TNT probleem :(

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Twee weken geleden stond er iemand van TNT aan de deur met een pakket met daarin m'n nieuwe synth. Maar er moesten invoerrechten betaald worden. Ik had geen geld in huis, dus is de postbode -zonder kennisgeving achter te laten- er weer vandoor gegaan... Sindsdien heb ik niks meer van de beste man vernomen...

Iemand die ervaring heeft wat je in zo'n situatie het beste kan doen? De klantenservice hielp niet zoveel, want die hebben een pakketnummer nodig en die heb ik dus niet. Ik heb ook al geprobeerd om dat pakketnummer via de afzender te krijgen, maar dat is tot op heden ook niet gelukt. :stupid

Fijne Situaties :(

Wat je kan doen is de douane bellen. Hiervoor moet je echter engelen geduld hebben. Zij kunnen aangeven (met de gegevens van de afzender) wanneer zij het aan TNT hebben overgedragen. Het zou best kunnen dat ze zelfs een track n trace nummer voor je hebben.

Afzender heeft vermoedelijk ook een track n trace nummer van de firma waar hij/zij te mee verzonden heeft. Contact opnemen met die firma met de vraag of zij meer info voor je hebben kan ook wel eens helpen.

Misschien kan je qua douane dit nummer bellen: http://www.douane.nl/overig/nationale_helpdesk_douane/

Je kan ook TNT nog een keer bellen met de vraag of zij een contactpersoon bij de douane hebben en of zij je dat nummer willen geven (na uitleg van je situatie natuurlijk :))

:okdan: Succes :okdan:

kan tnt klantenservice alleen met een pakketnummer werken?
ze kunnen toch ook kijken op welk afleveradres nog een pakket open staat, zeker als hierop een rekening hangt?
ik zou net zo lang met die klantenservice bellen/mailen tot ze helemaal gek van je worden, dan verschijnt zo'n pakket ineens hoor.

Lijkt me ook.

Ze weten jouw adres ook want daar moest het pakketje naartoe. Dus zal het voor hun mogelijk zijn om het te tracen. Maar goed, het is gewoon burocratie en die krijg je er alleen onder door ze helemaal gek te maken.
En bij iedereen die je belt de naam vragen en dat plus tijdstip opschrijven en gebruiken bij de volgende gesprekken. En als je om het kwartier moet gaan bellen is het altijd nog goedkoper dan 1/10 van die synth.

Re: TNT probleem :(

Maar er moesten invoerrechten betaald worden. Ik had geen geld in huis, dus is de postbode -zonder kennisgeving achter te laten- er weer vandoor gegaan... Sindsdien heb ik niks meer van de beste man vernomen...

Het is mij ook wel eens overkomen dat ik geen geld in huis had. Toen heeft TNT het gewoon aan het einde van de bestelronde op het postkantoor gedumpt, waar ik het de volgende dag kon afhalen. Ik heb toen alleen wel zo'n briefje gekregen inderdaad.

Ik weet in ieder geval van aangetekende stukken dat ze maar één keer worden aangeboden en daarna direct naar het postkantoor gaan. Misschien is dat bij import ook zo.

Overigens dumpen ze hier de pakjes ook nog 's niet bij het dichtstbij gelegen postkantoor, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Misschien te combineren met deze thread?

Wel weer erg slecht van de TNT. Verder geldt bij dit soort bureaucratien inderdaad: helemaal gek maken en bij elke bocht laten blijken dat jij helemaal niks te maken hebt hoe hun interne processen in elkaar zitten. Voor jou tellen alleen de algemene voorwaarden en als die zeggen dat de postbode een briefje moet afgeven, dan had dat gewoon moeten gebeuren.

