Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door da goose
zo... ze hangen en mijn eerste bevindingen zijn... WOW! wat een verschil!
Niet alleen de bass klinkt veel strakker en veel meer gecontroleerd maar ook het mid en hoog is meer gepositioneerd en je hoort ineens eens tuk meer detail.
Origineel geplaatst door Schaap01
Prachtig is dat hè, ik kon uuuuren achter elkaar bekende CD's weer beluisteren en nieuwe dingen ontdekken en/of beter horen hoe goed of slecht ze zijn opgenomen en je hoort veel beter de gebruikte effecten e.d.
Heb jij je hele plafond met RPG oid bekleed?
Henk

Origineel geplaatst door DenDer
Man...very nice allemaal....ik ga die dingen ook bouwen!!!
Doe ik mezelf en de buren ook een plezier en geen
meer aan de deur
![]()

Origineel geplaatst door da goose
Thanks!![]()
Maar ik geloof wel dat je een en ander door elkaar haalt... basstraps zijn absoluut GEEN isolatie, waarschijnlijk zul je bij een A/B vergelijk wel iets van demping krijgen maar dat is misschien 0.5db ofzo..
Als je wilt dat je buren geen last van je hebben zul je toch echt een kooi in kooiconstructie moeten maken en zelf dan nog heb je maar een beperkt aantal db verschil.
Als je zoekt op het forum kom je wel een en ander tegen maar reken er maar op dat het je een hoop geld kost en een hoop werk kost, ik spreek uit ervaring, ik was geloof ik €2500,- kwijt aan een zelfbouw constructie die een hoop tijd heeft gekost.
Ook is het nu ook echt niet zo dat de buren geen last meer van me hebben en de studio zelf is een behoorlijke sauna geworden en je moet regelmatig 'luchten' omdat het nu ook behoorlijk luchtdicht is.
Als je ECHT wilt dat je buren geen last van je hebben zul je moeten verhuizen naar een plek waar je geen buren hebt of naar een bejaardentehuis met stokdove mensjes en dan hun gehoorapparaten af moeten pakken.
Maar over de basstraps hier, ben er nog steeds erg blij mee, heb gister ff snel een 'sweeptestje' op het gehoor gedaan en dat klinkt al een stuk beter als ervoor, geen echt rare dips of peaks meer in ieder geval.
Of ik nog meer aan deze ruimte ga doen weet ik niet, waarschijnlijk ga ik binnen een jaar verhuizen dus ook nieuwe studioruimte met andere akoestiek, de traps kunnen dan wel gewoon mee uiteraard samen met wat nieuwe vriendjes tegen die tijd![]()

Origineel geplaatst door mischa
Het blijkt dat early reflections diffusen een betere optie is dan dempen . Zelfs goed gedempt meet je op verschillende plekken grote verschillen tussen freq responces .
Speel eens 1 khz af en ga langzaam met je hoofd van links naar rechts . De bedoeling is dat je dan 1 toonsterkte blijft horen . In de praktijk echter zul je sterke verschillen horen tussen verschillende locaties . Dit zelfs in een compleet dode kamer .
Een ruimte met aan de voorkant veel diffusors heeft hier veel minder last van .