Bestaan er geluidskaarten die uw algemene VST / VSTi's helpen processen?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Bonjour allen!

Dit is mijn eerste post en vind het wel alvast een goede vraag gezien niemand van mijn producing maten mij hier een antwoord op kan geven:

Zijn er geluidskaarten (alle misschien?) die uw algemene (niet speciaal ervoor ontwikkelde!) VST / VSTi's mee helpen berekenen (en dus uw cpu helpen ontlasten)?

Ik hoor nooit iemand zeggen van "mijn geluidskaart is toch lekker sneller als de uwe!" of hier word nooit over gesproken in reviews. Dus ik neem aan dat dit niet bestaat helaas.

Maar zou toch fucking handig zijn moest uw cpu zich met uw sequencer kunnen bezig houden en uw geluidskaart met het geluid (de VST / VSTi's etc) en de externe midi shit.

Iemand die mij hier een antwoord op kan geven ben ik dankbaar tot in de eeuwigheid der tijden!! :-)

Greets!

Merci voor je antwoord, maar dat dat wist ik wel al. Er zijn ook geluidskaarten met DSP's on board heb ik gelezen.

Er bestaan bv. de powercore kaarten, daarvoor zijn speciale VST's voor ontwikkeld met 0 CPU consumptie. Maarja, of die iets waard zijn weet ik ook niet.

Ik zoek echt iets voor algemene VST's eigenlijk. (zoals de receptor)

Groeten

Origineel geplaatst door Dr.Drane
Merci voor je antwoord, maar dat dat wist ik wel al. Er zijn ook geluidskaarten met DSP's on board heb ik gelezen.
mijn emu kaartje heeft een DSP onboard om effecten te draaien zonder CPUbelasting
maar geen VST`s

Origineel geplaatst door Ramoonus
mijn emu kaartje heeft een DSP onboard om effecten te draaien zonder CPUbelasting
maar geen VST`s

Dat wist ie dus al zegt ie, maar dat zoekt ie juist niet :maffia:

Het antwoord is gewoon simpel: Nee... helaas...
Wil je meer kracht voor je algemene Vsti's of VstFx... gewoon snellere CPU en/of meer geheugen in je pc stoppen!

Er bestaan bv. de powercore kaarten, daarvoor zijn speciale VST's voor ontwikkeld met 0 CPU consumptie. Maarja, of die iets waard zijn weet ik ook niet.

Ik zoek echt iets voor algemene VST's eigenlijk. (zoals de receptor)

Groeten

voor zover ik weet bestaat dit dus idd niet. Maar je kunt natuurlijk altijd gewoon een snellere cpu in je computer zetten met hetzelfde effect :)

Origineel geplaatst door Ramoonus
maar geen VST`s

Emu 1616m ? Ben je er tevreden van? Hoe gebruik je die fx dan als ze niet in ne VST zitten? Gewoon over alle kanalen (je ouput)?

Origineel geplaatst door Subgroover
Het antwoord is gewoon simpel: Nee... helaas...
Wil je meer kracht voor je algemene Vsti's of VstFx... gewoon snellere CPU en/of meer geheugen in je pc stoppen!

Of sparen voor ne receptor. :( Gaat effe duren.
Want ik wil alles live kunnen brengen op mijn laptop.

Merci voor de reacties!

Er zijn overigens wel ontwikkelingen met betrekking tot de processing units op videokaarten. Kijk bijvoorbeeld eens hier :)

Ja nice alternatieven. :) Zeker als die GPU audio shit doorbreekt.

Maar denk dat die receptor dan nog het handigste gaat zijn in mijn geval. (maar helaas niet de goedkoopste)

Weet er iemand of die DSP fx in een sequencer op een bepaald kanaal gezet kunnen worden (als ge de interene mixer gebruikt)?

Greets

Emu 1616m ? Ben je er tevreden van? Hoe gebruik je die fx dan als ze niet in ne VST zitten? Gewoon over alle kanalen (je ouput)?
je kan de effecten als VST op een kanaal in je sequencer zetten
of op je in en uitgangen van je geluidskaart

Maar denk dat die receptor dan nog het handigste gaat zijn in mijn geval. (maar helaas niet de goedkoopste)

Volgens mij ondersteunt Receptor niet zonder meer alle VST's. Op hun website staat welke worden ondersteund.

Origineel geplaatst door Synthy
Volgens mij ondersteunt Receptor niet zonder meer alle VST's. Op hun website staat welke worden ondersteund.

Ja klopt hoor. Maar er worden zoveel goede vst's ondersteund dat ik de rest wel op mijn laptop zelf kan runnen zonder al te veel cpu zweet.

greets

geen geluidskaarten die dat doen................weet ik zeker.

http://www.plugzilla.com/
is net zoiets als receptor......(site is nu down btw)

Weet alleen niet wat de verschillen zijn..........:confused:

btw, die uad is een omgebouwde videokaart.

Origineel geplaatst door plieuw
geen geluidskaarten die dat doen................weet ik zeker.

http://www.plugzilla.com/
is net zoiets als receptor......(site is nu down btw)

Weet alleen niet wat de verschillen zijn..........:confused:

btw, die uad is een omgebouwde videokaart.

Die plugzilla is blijkbaar voor alle VST's en niet voor specifieke. Ben es benieuwd als site terug online is om daar es wat te checken.

Een 2e laptop zou dat veel slechter zijn als ne receptor eigenlijk? (als we ene uit zelfde prijsklasse nemen)

greets

Komt daar nog bij kijken dat je een extra licentie moet kopen voor je ( alreeds aangekochte ) vsti's , wel tegen een verminderde prijs

Volgens mij niet voor alle. Voor een hoop vst's is een soort van update gratis beschikbaar, mits je het origineel al in je bezit hebt. Als je bijvoorbeeld Native Instruments B4 II bezit, hoef je niet bij te betalen.

Wel raar hoor dat er niet een extern kaartje in je komputer
geschoven kan worden die de CPU ontlast. Kan je ook voor een
hoop andere dingen als vst's gebruiken.

Ze maken van alles en nog wat die fabrieken en ze proberen
overal geld aan te verdienen, maar zoiets simpels zijn ze
nog niet op gekomen.

Het zou een goede upgrade zijn voor sommigen.

Back