Oude Casio als midi-controller

Visnet

Nieuwkomer
Hallo!

Ik probeer mijn oude (tweedehands) Casio CTK530 als midi-controller te gebruiken voor het programma Reason. Ik kom er echter zelf niet uit. Ik heb een kabel gekocht van midi naar 'gameport' (die waar je je joystick op aansluit, zoeen), de ene kant in de computer gestoken en de andere kant in mijn keyboard (midi-in in midi-out en andersom) in de veronderstelling dat dit wel zou werken. Helaas werkt het zo niet. Heb ik software nodig, of moet ik misschien iets instellen op mijn keyboard? Het keyboard heb ik tweedehands gekocht en ik heb er geen software/handleiding bij. De handleiding heb ik wel in het spaans gevonden maar daar kom ik ook niet echt verder mee. Ik hoop dat iemand meer ervaring heeft en kan vertellen wat ik fout doe.

Alvast bedankt!

je hoeft geen midi out kabel in de midi in jack van de casio te stekekn aangezien deze toch geen data ontvangt ...reason zendt namelijk geen midi data uit ..

Waarschijnlijk moet je eerst instellen dat je casio midi signalen uitzendt, en dat Reason ze ontvangt. (midi-kaartje instellen submenuutje ergens, of die 'bus waar ie inzit. ). Ik heb iig gevonden dat die CTK 530 midi compatibel is. Je stopt zoals tall lad al zei 1 kabeltje in de midi out van je keyboard. Ik denk dat het midi knopje boven de demo knop zit. Druk eens op mode en dat knopje oid? als het mooi is zie je verschillende opties in je scherm/led display. Midi kent nl. 3 modi: master/slave/thru. Master moet jij hebben in principe. Local geheten zo te zien.

een engelse midi implementatie chart voor je aftertouch e.d., dat zal je inmoeten stellen geloof ik in reason, staat wel in die spaanse handlleiding. Ik denk dat je keyboard wel midi signalen uitzend, maar dat reason ze nog niet zo lekker ontvangt. Succes!

Back