Sidechain in Logic ??

glennplumber

Kneed je synth
Op de een of andere manier krijg ik het in logic niet voor elkaar ?

Iederkeer met verschillende gate's verdwijnt de side-chain knop of de listen knop ... in iedergeval de knop om aan te geven dat je samenwerking wilt.

Ik heb het op verschillende bussen geprobeerd en ook op dezelfde bus ... maar het lukt op de een of andere manier niet ?!

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Alvast bedankt !! :)

Origineel geplaatst door Subgroover
Welke Logic op welk platform gebruik je???

Ik gebruik logic op de pc ... maar volgens mij mag dat (in deze) niet heel veel uitmaken .. toch ??

welke compressor gebruik je? een standaard logic compressor?

op vst gebied vind ik sidekick v3 wel een fijne sidechain (hoewel, hij drukt alleen ritmisch het volume omlaag eigenlijk, dat is net even iets anders dan compresssen, maar wel een bruikbare plug)

het nadeel is dat je er maar 4 instanties van kan gebruiken, maar daar valt ook wel mee te leven toch?

Ik gebruik de Kjaerhus GUP1 en ik heb een gate van Sonalksis, maar ook de logic plugs gebruik ik !

Nadat het hier niet mee lukte heb ik de sidekick ook geprobeerd en deze loopt vrijwel gelijk vast ??

Maar je brengt me wel op een idee !! Ik zal de manual van de logic gate eens doorlezen misschien dat die wat opheldering geeft ?

En als iemand nog een idee heeft hoor ik het natuurlijk graag !

Thx :)

Origineel geplaatst door BWE-Pro
Weet neit hoe dat in 5 zit maar hier in pro zit er gewoon op de compressor een sidechainknopje waaraan ik ene track kan koppelen met bv een basdrum.

Dat is dus het vreemde .... die knop verdwijnt dus gewoon uit mn GUP-1 en sonalksis plugs ?? Maar ik zal het eens met de logic plugs gaan proberen :)

Origineel geplaatst door BWE-Pro
Ik weet wel dat in logic express ook niet op alles de sidechain functie zit... misschien de versie 5 gewoon beperkt.
Al eens ind e manual gekeken of er wat van in staat?

Jepz ... daar staat als tip het via een bus aan te sturen. Maar ik heb nog niet de mogelijkheid gehad het te proberen. Ga ik wel snel doen :)

Gebruik gewoon de compressor van Logic 5.5 op je pc voor Sidechaining!
Geen andere gebruiken, logisch dat daar de sidechain-knop uit verdwijnt, want die zijn helemaal niet geprogrammeerd voor de sidechainfunctie die in Logic zit.

De enige die ook werkt in Logic is de compressor uit de TC Native Bundle, maar zelfs daar moet je niet het Logic-sidechain-knopje gebruiken, maar een extra losse plugin laden die voor de sidechain functie zorgt!

Logic 5.5 compressor werkt perfect voor sidechaining, precies dezelfde compressor als in Logic Pro. Alleen in Logic Express zit geen sidechain functie!

Gebruik gewoon de compressor van Logic 5.5 op je pc voor Sidechaining!
Geen andere gebruiken, logisch dat daar de sidechain-knop uit verdwijnt, want die zijn helemaal niet geprogrammeerd voor de sidechainfunctie die in Logic zit.

De enige die ook werkt in Logic is de compressor uit de TC Native Bundle, maar zelfs daar moet je niet het Logic-sidechain-knopje gebruiken, maar een extra losse plugin laden die voor de sidechain functie zorgt!

Logic 5.5 compressor werkt perfect voor sidechaining, precies dezelfde compressor als in Logic Pro. Alleen in Logic Express zit geen sidechain functie!

Ok dan ... Thx voor deze info !!!!

