Aphex Twin!! | State-X New Forms Festival | 14/15dec.

Origineel geplaatst door Audio Culture
Wat een conservatief standpunt.

Het zij zo.

Het tweede deel van je tekst volg ik niet helemaal, maar lijkt me ook weinig relevant. Er zijn ook genoeg mensen die een DJ-set van bijvoorbeeld Tiesto uniek en iedere keer opnieuw onovertroffen vinden. Ik vind zoiets onorigineel en niet waardig om 'live' genoemd te worden. Ik trok ook met opzet de vergelijking met een uitgebreide DJ-set. Iets als bijvoorbeeld DJ-Shadow doet, met wat sampletjes en dergelijke. Voor mij leuk bij gebrek aan beter, maar toch echt een paar treden in waardering lager dan een 'echte' live performance. Laptops doen mij aan een Lan-party denken, niet aan een optreden (in geval van standalone gebruik). Ik zal een heel betoog over de charme en de toegevoegde expressionele waarde van 'echte' instrumenten achterwege laten. Dat zou het nog conservatiever, en met sentiment doordrenkt maken. :Z

Dat zijn dus allemaal persoonlijke opvattingen, die voornamelijk op smaak gebasseerd zijn. Eigenlijk niet echt discussiewaardig, omdat je het toch niet met elkaar eens wordt. Een weerwoord is welkom, maar ik laat het verder hierbij. :biertje:

met een laptop kan je zoveel doen. mp3's draaien / mixen, je email checken of een echte liveset doen met allemaal softsynths... de term 'laptop act' is dus eigenlijk helemaal geen goede benaming.

Origineel geplaatst door elektrovolt
een echte liveset doen met allemaal softsynths...

Whooohaha...

Laptop act blijft laptop act. Halfbakken toestanden dus.
Live = Live. Punt uit.

Eens kijken of iedereen nog zo enthousiast zou zijn als je zou weten dat de tracks niet door een laptop, maar door een DAT player zou worden afgespeeld.

En wat gefrunnik aan knopjes op het scherm verandert daar geen BAL aan.
Ik ben best fan van Aphex, maar ik betaal zeker niet om naar smans laptop te staan staren.

Aphex muziek = studio geknutsel. En als dat niet live te verwezenlijken is, blijf dan thuis.

Origineel geplaatst door Ro9
Wil je als een fetisjist naar gear gaan gluren waarvan je toch alleen de achterkant ziet?
ik denk dat skeletor het meer nog vanuit het 'band perspectief' bekijkt, dus echt spelen op de instrumenten en niet alleen maar kijken naar wat matig tweaken...

Is een MPC met voorgeprogrammeerde songs meer live dan een laptop met ableton vraag ik me dan af???

En Junkie XL die met een Yamaha AW4416 en een monosynth digitaal opgenomen sporen afspeelt en af en toe aan de cutoff draait. Is dat dan meer live dan iemand die met logic audio een set doet?

Ik heb veel vette en slechte computer based acts gezien. En met andere gear net zo goed vette en slechte sets gezien. Ik vind op play drukken en dan in het rond gaan springen inderdaad ook vrij nep, ongeacht of het met een computer, een audio workstation of een sequencer/sampler is.

Mijn livesets waren bijvoorbeeld met Ableton maar alleen clips van tevoren opgenomen, geen songs. Kon dus alle kanten op en een song kon uit welk materiaal dan ook bestaan, zelfs live gesamplede zaken. Doorgaans kies je wel wat zaken die je bij elkaar gematched had maar het blijft 1 grote elkaar opvolgende hoop audio die elke keer weer anders is.

De muzikant kiest zelf de aanpak.....

Een liveact met 100 KG aan gear, jammend, zwetend, vloekend & grijnzend maakt een set als bezoekend 'muzikant' echt nog wel wreder qua belevenis dan iemand duf achter een laptopje achter zn vaste file in Winamp, fakend en al. Dan is de waarde 'muziek' niet genoeg voor het optreden, maar improviserend als een achtelijke om maar wat wreeds te kunnen toveren: dát maakt het nog alleen maar gruwelijker!!

Hmmm Kraftwerk doet al 5 jaar shows met laptop.... hoor daar bijna niemand over.

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Een liveact met 100 KG aan gear, jammend, zwetend, vloekend & grijnzend maakt een set als bezoekend 'muzikant' echt nog wel wreder qua belevenis dan iemand duf achter een laptopje achter zn vaste file in Winamp, fakend en al. Dan is de waarde 'muziek' niet genoeg voor het optreden, maar improviserend als een achtelijke om maar wat wreeds te kunnen toveren: dát maakt het nog alleen maar gruwelijker!!

Achter 'n laptop + knoppenbox hoeft niet fake te zijn, je kunt zelfs nog meer flexibel / improviserend / arrangerend zijn dan een liveact met 100 kg aan gear.

Als je gear wilt zien ga dan naar de muziekwinkel of naar north sea jazzfestival.

Origineel geplaatst door mansher
ff volledig off topic....Aphex twin a.k.a. Richard D. James is één enkele man desondanks de naam...Dit is onze beste man...

ik heb ook zoon rode baard - zou daar t talent in zitten ,..
kheb wel langer haar ,...datist niet !!

iemand link naar zn studio nee he ,..is nog nooit voorby gekomen

Origineel geplaatst door smackos
Dan weten we in ieder geval waarr de helft van de culturele begroting van Den Haag naar toe gaat :D

strijk jij daar niet wat van op dan ,...?:{ :{ ...:D

Origineel geplaatst door R-ond
ik heb ook zoon rode baard -

Origineel geplaatst door gerrie79
die moet ik ff zien dan :D

hiermoetje mee doen wil graag incognito blijven
8D :okdan:

Attachments

• baard a.jpg
    baard a.jpg
    11,6 KB · Bekeken: 95
Hmz. Dus dan zou mijn rooie baard mn skillz dus ook upgraden?

XtreBaard.jpg

Dan maar weer eens aan laten groeien dan.

Back