wat is beter

Raymond

Stamgast
Is voor muziek W2k beter of kan ik met een gerust hart overstappen naar Windows Xp?
Ik weet zeker dat die vraag als eens gesteld is, maar de vraag blijft waar.

Raymond
die af en toe klik en hiks en tiks ontmoet

Pak er een extra HD bij, kloon je oude HD.

Gebruikt die nieuwe bij een upgrade en kijk of het werkt.
Ben je er tevreden me dan zit je goed. Heb je tenminste een extra HD over. :)

Gebruik de zoekfunctie eens. Hierover is al een boel beschreven in de database.

Zelf zweer ik trouwens nog steeds bij win98SE

Origineel geplaatst door Yawgmoth

Same here.
Voor mij geen overdreven toeters en bellen vanuit redmond.
Stelletje gangsters daarzo.

Origineel geplaatst door Yawgmoth

Ja, dat zal vast wel. Geef ik je dus gelijk. Maar ik heb nu eenmaal 1 Gb aan geheugen en ik weet niet hoe ik dat onder W98 moet opgeven. Het loopt steeds vast.
Overigens heb ik 2 HD's, allebei dezelfde. En op 7200 toeren. In principe heb ik een heel nieuw SNEL systeem, maar op de een of andere manier lijkt het maar niet goed te gaan. Systeem:
Ik probeerde, vandaar mijn vraag, met CoolEdit de output uit Cubasis 4.0 op te pakken. Dat lukt niet goed, zonder ernstige vervorming. Ik wilde de pedalen van de Grand VST ook wel eens in het eggie horen.

Ik heb dus:

W2K prof.
Asus mobo met P4, 2.28 Gb
1 Gb intern geheugen
2 HD' 7200 toeren, 60 Gb groot
Audiophile geluidskaart 24/96 met laatste drivers van internet
Cubasis 4.0
The Grand VST
Voor wave-editing gebruik ik CoolEdit (niet Pro) met betaalde Studio plugins, Noise Reduction plugin
en verder, maar die doet even niet mee een Roland JV1010.

Of moet ik toch die expansion kaart piano voor die Roland kopen?
Over die Audiophile, ieder totnutoe geprobeerd programma zegt dat er geen audio/midi sync is in die kaart.
Moet ik soms een andere geluidskaart kopen? Dit ding is zo lekker helder van klank. Na Creative, Terratec en Hercules (allemaal van die x.1 kaarten) is dit een verademing.

Raymond

Raymond

Volgens mij heb ik ooit zo'n pagina gevonden die liet zien
hoe je W2000 (of was het nauw XP) kon tunen voor de beste audio prestaties.
Maar het is in iedergeval van groot belang, dat de drivers van je audiokaart echt heel goed
werken onder 2000. Misschien dat je met google iets kan vinden op bijv "win2000 audio tuning" ofzoiets.

Ik zelf heb XP gehad een tijdje..... qua performance wel ok, maar toch miste ik de stabieliteit.....

Zit nu weer op W2K Prof.... tot nu toe geen problemen.... moet wel toegeven dat ik alles met een Laptop doe en dat XP daardoor nogal moeite had met met USB MidiSport 2x2..... dat is de voornaamste reden waarom ik weer terug gegaan ben....

Greetz,

CP

Origineel geplaatst door sander
Misschien dat je met google iets kan vinden op bijv "win2000 audio tuning" ofzoiets.

Bedankt voor de tip. Ben gaan zoeken en gevonden. Leuke en interessante artikelen gevonden.
Luitjes, bedankt voor de adviezen. Ga weer effies studeren op dat alles.
Die Audiophile heeft ook digi-uitgang (SP/DIF) eens kijken of daar iets meer uit te halen is.

Je hoort ervan.

Raymond

Back