Zo is het afgelopen: :biertje:

Attachments

• cs15.jpg
    cs15.jpg
    58 KB · Bekeken: 91
Ik ben vandaag nog maar eens naar het postkantoor gegaan en heb nogmaals mijn verhaal gedaan. Het bleek, dat omdat het pakket zo groot was, ze 'm niet op de standaard plaats gelegd hadden, maar ergens anders. Een samenloop van omstandigheden dus, maar met een goede afloop. Uiteindelijke kosten voor een splinternieuwe CS-15 uit Japan, inclusief verzendkosten, invoerrechten, enz.: 435 Euro. eBayen kan nog steeds leuk zijn. :)

Dit soort verhalen zijn het leukst als het toch nog goed afloopt.

Nu nog de synth aan een inburgeringscursus onderwerpen. :)

TNT is wel met meerdere dingen niet goed bezig :(

ik op vakantie, pakketbezorger denkt bij mij iets te moeten brengen en dumpt zomaar pakket in niet op slot staande schuurdeur. pakket niet voor mij en komt nog bij me in de schuur ook :stupid

niets afgetekend bij de buren of wat dan ook, pakketbezorger pleegt huisvredebreuk en probeert nog een keer terug te komen om pakket weer op te halen... "toch verkeerde adres". inmiddels is de schuur wel op slot (hulde aan de verzorgers van mijn plantjes en diertjes) waar hij anders zomaar spullen uit mijn schuur mee zou nemen.

ik handel dus niet meer met TNT :r

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik ben vandaag nog maar eens naar het postkantoor gegaan en heb nogmaals mijn verhaal gedaan. Het bleek, dat omdat het pakket zo groot was, ze 'm niet op de standaard plaats gelegd hadden, maar ergens anders. Een samenloop van omstandigheden dus, maar met een goede afloop. Uiteindelijke kosten voor een splinternieuwe CS-15 uit Japan, inclusief verzendkosten, invoerrechten, enz.: 435 Euro. eBayen kan nog steeds leuk zijn. :)

Gelukkig is het goed afgelopen :)
Veel plezier met je nieuwe kindje :W

Origineel geplaatst door Boemtsjak
..maar 230 Volt aan pure boerenkool. :)

:dubbel: subliem

Origineel geplaatst door proleron
TNT is wel met meerdere dingen niet goed bezig :(

ik op vakantie, pakketbezorger denkt bij mij iets te moeten brengen en dumpt zomaar pakket in niet op slot staande schuurdeur. pakket niet voor mij en komt nog bij me in de schuur ook :stupid

niets afgetekend bij de buren of wat dan ook, pakketbezorger pleegt huisvredebreuk en probeert nog een keer terug te komen om pakket weer op te halen... "toch verkeerde adres". inmiddels is de schuur wel op slot (hulde aan de verzorgers van mijn plantjes en diertjes) waar hij anders zomaar spullen uit mijn schuur mee zou nemen.

ik handel dus niet meer met TNT :r

Tsja.. Die managers bezuinigen, betalen de werknemers minder. En verdienen bakken met geld.
Die bezorgers krijgen per pakket betaald dus ze willen het zo snel mogelijk dumpen.

Is dat nou zoveel voordeliger die prijs? Ik kan me niet voorstellen dat iemand meer dan 450 euro voor een CS15 neerlegt? (350 lijkt me wel een normale prijs toch?)

Origineel geplaatst door smackos
Is dat nou zoveel voordeliger die prijs? Ik kan me niet voorstellen dat iemand meer dan 450 euro voor een CS15 neerlegt? (350 lijkt me wel een normale prijs toch?)

shit, ik heb er pas 1 weggedaan voor 650. zo kom ik ook nog in je knakenpoetserboekje! ;)

het is toch wel een leuke synth hoor, ik ben zelf geen grote liefhebber (bleek weer) va vco en vcf uit deze serie, maar qua mogelijkheden doet ie op de sequencer na eigenlijk niet onder voor de cs30. en die doet toch ook gewoon 800 tot uitschieters naar 1100.
wat normaal is, blijft voer voor discussie, maar ik ken (naast de koper) nog 2 mensen die m van me wilden overnemen. en ik had m niet eens te koop gezet.

Back