laden vanuit USB-stick naar Motif- ES

Keyss

Nieuwkomer
Heeft iemand ervaring met het laden van sounds via een USB-stick naar een Motif ES?

Ik probeer het te laden, maar zodra ik de USB stick erin steek, en de dialknop naar USB draai, loopt ie vast!
rara??

Alvast bedankt!

hier geen last van, gebruik je misschien een u3 smartdrive?
veel synths werken namelijk niet goed met smartdrive usb sticks, beter is het om de u3 partitie te verwijderen dan en een schone geformateerde usb stick te gebruiken.

Hoi Keyss,

Ik heb 2 USB sticks en de ene vind de ES goed en de andere vind de ES helemaal niet leuk. Loopt welliswaar niet vast, maar "ziet" hem ook niet.

Kan dus gewoon een incompatibiliteit zijn. Goed kans dat hij met een anders stick probleemloos werkt. Helaas valt van te voren nooit te zeggen wat wel en niet werkt.

L56 Out...

Ik heb inderdaad een U3 stick! Sandisk 2GB...beetje jammer om alle software eraf te halen van de stick!
Is er echt geen andere oplossing?
Zijn er meerdere mensen die problemen met U3 icm Motif ES?!

Een niet U3 2 gb stick kost nog "maar" 20 euro ofzo. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar persoonlijk vind ik dat de moeite niet...

Zelfs een usb cardreader werkt bij mij. Met CF kaarten, SD kaarten of Smart Media. Alles wat je hebt liggen kun je zo proberen. Hoeft dus niet persee een USB stick te zijn.

L56 Out....

Origineel geplaatst door Keyss
Ik heb inderdaad een U3 stick! Sandisk 2GB...beetje jammer om alle software eraf te halen van de stick!
Is er echt geen andere oplossing?
Zijn er meerdere mensen die problemen met U3 icm Motif ES?!

De U3 sticks werken dus niet met synths (of andere apparaten). Dat komt omdat U3 2 "schijven" gebruikt en synths zien alleen de eerste waar dus die U3 software op staat. Persoonlijk vind ik U3 iets waar je dus echt helemaal niks aan hebt omdat het weer eens afwijkt van een USB standaard die verder prima werkt. Wat moet je nou met die U3 software...

Origineel geplaatst door Sjaak
...Wat moet je nou met die U3 software...

Mijn punt ook.. ik gebruik een memorystick om bestandjes op te zetten en af te halen, dan heb ik niet een makkelijk hulpprogrammaatje erbij nodig om alles te ordenen en weet ik het wat allemaal... jeuz' ! Gewoon leeg laten die stick, vul 'm zelf wel!

Je kunt de U3 software toch ook eraf halen en plaatsen in een andere map op je harde schijf voor het geval je er ooit eens gebruik van wilt gaan maken? Of is dan de U3-software onbruikbaar?

Iemand?

het is gewoon heel simpel, wil je usb stick gebruiken met een synth koop dan een usb stick zonder u3.

wil je u3 gebruiken (ik zou niet weten waarvoor, maar er zijn mensen die het gaaf vinden) dan neem je de u3 stick (maar die wil niet met je synth samen).

Okay helder! Hoe zit het met de snelheid qua laden! Is via USb -stick sneller dan via Smartmediacard?
ligt aan je stick
duurdere sticks zijn vaak ook sneller

Okay helder! Hoe zit het met de snelheid qua laden! Is via USb -stick sneller dan via Smartmediacard?

Bij mij is het laden vanaf smartmedia card aanzienlijk sneller dan met een USB stick...
maar dat kan aan de usb stick liggen, weet ik niet precies....

Back