[track] Mijn eerste prpoduktie (trance)

Rino

Rineau
Zojuist mijn eerste track afgemaakt. Niet het meest originele nummer, maar goed, 't is mijn eerste zullen we maar zeggen. Laat me even weten wat jullie er van vinden en wat er nog verbeterd kan worden.

Nog geen titel..

Alvast bedankt voor jullie kritieken!

ik zou het persoonlijk iets origineler maken :D :D ;)

Origineel geplaatst door olafmol
ik zou het persoonlijk iets origineler maken :D :D ;)

Je haalt me de woorden uit mn mond....

Geluid is goed maar het mist das gewisse etwas
Ik denk dat er iets teveel van dit soort nummers gemaakt worden...

yep goed bezig

yep goed bezig

ja er is al veel van gemaakt maar dan is ie zeker niet slecht...ik vind het een erg lekker nummertje....

kritiekjes.... de snare in het begin (de iedere tel tik) is wat te hard naar mijn idee....

Het melodietje deed me denken aan het verhaal dat hans teeuwen over Mozart verteld...slaat precies op jouw nummer...

Verder is het helemaal mijn stijl....echt een lekker nummertje.....beetje bijschaven.......greetz speady

lekker hoor!
voor een eerste vin ik hem echt heel erg goed.
qua orginaliteit is het misschien niet het beste maar daar moet je denk ik in groeien!

Ik zou zeggen : MEER VAN DATTUM

Dank voor de reacties

Dank voor de reacties

Ik ben het inderdaad volkomen met je eens dat 't qua originaliteit er nogal aan schort, maar hopen dat dat gaandeweg vanzelf wel komt. Toch ben ik best wel tevreden. Misschien was 't ook meer een nummertje om de basis een beetje te ontdekken.

Wat betreft de vocals, die komen van een sample cd set (8 CD's) van ik geloof Databecker die destijds voor maar fl 30,- in de winkel lag.

Bedankt iedereen

uhm ja kweenie goed hoe ik het moet zeggen maar ik vind de leads niet echt bij de zang passen. vooral vanaf min 1.00. ook is het "draai aan cut-off" gehalte wel erg hoog en dat maakt de lead zeer eentonig. anyway voor een eerste productie wel aardig.

Ik ben het met Quibbler eens, die zang en lead passen niet bij elkaar. Het valt niet heel erg op, maar er klopt gewoon iets niet qua klank en ritme. Verder vind ik het totale geluid iets te kaal, probeer er nog een arpeggio of string bij te gooien. Want de aanloop naar de "chorus", met die roffel en kick opmaat zegmaar, is heel bombasitisch en daarna val je soort van in een leegte...

suc6 ermee

Over die vocals hebben jullie inderdaad gelijk. De track loopt op 140 BPM en de vocals zijn origineel op 100 BPM. Nogal een verschil wat met timestretchen alleen maar lelijker klonk. Ach ja, als een nummer ooit de moeite waard zou zijn naar een label op te sturen, dan is het verstandiger om een eerst een goeie zangeres te vinden, die er gelukkig een in mijn buurt rondloopt. Wat betreft de 'kaalheid', zelf heb ik het idee dat als ik er nog een arpeggiator of iets dergelijks bij gooi dat 't dan te chaotisch gaat klinken, maar dat zou ook aan mijn nog beperkte afmixkwaliteiten kunnen liggen.

Probeer anders ipv een arpeggio zelf iets in te spelen wat op een arpeggio lijkt. Een beetje ingetogen, met misschien een filter erover om het wat naar achteren te plaatsen...

ik werk zelf nooit met zang eigelijk, maar ik ben wel benieuwd, als je weet dat je zang op 100 bpm is, hoe kan je de zang dan naar 140 bmp stretchen?

Alles is al gezegt,
toch is het arrangement wel goed, standaard maar goed.

probeer niet een stijl te imiteren maar probeer je eigen steil te ontwikkelen.
Een standaard trence nummer maken kan bijna iedereen op dit forum.

Maar een eigen stijl kom je niet vaak tegen....helaas......

Origineel geplaatst door bambamstudio

Maar een eigen stijl kom je niet vaak tegen....helaas......

Amen, Bambam.....:)

voor een eerste productie vind ik t heel geslaagd. De vocal is idd op sommige delen niet goed passend, op sommige stukjes weer wel. Het doet me overigens onverbiddelijk aan "better off alone" denken....niet echt vreemd als je ff de bassline schematjes naaast elkaar houdt ;)

Voor de eerste track niet slecht. Ik vind de vocals niet echt bij de melodie passen. Sample cd fzo ? En verder weinig origineel. Er mag ook best wel een wat stevigere baslijn in. Maar nogmaals, voor een eerste produktie zeker niet slecht.

Back