Aphex Twin!! | State-X New Forms Festival | 14/15dec.

Origineel geplaatst door Kraan
[Edit] Laptop performance... Brrrrr..... [/Edit] [/B]

de laatste paar jaar doet hij alleen traktor sets, niet echt zo enorm hype-waardig dus

Origineel geplaatst door ez`
de laatste paar jaar doet hij alleen traktor sets, niet echt zo enorm hype-waardig dus

inderdaad, bah..... maar tja als het lekker klinkt qua sound en compositie ben ik van de partij!

laptop performance is daarom nog geen synoniem voor een (traktor) djset ...
Dacht die op melt festival ( 2006) wel live speelde ( definition of a live performance ..anno the third millennium )
Jackosn and his computzr band ...ook wel vet ...utopia ..vrie goe zu moat ...

Origineel geplaatst door Cisco
Altijd dat gezeur! Gaat toch om de muziek, niet om de f@cking gear all the time!
je vindt ze goed of niet! En hebben hun sporen volgens mij al meer dan verdiend!
Ik vindt het vet iig! Thanx voor de link..

Niet mee eens, ik wil ook graag zien dat iemand lekker bezig is met allerlei dingen en
niet iemand die alleen met effectjes ofzo zit te klooien. Ik ga niet dokken voor een playbackset.

Origineel geplaatst door gerrie79
inderdaad, bah..... maar tja als het lekker klinkt qua sound en compositie ben ik van de partij!

jep.. 't wordt zeker vermakelijk .. maar tis gewoon niet echt flyer-headliner / bold-font hype waardig :)
(alhoewel, misschien neemt ie eindelijk ns z'n fenix of synthacon mee naar een optreden?!)

Altijd dat gezeur! Gaat toch om de muziek, niet om de f@cking gear all the time!
je vindt ze goed of niet! En hebben hun sporen volgens mij al meer dan verdiend!
ja en nee,...
want bv pendulum is ook dik en "settled "qa sounds
maar live feeling ,...uhhh kvoel t nie,.........egnie
klinkt asun dikke dyk!

idd hoorde ik een ?6/8/10 geen idde aantal jaremn geleden @twin op lowlands...
niet te byzonder
misschien begreepkt niet?
haha
\
:Z zag afgelopen jar plaid ...live en was ook fat ,..aleen geen show/live idee
watdan?luistereen .

Altijd dat gezeur! Gaat toch om de muziek, niet om de f@cking gear all the time!je vindt ze goed of niet! En hebben hun sporen volgens mij al meer dan verdiend!

ff volledig off topic....Aphex twin a.k.a. Richard D. James is één enkele man desondanks de naam...Dit is onze beste man...

Attachments

• rdj.jpg
    rdj.jpg
    27,2 KB · Bekeken: 110
...Aphex twin a.k.a. Richard D. James...

en AFX en caustic window en polygon window etc.
Onlangs verscheen zijn laatste CD als the Tuss en net als de analord series is het redelijk 'back to old skool' dus ik ben benieuwd of hij live nu ook meer analoog gaat werken/klinken.

Als ik betaal om een artiest live te zien wil ik hem ook graag live zien. Om nu te betalen om alleen iemands kop te zien...

Een laptopset staat voor mij gelijk aan een iets uitgebreide DJ-set. En daar kun je een oneindig lange welles-nietes discussie over houden.

Laten we voorop stellen dat het in ieder geval wel eerlijk is dat ze het erbij zetten. Ik heb al twee keer meegemaakt dat ik naar een artiest ging, wat achteraf een DJ-set bleek te zijn. Namelijk Amon Tobin in de Melkweg en Four Hero in het Hedon in Zwolle. En Daft Punk viel mij qua performance met de 2 laptopjes op Pukkelpop vorig jaar ook een beetje tegen. Daar zetten ze dan een enorme show tegenover om het nog een beetje interessant te maken.

@ R-ond: Die aantal jaren geleden dat Aphex Twin op Lowlands was, deed hij een DJ-set. Dat was inderdaad behoorlijk mager. Voor mij zou Aphex Twin interessant zijn als hij met z'n bakjes op het podium zo gaan staan, en het in een compleet geschifte improvisatie zou ontaarden.

@Teluur: Analoog werken met een laptop zal er dus wel niet inzitten. ;)

Maar ja, ieder zijn ding natuurlijk. De mensen die het wel vet vinden hebben natuurlijk groot gelijk (net zo zeer als de mensen van wie het niet hoeft).:koffie:

Als hij de Analords serie gaat vertolken is het uiteraard wel een uitgesproken manier om wat leuke bakjes mee te nemen. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het; dus dan ga ik toch veel liever naar een Sendex of Matt 2nd gig [bijvoorbeeld]. Ik vind het jammer dat veel high profile artists het [nog steeds] met laptops doen [heb ik zelf ook gedaan in een ver verleden, maar nu niet meer, dus ik weet er alles van].

Maar State-X, dat is nog zo ver weg... ik las de thread titel en dacht "huh, dat is toch pas in de winter".

Origineel geplaatst door Kraan
Een laptopset staat voor mij gelijk aan een iets uitgebreide DJ-set. En daar kun je een oneindig lange welles-nietes discussie over houden.

Wat een conservatief standpunt. Een voorbeeld: Icarus die met max/msp improvisaties maken spelen live. De muziek die zij op dat moment laten horen is nog niet eerder op die manier gespeeld/gemaakt/tevoorschijn gekomen.

Origineel geplaatst door Breed
. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het; dus dan ga ik toch veel liever naar een Sendex of Matt 2nd gig [bijvoorbeeld].

Hee...

Doen die gasten nog livestes dan?

zoals ik al zij, als het maar lekker knalt! oogjes toe en de dansvloer onveilig maken :D

Back