Heb je ook enig idee waarom dat zo werkt in Logic 5.5 ? Dit is eigenlijk de eerst keer dat ik tegen een beperking van het programma aan loop !! En ik gebruik logic toch al weer een jaartje of 6 a 7

Thx !!!! :)

Origineel geplaatst door glennplumber
Heb je ook enig idee waarom dat zo werkt in Logic 5.5 ? Dit is eigenlijk de eerst keer dat ik tegen een beperking van het programma aan loop !!

Nee, je moet het niet zien als beperking van Logic, maar als logisch te verklaren programmeerwerk van de VST-plugin programmeurs.

Alle VST plugins moeten namelijk platform-compatible zijn. Alles moet draaien op alle versies van Logic, Cubase en Cakewalk en ga zo maar door. De Sidechain functionaliteit die in Logic zit is niet aan de sturen door een externe VST plugin, dus wordt die dan ook niet gebruikt, alleen de Logic plugins gebruiken deze. Je zou het kunnen zien als extra functionaliteit Binnen Logic. Een functie die alle andere sequencers trouwens tot op heden nog steeds missen. Cubase heeft bijvoorbeeld pas sinds kort (Cubase 4.1 geloof ik) een interne Sidechain optie... NU PAS!!!

Als VST plugin programmeurs graag een sidechain compressor willen maken, moeten ze zelf iets verzinnen. Zo zijn er diverse Sidechaincompressors gemaakt, allemaal voornamelijk met het doel om binnen Cubase te kunnen 'sidechaincompressen'. Ze zijn allemaal zo geprogrammeerd om d.m.v. de super beperkte routingmogelijkheden van Cubase toch een key input / sidechain input van een compressor te emuleren...

Het is dus juist geen beperking van Logic (want geloof me... Logic heeft nauwelijks beperkingen), maar eerder een extra'tje!!! :P

Nee, je moet het niet zien als beperking van Logic, maar als logisch te verklaren programmeerwerk van de VST-plugin programmeurs.

Alle VST plugins moeten namelijk platform-compatible zijn. Alles moet draaien op alle versies van Logic, Cubase en Cakewalk en ga zo maar door. De Sidechain functionaliteit die in Logic zit is niet aan de sturen door een externe VST plugin, dus wordt die dan ook niet gebruikt, alleen de Logic plugins gebruiken deze. Je zou het kunnen zien als extra functionaliteit Binnen Logic. Een functie die alle andere sequencers trouwens tot op heden nog steeds missen. Cubase heeft bijvoorbeeld pas sinds kort (Cubase 4.1 geloof ik) een interne Sidechain optie... NU PAS!!!

Als VST plugin programmeurs graag een sidechain compressor willen maken, moeten ze zelf iets verzinnen. Zo zijn er diverse Sidechaincompressors gemaakt, allemaal voornamelijk met het doel om binnen Cubase te kunnen 'sidechaincompressen'. Ze zijn allemaal zo geprogrammeerd om d.m.v. de super beperkte routingmogelijkheden van Cubase toch een key input / sidechain input van een compressor te emuleren...

Het is dus juist geen beperking van Logic (want geloof me... Logic heeft nauwelijks beperkingen), maar eerder een extra'tje!!! :P

Cooool !! Jah .... zo kan je het natuurlijk ook zien :)

Nu ik het snap werkt het ook prima ... dus bedankt.

En Thx voor deze opheldering !!

Glenn

is het niet gewoon een virus???

ik werk zelf met apple en daar heb je geen last virussen van maar het schijnt dat het op pc's nogal veel voor komt.

Origineel geplaatst door machine
is het niet gewoon een virus???

ik werk zelf met apple en daar heb je geen last virussen van maar het schijnt dat het op pc's nogal veel voor komt.

Een virus die voorkomt dat je kan sidechainen ??

Lijkt dat jou niet logisch glenn? Er zijn zat hackers die willen voorkomen dat jij op je pc met logic gaat zitten side-chainen!
Koop dan ook gewoon een mac! 8o)

Back