere diskette?

Verwijderd niet; wel een beetje mee gerommeld en weer goed aangedrukt. Maar het leek sowieso nog goed vast te zitten. Dat van een andere floppy zal ik zeker proberen als het weer misgaat. Al hoop ik van niet natuurlijk :D

Thanx voor je hulp voor zover! :okdan:

sja het is wel een beetje vaag. De mpc2k is juist harstikke betrouwbaar naar mijn weten.
Diskettes zijn wat minder betrouwbaar. En vaak als er wat vreemds aan de hand is met de mpc probeert men als eerste ff interne geheugen te verwijderen.
Je kan trouwens ook een harddisk in je mpc stoppen, zowel scsi als IDE. Kaartlezer schijnt moeilijk te vinden zijn voor normale prijs. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

Dit is een floppy, welke zoals je ziet makkelijk buigbaar is:

07-01-2006Floppy.jpg

In je mpc zitten dus geen floppies ;)

Back