MicroKORG samples in Cubase SX3

C-Zone

Nieuwkomer
Kijk ik heb een MicroKORG en ik vraag me dus was hoe ik de samples uit me MicroKORG in Cubase kan krijgen,
zodat ik VST's kan maken enzo...

heeft iemand hier verstand van (vast wel)...

asjeblieft help me 8D

Ik gebruik Samplit (http://www.cdxtract.com/samplit.php) om synths en drumcomputers te samplen. Heel handig, je kunt instellen hoe je wilt samplen: iedere toets, om de zoveel toetsen. Ook kun je zeggen hoeveel velocity layers je wilt hebben. Samplit kent verschillende formaten en maakt dus kant en klare samplebanken aan voor:
* Halion (Steinberg)
* EXS24 (Apple)
* Kontakt (Native Instruments)
* Sampletank (IK Multimedia)
* Reason (Propellerheads)
* VSampler (MAZ Sound Tools)
* Soundfont (EMU)
* Gigasampler (Tascam)

Als je een vst-sampler als Halion of VSampler hebt, heb je dus meteen alle samplebanken in Cubase. Met Reason via Rewire gaat ook.

Het werkt heel simpel: Samplit stuurt via je midi out van de computer alle opdrachten naar de midi in van jouw Korg. Via de audio inputs (toewijzen en instellen) neem je de samples op.

De (oudere) demo versie die ik heb, is beperkt, maar je kunt wel alles doen (ook opslaan natuurlijk). De beperking zit hem alleen in het feit dat je voor iedere samplebank alles opnieuw moet instellen.

Als de nieuwe demo versie beperkter is, kan ik je wel aan de oude demo helpen.

Succes

Re: MicroKORG samples in Cubase SX3

Origineel geplaatst door C-Zone
Kijk ik heb een MicroKORG en ik vraag me dus was hoe ik de samples uit me MicroKORG in Cubase kan krijgen,
zodat ik VST's kan maken enzo...

heeft iemand hier verstand van (vast wel)...

asjeblieft help me 8D

De samples uit je MicroKorg? VST's maken? Wat bedoel je? Weet je uberhaupt wat je gekocht hebt? Heb je hem via MIDI aangesloten? Heb je de outputs aangesloten aan je geluidskaart?

Ik snap er niks van zo in ieder geval..

ik heb alles aangesloten ik hoor het op me computer...

maar ik wil zelf VST maken voor Fruityloops met me Korg

dat is mijn vraag in het makkelijk

Hahaha, snap er nog steeds geen reet van!

Wat wil je? Het geluid van je MK opnemen in Cubase? Je MK aansturen via Cubase? Allebei? Een MK heeft geen samples, het is een synthesizer. En VST's maken met je Korg? Lijkt me ook niet..

ik heb alles aangesloten ik hoor het op me computer...

Inderdaad een eenvoudige vraag, maar ik denk dat je op het synthforum helemaal fout zit,

hier moet je zijn

Daar vind je links hoe je kunt leren vst's te maken. Moet je alleen nog een manier vinden om een toetsenbord en monitor op je Korg aan te sluiten.

Succes ermee :geslaagd:

- Speel wat op de MicroKorg
- Neem dit op met Audacity en sla het op als een .wav file
- Herhaal dit voor elk geluid
- Download HighLife gratis hier: http://www.discodsp.com/highlife/
- Open de .wav files in HighLife

Klaar, u heeft een VST met MicroKorg geluidjes

Maar even serieus, met "zelf een VST maken" denkt iedereen hier (terecht) aan "hij wil een VST-plugin programmeren", dus met dingen zoals programmeertalen en Visual Studio en weet ik wat.

Wat er hier boven staat beschreven is geen programmeren.

Verdiep je even in de terminologie, dan wordt 't voor iedereen hier wat makkelijker te begrijpen wat je wilt.

Je kunt zoals ik hierboven al schreef, alle geluiden samplen met bijvoorbeeld Samplit. Je kunt ze dan opslaan in bijvoorbeeld Halion formaat en ze dan als samplebanks laden in de VST Halion. Die kun je gebruiken in FL Studio.

Vandaag mailde ik met een vriend die schreef dat hardware instrumenten binnen Cubase 4 tegenwoordig functioneren als een soort VST's. Misschien bedoel je dat, maar daar kan ik niets over zeggen, want ik heb geen Cubase 4.

Maar waarom zou je dat willen?
Je kunt je Korg gewoon met midi aansturen. Ben je klaar met je nummer, dan neem je de partijen via je geluidskaart op (midi is geen audio, je moet daarvoor wel de audio outputs van je Korg op je geluidskaart aansluiten).

Ik hoop dat je dat bedoelt...

Back